Gå til innhold

Hvem betaler egenandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kjørte på katten min. 

Anonymkode: f68c3...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier av katten.

Katter går løse rundt, så av og til forviller de seg ut i veien, det er virkelig ikke sjåføren sin feil altså. Akkurat som at man ikke betaler egenandel når man kjører på vilt, betaler man ikke egenandel når noens katt løper ut i veien.

Jeg har katt, og det kunne aldri falt meg inn å forvente at bileier betaler egenandel hos dyrlegen.

Anonymkode: 83a1b...d19

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Noen kjørte på katten min. 

Du betaler, naturligvis. Det er ditt dyr, som du har valgt at skal springe rundt i trafikkerte områder uten noen form for tilsyn.

Anonymkode: 870b9...268

Skrevet

Egenandel på?

Anonymkode: 22df0...7ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Egenandel på?

På forsikringen antageligvis.

Anonymkode: 853ca...6d5

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

På forsikringen antageligvis.

Å ja (tenkte jeg ikke på). Hadde bare vært glad om den som hadde kjørt på hadde sagt i fra så jeg hadde fått katten min til veterinær i tide. 

Skrevet

Så klart du. En uting med alle disse kattene som løper fritt uten tilsyn midt i bilveier. Enten har du innekatt eller så kan dette skje, ingen bileiere ønsker å kjøre på et dyr og det er en stor påkjenning følelsesmessig for sjåføren fordi du har valgt å ha utekatt i et trafikkert område. 

Anonymkode: f4d63...4c2

Skrevet

Må oppgi til forsikringsselskapet om jeg vet hvem som kjørte på den. La være å oppgi da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Må oppgi til forsikringsselskapet om jeg vet hvem som kjørte på den. La være å oppgi da?

Du oppgir det du vet, så er det opp til forsikringsselskapene hvordan det løses. Antageligvis så er det du som betaler egenandelen.

Skrevet

Med mindre vedkommende kjørte inn i huset er egenandelen din. Det var du som slappe den ut på egenhånd, en billigst kan ikke skyldes for at en katt hopper forran bilen.

Anonymkode: a9e8e...cad

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Med mindre vedkommende kjørte inn i huset er egenandelen din. Det var du som slappe den ut på egenhånd, en billigst kan ikke skyldes for at en katt hopper forran bilen.

Anonymkode: a9e8e...cad

Hvem oppgir jeg til forsikringsselskapet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...