Gå til innhold

Ser ut som Svigermor har tatt det som en selvfølge at vi/samboer skal passe på den lille hunden hennes når hun reiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg reager mest er at svigermor tenker på reise før hundepass, og forventer at siden meg og sambo bare er hjemme de ukene kan jo vi stikke innom å passe på hunden.. jeg liker ikke denne hunden for å være ærlig men synes det foresatt er uansvarlig å skaffe seg dyr å tenke på reise og bestille billetter før man har anskaffet seg noe hundepass/kennel. Samboer vil jo egentlig ikke passe på hunden men føler seg små tvunget til det fordi ellers maser svigermor i vei at han aldri kan gjøre en eneste tjeneste.. men jeg har jo snakket med han at han må si fra til henne da isteden for å bare bli overkjørt fordi hun blir sur og maser. Vi har ikke hund og ønsker ikke hund heller i framtiden, så min tanke sier jo meg «hvorfor skal vi passe på en hund når vi ikke har valgt å ha i det første?» 

meg og samboer elsker å reise så derfor eier vi ikke noe dyr for nå eller har barn. 

Anonymkode: 0de92...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: d2476...30b

Skrevet

Stikke innom? Hunden kan jo ikke bo alene, for så å ha hundepassere som «stikker innom». 
Enten må du si klart nei, ellers må dere faktisk bare hjelpe svigermor, og passe hunden. 

Anonymkode: 58c63...42e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det jeg reager mest er at svigermor tenker på reise før hundepass, og forventer at siden meg og sambo bare er hjemme de ukene kan jo vi stikke innom å passe på hunden.. jeg liker ikke denne hunden for å være ærlig men synes det foresatt er uansvarlig å skaffe seg dyr å tenke på reise og bestille billetter før man har anskaffet seg noe hundepass/kennel. Samboer vil jo egentlig ikke passe på hunden men føler seg små tvunget til det fordi ellers maser svigermor i vei at han aldri kan gjøre en eneste tjeneste.. men jeg har jo snakket med han at han må si fra til henne da isteden for å bare bli overkjørt fordi hun blir sur og maser. Vi har ikke hund og ønsker ikke hund heller i framtiden, så min tanke sier jo meg «hvorfor skal vi passe på en hund når vi ikke har valgt å ha i det første?» 

meg og samboer elsker å reise så derfor eier vi ikke noe dyr for nå eller har barn. 

Det er bare å fortelle henne at det ikke sånn det er. 

Anonymkode: 17dd0...d1f

Skrevet

Er det virkelig så krise for deg å passe hunden litt??

Anonymkode: 8e4f2...b55

Skrevet

Hvilket nummer i rekken av "jeg hater svigermor og hunden hennes "tråd er dette nå? Nr 5, 6, 7... - noen høyere.

Anonymkode: 314fa...aba

Skrevet

Hvis dere skal være hjemme er det da null stress å passe hunden. Du må begynne å være litt på tilbudssiden ovenfor folk rundt deg. 

Anonymkode: 8a7eb...8af

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dere skal være hjemme er det da null stress å passe hunden. Du må begynne å være litt på tilbudssiden ovenfor folk rundt deg. 

Ikke vår hund? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke vår hund? 

Nei, det vet jeg jo. Det har du alt sagt…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig så krise for deg å passe hunden litt??

Nå er ikke jeg Hi, men det er ikke en snøballs sjans i helvete at jeg ville passet noens hund. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke HI men om man er hjemme eller ikke kan ikke hundeeieren ta det som et selvfølge at andre skal bare passe på  hunden fordi de er hjemme.. det er ikke bare å passe på en hund, og noen hunder er mer krevende en andre. Jeg har selv hatt hund før og måtte ta til meg at enten tar jeg hunden med meg på ferie eller booke kennel.. 

