Anonym bruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Selv om jeg ikke er stor fan av dyr betyr det ikke at jeg ønsker dem vondt. Jeg vil ikke ha ansvar for ett. Hverken et eget dyr eller passe ditt dyr. Det hadde gjort meg så stressa. Enn om dyret stakk av, ble skadd under min omsorg? Jeg vil heller ikke ha dyrehår i sofaen eller bli sleika på, skitne gulv og tvunget til å gå tur i drittvær, dyre utgifter på mat, dyrlege, forsikringer. Det er dyrt å ha dyr. Jeg er såpass ansvarlig at jeg skjønner at summen av alt dette er en pris jeg ikke er villig til å betale. Jeg orker ikke. Men jeg er ikke et dårlig menneske av den grunn. Så: fyr løs av negativitet og dritt om meg, det går fint. Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Nope, ikke noe negativitet fra meg, jeg vil heller ikke passe dyr. Anonymkode: 6c3ec...89a
Anonym bruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): dyre utgifter på mat, dyrlege, forsikringer. Det er dyrt å ha dyr. Jeg er såpass ansvarlig at jeg skjønner at summen av alt dette er en pris jeg ikke er villig til å betale. Jeg orker ikke. Så: fyr løs av negativitet og dritt om meg, det går fint. Anonymkode: c574d...de5 Overskriften sier pass av dyr da, men dette tilsier jo eie av dyr. Anonymkode: 33ac6...f57
Anonym bruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Den vindmølla er ikke så spennende. Anonymkode: 4b9eb...dd3
Anonym bruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Nei, du er ikke et dårlig menneske siden du ikke ønsker å passe, eller å ha dyr. Jeg tanker heller det motsatte. Hadde jeg spurt noen om å passe hunden vår hadde jeg satt stor pris på om personen sa nei dersom personen ikke ønsket det, enn om personen sa ja siden personen følte seg forplikt til det. Et dyr har det bedre der hvor dyret er velkommen Anonymkode: 70bf9...b37
Anonym bruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Man betaler jo ingenting når man passer andre sitt dyr. Eierne står jo for alle utgifter. Jeg tar heller ikke på meg dyrepass sånn helt uten videre. Men om nær familie hadde bedt meg om hjelp noen dager med hunden eller katten, hadde jeg nok sagt ja. Jeg klarer å gå noen ekstra turer i noen dager 😉 Anonymkode: 36e2f...853
Anonym bruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Nei, men om ikke vil hjelpe noen av dine nærmeste om de er i en kris, det haster og eneste mulighet er at du, som har tid og mulighet, passer dyret til de finner en annen løsning ville jeg synes du hadde feil prioritet. Regner med det også ville ødelagt litt av dette forholdet også. I normalsituasjonen kan ingen planlegge med og forvente at andre passer uten at dette er avtalt. Folk som skaffer seg dyr, bør før de skaffer seg dette dyret ha planer for hvordan året skal gå opp. En jeg kjenner har hund og en venninne av henne som ikke har mulighet til å ha hund grunnet jobben har inngått et samarbeid. Når hundevenninnen skal planlegge ferie der de ikke kan ha med hund avtales det på forhånd når denne andre venninnen har mulighet til å passe. Da får de pass og den andre venninnen får noen uker med hund. Man kan ikke bare skaffe seg et dyr og forvente at alle rundt bare automatisk stiller opp når en ønsker det. Anonymkode: 84583...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Passer gjerne dyr som kan være hjemme hos seg selv og pass består i å mate, gi rent vann, rengjøre kassen etc. Jeg passer ikke dyr som jeg må ha hjemme hos meg. Anonymkode: 6d697...4ef
Anonym bruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Holder det ikke med én tråd om dette av gangen? Anonymkode: 2bbcd...9ab
Anonym bruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august 16 minutes ago, Anonym bruker said: Selv om jeg ikke er stor fan av dyr betyr det ikke at jeg ønsker dem vondt. Jeg vil ikke ha ansvar for ett. Hverken et eget dyr eller passe ditt dyr. Det hadde gjort meg så stressa. Enn om dyret stakk av, ble skadd under min omsorg? Jeg vil heller ikke ha dyrehår i sofaen eller bli sleika på, skitne gulv og tvunget til å gå tur i drittvær, dyre utgifter på mat, dyrlege, forsikringer. Det er dyrt å ha dyr. Jeg er såpass ansvarlig at jeg skjønner at summen av alt dette er en pris jeg ikke er villig til å betale. Jeg orker ikke. Men jeg er ikke et dårlig menneske av den grunn. Så: fyr løs av negativitet og dritt om meg, det går fint. Anonymkode: c574d...de5 Ikke noe galt i å ikke vil passe dyr. Men du har vel ikke utgifter hvis man passer? 🤔 Anonymkode: c4505...9c7
Anonym bruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nope, ikke noe negativitet fra meg, jeg vil heller ikke passe dyr. Anonymkode: 6c3ec...89a Eie, leie, låne, passe, samme sak for meg. Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, men om ikke vil hjelpe noen av dine nærmeste om de er i en kris, det haster og eneste mulighet er at du, som har tid og mulighet, passer dyret til de finner en annen løsning ville jeg synes du hadde feil prioritet. Regner med det også ville ødelagt litt av dette forholdet også. I normalsituasjonen kan ingen planlegge med og forvente at andre passer uten at dette er avtalt. Folk som skaffer seg dyr, bør før de skaffer seg dette dyret ha planer for hvordan året skal gå opp. En jeg kjenner har hund og en venninne av henne som ikke har mulighet til å ha hund grunnet jobben har inngått et samarbeid. Når hundevenninnen skal planlegge ferie der de ikke kan ha med hund avtales det på forhånd når denne andre venninnen har mulighet til å passe. Da får de pass og den andre venninnen får noen uker med hund. Man kan ikke bare skaffe seg et dyr og forvente at alle rundt bare automatisk stiller opp når en ønsker det. Anonymkode: 84583...4f0 Krise, over en kort periode kan vurderes. Kommer an på. Jeg er ikke ett umenneske. Men ingen skal forvente at jeg vil passe dyret. Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Holder det ikke med én tråd om dette av gangen? Anonymkode: 2bbcd...9ab Du må ikke lese. Ei heller svare. Det er hundrevis av liknende innlegg her. Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Enig med deg. Jeg digger noen dyr, da for det meste gårdsdyr, men liker ikke katt og hund. Mest sannsynlig fordi jeg har vokst opp med en mamma som absolutt ikke likte de og har hørt bare negativt om hund og katt. Men jeg passer katten til tante noen helger i året. Da er jeg innom et par ganger om dagen. En hund hadde jeg aldri passet og jeg tar ikke dyr inn i hjemnet mitt. Anonymkode: b5445...178
Anonym bruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Hvem i alle dager har innbilt deg at du er et dårlig menneske fordi du ikke vil ha dyr? Det mennesket må ha et rimelig rart syn på menneskene rundt seg.... Ja, det er mange dyr i Norge, men det er jammen mange familier som ikke har dyr også. Er alle de dårlige mennesker da mener du? Anonymkode: 18d82...cbc
Anonym bruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august Hjelpes blir denne debatten aldri ferdig? Stakkars mann som må holde ut med dette. Anonymkode: 92b26...f2f
Anonym bruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Er dette noe du bruker mye tankevirksomhet på? Dét er sært. Anonymkode: b053a...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjelpes blir denne debatten aldri ferdig? Stakkars mann som må holde ut med dette. Anonymkode: 92b26...f2f Anonym bruker skrev (1 time siden): Er dette noe du bruker mye tankevirksomhet på? Dét er sært. Anonymkode: b053a...0d9 Stakkars dere som er såpass snevre. Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Stakkars dere som er såpass snevre. Anonymkode: c574d...de5 Vi er snevre fordi vi synes problemstillingen er bisarr? Vil du ikke passe dyr? Ikke pass dyr. Anonymkode: b053a...0d9
prekæs Skrevet 31. august #21 Skrevet 31. august Ikke noe å tenke på en gang. Vil heller ikke passe dyr, men kan strekke meg til å ta med en hund på en langtur og levere etterpå, evnt sørget for mat til en utekatt noen dager. Ellers kunne jeg muligens passet i en krisesituasjon, noe jeg ikke regner ferie eller weekendtur for å være. Ville jeg hatt ansvar for et dyr, hadde jeg skaffet meg det selv.
Anonym bruker Skrevet 31. august #22 Skrevet 31. august Dette var en merkelig tråd. Noen vil passe dyr. Andre vil ikke passe dyr. Hva er det egentlig å diskutere? Anonymkode: 90231...4b3
Anonym bruker Skrevet 31. august #23 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette var en merkelig tråd. Noen vil passe dyr. Andre vil ikke passe dyr. Hva er det egentlig å diskutere? Anonymkode: 90231...4b3 Ok. Hvorfor svarer du da? Anonymkode: c574d...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august #24 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ok. Hvorfor svarer du da? Anonymkode: c574d...de5 Fordi jeg ville påpeke at det er en merkelig tråd. Anonymkode: 90231...4b3
Anonym bruker Skrevet 31. august #25 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Stakkars dere som er såpass snevre. Anonymkode: c574d...de5 Snevre? 😂😂😂. Hvis du ikke greier passe hunden noen dager får han du deler adresse med flytte hjem til sine foreldre og passe hunden mens de er vekke. Verre er det vel ikke?? Anonymkode: 92b26...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå