Anonym bruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Stemmer ikke høyre fordi de vil gjøre alt mye verre for de som allerede sliter i samfunnet. Anonymkode: 60111...b5e
Anonym bruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Stemmer Høyre fordi det er de jeg er mest enig i partiprogrammet til.. I korte trekk: skolepolitikk, samfunnsøkonomi, arbeidspolitikk og krav og tillit til innbyggerne. Høyres politikk gir et samfunn der folk virker, bidrar og vil noe. Du spør ikke hvorfor jeg ikke stemmer til venstre for midten, men grunnen til det er at jeg jobber i det offentlige og ser hvor lite velfungerende venstrepolitikk er i praksis. Nå kommer noen til å si «ha ha du er kjempedum, høyre vil at du skal miste jobben» Ja, Høyre vil slanke byråkratiet. Noe jeg er veldig for om det enn skulle bety at jeg mistet jobben. Anonymkode: 722f1...96e
Anonym bruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Stemmer ikke høyre fordi de vil gjøre alt mye verre for de som allerede sliter i samfunnet. Anonymkode: 60111...b5e Tidenes skremselsmyte. Høyre vil at folk flest skal beholde mer av lønna selv, og hjelpes til gode løsninger for å kunne bidra. Det er ingen som har godt av å sitte på ræva av å motta trygd. Når det gjelder folk som faktisk er for syke til å stå i jobb, vil selvfølgelig ikke Høyre ta fra dem velferdsgoder. Anonymkode: 722f1...96e
Anonym bruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Fordi Erna er den beste statsminister vi har hatt noensinne. Jeg har tro på Erna og Erna har tro på Norge. Derfor. Anonymkode: c3ecb...b1c
Væpnet dame Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Stemmer ikke Høyre lenger. Sist de satt i regjering ble jeg «fattigere» altså ting jeg trengte og hadde fått før forsvant eller ble redusert. F.eks. brillestøtte. 3 barn med briller gikk fra å koste 4000 per år til å koste 15000 per år. Barna som har diagnoser fikk mindre og mindre hjelp der de trengte det. Så det kostet meg mer påse penger og mentalt. Det endte opp med at et av barna havnet helt utenfor skole og fortsatt er utenfor skole.
TheWitch Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Jeg synes politikken er blitt altfor lik Ap sin også burde Erna ha sluppet til nye.
karamba9 Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (16 timer siden): Stemmer Høyre fordi det er de jeg er mest enig i partiprogrammet til.. I korte trekk: skolepolitikk, samfunnsøkonomi, arbeidspolitikk og krav og tillit til innbyggerne. Høyres politikk gir et samfunn der folk virker, bidrar og vil noe. Du spør ikke hvorfor jeg ikke stemmer til venstre for midten, men grunnen til det er at jeg jobber i det offentlige og ser hvor lite velfungerende venstrepolitikk er i praksis. Nå kommer noen til å si «ha ha du er kjempedum, høyre vil at du skal miste jobben» Ja, Høyre vil slanke byråkratiet. Noe jeg er veldig for om det enn skulle bety at jeg mistet jobben. Anonymkode: 722f1...96e Krav og tillit til innbyggere 😂😂😂 hva med Sindre-saken og innsider informasjon på statsministernivå
EinFrosk Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august karamba9 skrev (1 time siden): Krav og tillit til innbyggere 😂😂😂 hva med Sindre-saken og innsider informasjon på statsministernivå Høyresiden sin viktigste verdi er at lover og regler er for vanlige folk, ikke for de som har penger og/eller makt… spesielt ikke hvis de skaper verdier* eller i Erna og Sindre sitt tilfelle; jobber for at de som har penger og makt skal slippe billigst mulig unna. *tjener penger i på andres arbeid i selskaper de eier.
Leeloo76 Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Så lenge de samarbeider med FRP kommer jeg ikke til å stemme borgelig, enkelt og greit. Om det er bare en mikroskopisk sjanse for at The queen of darkness blir statsminister så stemmer jeg sosialistisk. Skandalene rundt Erna hjelper heller ikke, selv om jeg i utgangspunktet synes hun er en dyktig politiker. Er uansett ganske på midten, Venstre er partiet jeg er mest enig med.
Gladjente00 Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Stemmer ikke på Høyre eller noen ad partiene da vi som velgere har ikke noe vi skulle ha sagt uannsett. De styrer akkurat som de vil uannsett, og det partiet sier de skal gjør osv gjør de ikke heller. Forstår ikke at folk ikke har skjønt den enda🙄 hva vi stemmer på har ingenting å si. Har samfunnet blitt bedre med blått? Nei. Har samfunnet blitt bedre med Rødt? Nei. Så hva er det dere stemmer på. Det står alltid så bra i programmene deres hva de vil gjør osv men gjør de det? Nei. Samfunnet og norske folk blir fattigere, priser øker her og der og de spyr ut pengene til andre land. Alt handler om posisjon og makt, de driter i oss nordmenn. Jeg stemmer ikke i år heller for jeg ofrer ikke min energi til klovnene der inne.
TheWitch Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august EinFrosk skrev (1 time siden): Høyresiden sin viktigste verdi er at lover og regler er for vanlige folk, ikke for de som har penger og/eller makt… spesielt ikke hvis de skaper verdier* eller i Erna og Sindre sitt tilfelle; jobber for at de som har penger og makt skal slippe billigst mulig unna. *tjener penger i på andres arbeid i selskaper de eier. Ikke glem at Aniken Huitfeldt var i samme situasjon og mannen hennes tjente fakisk godt på aksjehandel. Er jo derfor hun ble skippet avgårde til USA en stilling hun absoultt ikke imponerer i.
TheWitch Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Leeloo76 skrev (40 minutter siden): Så lenge de samarbeider med FRP kommer jeg ikke til å stemme borgelig, enkelt og greit. Om det er bare en mikroskopisk sjanse for at The queen of darkness blir statsminister så stemmer jeg sosialistisk. Skandalene rundt Erna hjelper heller ikke, selv om jeg i utgangspunktet synes hun er en dyktig politiker. Er uansett ganske på midten, Venstre er partiet jeg er mest enig med. Jeg er litt nysgjerrig, hva er det egentlig som er så galt med Frp sin politikk?
EinFrosk Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august TheWitch skrev (4 minutter siden): Ikke glem at Aniken Huitfeldt var i samme situasjon og mannen hennes tjente fakisk godt på aksjehandel. Er jo derfor hun ble skippet avgårde til USA en stilling hun absoultt ikke imponerer i. Nettop, fordi en mister sin verdi som politiker på venstresiden når noe slikt skjer. På høyresiden har en like my tillit fra partiet og kjernevelgerne uansett, fordi verdisynet på høyresiden er «det må da være lov (for oss)». Derfor ble ikke Erna skippet noe sted, og hun fikk fornyet tillit som statsministerkandidat.
TheWitch Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august EinFrosk skrev (37 minutter siden): Nettop, fordi en mister sin verdi som politiker på venstresiden når noe slikt skjer. På høyresiden har en like my tillit fra partiet og kjernevelgerne uansett, fordi verdisynet på høyresiden er «det må da være lov (for oss)». Derfor ble ikke Erna skippet noe sted, og hun fikk fornyet tillit som statsministerkandidat. Det er vel nettopp det som er problemet nå at folk ikke har tillit, selv vil jeg heller se Listhaug få en sjanse.
EinFrosk Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august TheWitch skrev (37 minutter siden): Det er vel nettopp det som er problemet nå at folk ikke har tillit, selv vil jeg heller se Listhaug få en sjanse. Kjernevelgerne har tillit. Velgerne som hopper frem og tilbake mellom partier på grunn av enkelte saker, men som ikke vet hva de ulike partiene sine standpunkter bygger på eller hva de vil med det store bildet, kan nok sikkert også gjøre det på grunn av Sindre Finnes. De fleste gjør det nok fordi det er dyrtid og en da i enda større grad opplever «de andre» som en trussel fordi ressursene oppleves knappere. Da stemmer en på dem som vil ha færrest av «de andre» i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå