Anonym bruker Skrevet 2. september #26 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg skrev da ikke om å bruke allergi som unnskyldning, men om redsel. Det er to ulike ting. Og det jeg reagerte på var at dere trekker helt merkelige/ulogiske konklusjoner, så sånn sett er dette svaret ditt, bare en fortsettelse på det jeg reagerte på. For ordens skyld, man kan oppføre seg merkelig og ufyselig når man har panikk. Det at noen oppfører seg ufyselig, er ikke noe fripass til å mobbe. Anonymkode: 1c5fe...e3a Det er ikke mobbing. Enkelthendelse. Anonymkode: ae037...2d0
Anonym bruker Skrevet 2. september #27 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke mobbing. Enkelthendelse. Anonymkode: ae037...2d0 Javel. Og du synes åpenbart at det var mer viktig å si fra om det, enn å ta til deg mitt poeng. Vel, det forsterker bare mitt poeng. Anonymkode: 1c5fe...e3a
Anonym bruker Skrevet 2. september #28 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Javel. Og du synes åpenbart at det var mer viktig å si fra om det, enn å ta til deg mitt poeng. Vel, det forsterker bare mitt poeng. Anonymkode: 1c5fe...e3a På ingen måte. Når du bruker uttrykket mobbing som virkemiddel i en situasjon som overhodet ikke er mobbing, vanner du det ut og undergraver de som faktisk utsettes for mobbing. Anonymkode: ae037...2d0
Anonym bruker Skrevet 2. september #29 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): På ingen måte. Når du bruker uttrykket mobbing som virkemiddel i en situasjon som overhodet ikke er mobbing, vanner du det ut og undergraver de som faktisk utsettes for mobbing. Anonymkode: ae037...2d0 Fornedring, latterliggjøring, ydmykelse… kall det hva du vil. Det hadde holdt med et helt nøytralt «dette web en hundecafe, så hvis du er allergisk burde du finne deg et annet sted å kjøpe kaffe». Ferdig, ingen drama, ingen blir ydmyket. Anonymkode: 65bf8...07a
Anonym bruker Skrevet 2. september #30 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fornedring, latterliggjøring, ydmykelse… kall det hva du vil. Det hadde holdt med et helt nøytralt «dette web en hundecafe, så hvis du er allergisk burde du finne deg et annet sted å kjøpe kaffe». Ferdig, ingen drama, ingen blir ydmyket. Anonymkode: 65bf8...07a Akkurat. Men tråden er jo i seg selv med på å vise at det ikke fungerer slik i vårt samfunn i dag. Det gjelder å latterliggjøre andre og få andre til å føle seg mest mulig små og dumme. Tenker at det er veldig synd. Jeg antar at de som holder på sånn ikke har det så godt selv. Anonymkode: 1c5fe...e3a
Himmel og hav Skrevet 2. september #31 Skrevet 2. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Fornedring, latterliggjøring, ydmykelse… kall det hva du vil. Det hadde holdt med et helt nøytralt «dette web en hundecafe, så hvis du er allergisk burde du finne deg et annet sted å kjøpe kaffe». Ferdig, ingen drama, ingen blir ydmyket. Anonymkode: 65bf8...07a I følge HI så sa damen som kom inn med hunden det, og det endte med at damen med hund gikk igjen og allergikeren ble og fortalte alle om epipennen sin. Så en helt nøytral beskjed utløste faktisk dramaet du sier ikke ville skjedd. Siden det er så mange andre som synser om hva som har skjedd i denne tråden så synser jeg at den allergiske damen antagelig elsker drama og at folk skal ta hensyn til henne og at hun blir midtpunkt og mottaker av en mengde med "stakkars", "uff da" og at verden tilrettelegges for henne. Så skjedde ikke det, hun ble fersket på at hun ikke mistet pusten etter 10 sekunder i et rom med hunder, ble flau og gikk.
Anonym bruker Skrevet 2. september #32 Skrevet 2. september Himmel og hav skrev (28 minutter siden): I følge HI så sa damen som kom inn med hunden det, og det endte med at damen med hund gikk igjen og allergikeren ble og fortalte alle om epipennen sin. Så en helt nøytral beskjed utløste faktisk dramaet du sier ikke ville skjedd. Siden det er så mange andre som synser om hva som har skjedd i denne tråden så synser jeg at den allergiske damen antagelig elsker drama og at folk skal ta hensyn til henne og at hun blir midtpunkt og mottaker av en mengde med "stakkars", "uff da" og at verden tilrettelegges for henne. Så skjedde ikke det, hun ble fersket på at hun ikke mistet pusten etter 10 sekunder i et rom med hunder, ble flau og gikk. I min verden er det ikke så mye drama i at en dame legger ut om hvor allergisk hun er. Det jeg og flere reagerer på er ydmykelsen som hi sikter til. Den er i så fall helt unødvendig. Hvis man legger godvilja til, og unngår å ilegge mennesker onde hensikter kun fordi man kan, så har det kommet ganske mange forslag til hvorfor denne dama reagerte som hun gjorde (utover at hun er slem og dum og fortjente å bli latterliggjort). Anonymkode: 65bf8...07a
Anonym bruker Skrevet 5. september #33 Skrevet 5. september Jeg er allergisk mot hest. Sånn pustevansker og legevaktbesøk-allergisk. Det går ikke veldig fort, og jeg tetner ikke momentant, men hadde jeg fått vite at det har vært hest i lokalet jeg oppholdt meg i, ville jeg likevel tatt vare på meg selv og fjernet meg fra allergenet. Jeg ville ikke blitt stående i køen og ventet på å få bestilt meg kaffe mens jeg la ut om hvor grusomt allergisk jeg er mot hester. Hun kan ikke ha vært så veldig redd for å bli syk når hun ble værende i et lokale hun visste måtte være fullt av allergener. At noen ikke klarte å motstå fristelsen å påpeke den manglende logikken, var så klart pinlig for henne. Men sånn kan det gå når man overdriver for å kunne kommandere andre til å tilrettelegge for seg. Anonymkode: 9691a...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå