Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:07 #1 Skrevet lørdag kl 17:07 Det går ofte i det samme her, så vil gjerne prøve noe nytt. Anonymkode: 993b0...de0
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:11 #3 Skrevet lørdag kl 17:11 Asiatisk Laksegryte Anonymkode: 217bc...35c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:26 #4 Skrevet lørdag kl 18:26 Vi spiser ørret da, men du kan jo lage de samme rettene. Veldig populært her er ørret i wrap. Bare steker ørreten i stekepannen med fiskekrydder, og har i wrap med blandet salat og guacamole. Denne lager vi også jevnlig. Bruker det vi har av grønnsaker og lager litt på slump, men det var denne oppskriften vi begynte med. https://www.godfisk.no/oppskrifter/orret/ovnsbakt-orret-med-hvitloksgronnsaker/ Anonymkode: ce5d1...c26
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:32 #5 Skrevet lørdag kl 18:32 Pokebowl Laks i wraps Laksewok Anonymkode: 81b14...a7c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:18 #6 Skrevet lørdag kl 19:18 Jeg bruker ørret, men det blir jo litt det samme. Jeg synes den blir best når den bakes i ovn. Gafler den, blander med ris og grønne erter. En klatt smør på, og ferdig! Det er hva jeg kaller comfort food. Anonymkode: 0e41b...1cd
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:21 #7 Skrevet lørdag kl 19:21 Ta litt pesto og sitronsaft på laksen og stek i ovnen. Server med rotgrønnsaker/rotmos Anonymkode: e42bb...6e4
Iiiiik Skrevet lørdag kl 21:04 #8 Skrevet lørdag kl 21:04 Jeg liker red curry med laks, ligner nok litt på den som heter Asiatisk laks lenger oppe her. Red curry paste, kokosmelk og det jeg har av grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:19 #9 Skrevet lørdag kl 22:19 Vi har en superenkel lakserett som også er veldig god😊 Bruker en ildfast form. Har oppi lapskausblanding, pluss litt fennikel. Blander en kartong kremfløte eller matfløte og crème fraîche. Tilsetter salt, pepper og sitronsaft. Sausen helles over lapskausblandingen. Laksefileter legges bare oppå grønnsakene. Legger gjerne på en liten smørklatt på hver filet og en sitronbåt. Krydrer filetene med fiskekrydderet til cemo. (Fungerer nok også helt fint med bare salt og pepper også). Stekes på 225 grader i ca 20. minutter. Anonymkode: 17063...d90
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:08 #10 Skrevet søndag kl 12:08 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Asiatisk Laksegryte Anonymkode: 217bc...35c Det så godt ut 😊 Hi Anonymkode: 993b0...de0
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:09 #11 Skrevet søndag kl 12:09 Tusen takk for så mange fine forslag 😊 Hi Anonymkode: 993b0...de0
Optatium Skrevet søndag kl 14:03 #12 Skrevet søndag kl 14:03 Jeg bruker teriyakiglase oppå laksen, serverer med ris, mango og masse koriander.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 14:14 #13 Skrevet søndag kl 14:14 Optatium skrev (7 minutter siden): Jeg bruker teriyakiglase oppå laksen, serverer med ris, mango og masse koriander. Er teriyakiglase det samme som teriyakisaus? Fersk mango som den er, eller gjør du noe med den? Hi Anonymkode: 993b0...de0
Optatium Skrevet søndag kl 20:27 #14 Skrevet søndag kl 20:27 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Er teriyakiglase det samme som teriyakisaus? Fersk mango som den er, eller gjør du noe med den? Hi Anonymkode: 993b0...de0 Nei, det er ikke det samme. Kan hende begge går, har ikke prøvd. Jeg finner glase i kjøledisken ved siden av laksen på min lokale Kiwi. Bruker mangoen som den er, kanskje med litt limesaft. Mange liker rødløk og det passer nok godt. Strø gjerne noen sesamfrø over, det er også godt.
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:36 #15 Skrevet søndag kl 20:36 Optatium skrev (8 minutter siden): Nei, det er ikke det samme. Kan hende begge går, har ikke prøvd. Jeg finner glase i kjøledisken ved siden av laksen på min lokale Kiwi. Bruker mangoen som den er, kanskje med litt limesaft. Mange liker rødløk og det passer nok godt. Strø gjerne noen sesamfrø over, det er også godt. Takk 😊 Hi Anonymkode: 993b0...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå