Gå til innhold

Noen som har vært smitta av borrelia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke fikk noe utslett rundt bittet, men symptomer leeenge etter bittet?

Hvilke symptomer eller plager fikk du?

Anonymkode: ee1e0...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg, men eksen min. 

Han ble hasteinnlagt på sykehuset pga intens hodepine og akutt lammelse i ansiktet. Han hadde hatt hodepine av og på i ca en uke før det som sagt ble intense smerter og lammelse. Det tok noen dager med undersøkelser før de fant ut det var nevroborreliose. I tillegg til ansiktslammelse var det også lammelse på synsnervene, så øynene "gikk i kryss" og han måtte ha sterke briller. 

Han husket at han hadde plukket av en flått i mai. Han fikk aldri utslett. Han fikk symptomer og diagnose ganske nøyaktig 2 mnd etter bittet. 

Han ble like brått helt frisk som han ble syk, etter ca 9 mnd. 

Anonymkode: 16f08...b42

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han ble like brått helt frisk som han ble syk, etter ca 9 mnd. 

Kunne han slutte med briller da?

Jeg også hadde sånne symptomer som han, ble ikke bedre før etter langvarig antibiotika-behandling, og har aldri blitt helt god. 

Anonymkode: b4da6...0cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kunne han slutte med briller da?

Jeg også hadde sånne symptomer som han, ble ikke bedre før etter langvarig antibiotika-behandling, og har aldri blitt helt god. 

Anonymkode: b4da6...0cb

Ja, synet ble helt normalt igjen. Da han fikk diagnosen fikk han beskjed om at det kunne ta 2 uker, 2 år eller permanent skade. Han var heldig.

Skrevet

Min sønn fikk borreliose ca 9 mnd etter han ble bitt av flått. Innlagt på sykehus i 5 dager 

Anonymkode: 695fd...834

Skrevet

Jeg fikk klassisk ringutslett som utviklet seg raskt de første 24 timene i kombo med infeksjonssymptomer som feber, sykdomsfølelse osv. det var ikke vanlig med flått her vi bor, og ved bittet tenkte jeg det var klegg/ veps el annet lignede og kostet insektet av iløpet av kort tid. Utslett og sykdom eskalerte så fort at jeg oppsøkte legevakt, der møtte jeg (heldigvis) en svensk sommervikar som var godt vant både med flått og behandling, han satt meg på langvarig antibiotikakur med engang og oppfølging over tre til seks mnd etterpå. Det ble noen runder å få fastlegen med på det, men det ordna seg til slutt. Har ingen plager nå, men var ganske hanglete lenge etterpå også pga antibiotika og ubalansen den lagde i kroppen. Glad jeg traff den legen jeg gjorde og fikk rask behandling. 

Anonymkode: e7705...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...