Anonymkode: 6e4a1...b64

Skrevet

Jeg passet hunden til ei venninne (familiens hund da) én helg for snørrogførti år siden. Det er det lengste jeg ville passet en hund og han var verdens snilleste. Jeg liker egentlig ikke hunder, men Bjartir digget jeg. 

Dessuten er det ikke lov å reise fra en hund hvor noen stikker innom i løpet av dagen. De skal ha ordentlig pass, så her må dere enten ta hunden hjem til dere, én av dere bo hos hunden eller den må på kennel. 

Jeg ville gått for det siste.

Anonymkode: e61ef...19f

Skrevet

Stikke innom og vanne planter og ta inn posten, ja selvsagt, helt greit. Ta vare på ett levende vesen, en hund? I mitt hjem? Nei, nei, nei. Hundehår, sikkel, skitt og møkk, tur, bjeff og gnelder. Det er det en hund er for meg. Vil du hatt meg til å passe dyret ditt?

Anonymkode: 1fbcb...eec

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Stikke innom og vanne planter og ta inn posten, ja selvsagt, helt greit. Ta vare på ett levende vesen, en hund? I mitt hjem? Nei, nei, nei. Hundehår, sikkel, skitt og møkk, tur, bjeff og gnelder. Det er det en hund er for meg. Vil du hatt meg til å passe dyret ditt?

Jeg ville ikke hatt deg i livet mitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nå er ikke jeg Hi, men det er ikke en snøballs sjans i helvete at jeg ville passet noens hund. 

Folk som liker hunder så lite er noen helt spesielle mennesker. På verst tenkelige måte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Folk som liker hunder så lite er noen helt spesielle mennesker. På verst tenkelige måte. 

Tenk å bli så fornærmet over at noen ikke orker å passe en hund. 😬

Det er mye jobb med en hund. Man kan ikke anta at andre deler den samme hobbyen. 

Anonymkode: 7c792...727

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Tenk å bli så fornærmet over at noen ikke orker å passe en hund. 😬

Det er mye jobb med en hund. Man kan ikke anta at andre deler den samme hobbyen. 

Anonymkode: 7c792...727

Det er ikke mye jobb å passe på en hund. Man skal gi mat, lufte og kose. Man skal ikke trene, ta pelsstell, følge opp veterinær eller klippe klør. 

Skrevet

Regner med samboeren din innser hva slags «kupp» han har gjort snart. En som ikke stiller opp for familien når man har mulighet er bunnslam. Du kan si til henne at det er greit at hun spør dere før hun bestiller reise og så stiller dere opp.

Anonymkode: 83256...e96

Skrevet

Men om du ikke liker hunden så får vel kjæresten din passe den da?

Det er jo vanlig å stille opp for hverandre når man kan....

Plutselig er det dere som får barn og ønsker barnevakt av og til.

Om hun skal til syden i 14 dager og du ikke vil ha hunden i hus kan mannen din flytte hjem til mor i to uker og ta seg av hunden.

Jeg har hund, og mamma passer den når jeg er på ferie. Ikke mannen hennes, men hun. Hun har den riktignok hos seg da, men det er hun som tar seg av den. Hun trenger ikke ektefellen sin til den jobben, og din mann trenger ikke din hjelp for å passe hunden til sin mor.

Anonymkode: e7fb8...dcf

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg ville ikke hatt deg i livet mitt. 

Det får fint, jeg har de vennene jeg behøver. Anser ikke deg som et tap, om det er en trøst for deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Folk som støtter uansvarlig hundehold er noen helt spesielle mennesker. På verst tenkelig måte. 

Anonymkode: ca1db...6b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk som støtter uansvarlig hundehold er noen helt spesielle mennesker. På verst tenkelig måte. 

Hva i alle dager har det med saken å gjøre??

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva i alle dager har det med saken å gjøre??

Hvis du synes det er helt innafor å tvinge hund på folk som ikke ønsker omgås hund, er du ganske uansvarlig hundeeier. Resten er ctrl c ctrl v

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Utrolig at du evner å lire av deg så mye vrøvl i en så kort setning... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...