Polly-Esther Skrevet 13. september #51 Skrevet 13. september For meg er det viktigste og mest tiltrekkende at en mann gjør ærlig arbeid som han brenner for og er dyktig til. Min mann har doktorgrad og jobber som forsker, men vi ble sammen lenge før det. Jeg har likevel alltid vært tiltrukket til hans intelligens, men enda mer hans hjerte. Det jeg personlig finner lite tiltrekkende er glatte eiendomsmeglere, finansakrobater og yrker som baserer seg på kynisk utnyttelse av andre. Eksempelvis søkkrike matbutikk-toppsjefer.
Anonym bruker Skrevet 13. september #52 Skrevet 13. september Oii, jeg jobber i barnehage og vi har alt fra fagbrev til master. Ikke en taper jobb i det hele tatt. Godt betalt er det vel ikke, men en barne og ungdomsarbeider har 550.000 i året nå. Viktig jobb. Å ha en partner med jobb er jo viktigst. Hvordan partner klaffer med deg selv er jo det viktigste. Anonymkode: a0391...f98
Anonym bruker Skrevet 13. september #53 Skrevet 13. september Minst attraktivt må være yrkespolitikere, de har det forferdelige målet i livet å komme i posisjon til å fortelle oss hvordan vi skal leve. Deretter kommer ledere, kontoransatte og konsulenter i offentlig sektor, som har som jobb å kontrollere og godkjenne det vi innbyggere ønsker å gjøre. Utrolig lite attraktive yrker som får fram alle de usympatiske sidene ved mennesket. Anonymkode: b3ed1...f30
Anonym bruker Skrevet 14. september #54 Skrevet 14. september Jeg bryr meg ikke om hvilket yrke folk har, så lenge de er pålitelige, ærlige og ikke manipulerende. Anonymkode: a80af...19b
Anonym bruker Skrevet 14. september #55 Skrevet 14. september Anonym bruker skrev (På 30.8.2025 den 17.56): Hvorfor kom barnehageansatte med i dette? Barnehagelærere har bachelorutdannelse, det samme som en sykepleier. Barne-og ungdomsarbeidere er en 4-åring utdannelse. Anonymkode: ccf89...2d9 Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453
Anonym bruker Skrevet 14. september #56 Skrevet 14. september Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453 Så fagarbeidere har ingen utdannelse? Du er helt på bærtur, for en tragisk holdning du har til andre mennesker, Anonymkode: ccf89...2d9
Anonym bruker Skrevet 14. september #57 Skrevet 14. september 41 minutes ago, Anonym bruker said: Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453 Aldri møtte en akademiker med sånn "driv" heller Anonymkode: 4a5a2...7a2
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 14. september #58 Skrevet 14. september For meg betyr utdannelse og yrker ingenting, har ikke lyst å snakke jobb med typen
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:51 #59 Skrevet søndag kl 23:51 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453 Jeg er fagarbeider og er aktiv i lokalpolitikken. Har lagt mer kunnskap og kompetanse enn mange andre. Utvikler meg hele tiden, og er mer intellektuell enn mange adademikere. Jeg kjenner mange med master som sliter med økonomi, fedme, lave sosiale ferdigheter, isolerer seg inne, barn med mange ulike menn, kaos og drama. Hvis du måler sosial intelligens ut av nivå på utdanning sier det mye om din manglende kunnskap. Jeg fikk barna våre da jeg var 19 og 22. nå har vi voksne barn som studerer på universitetet og en som er i militæret. Du tror kanskje at fagbrev folk får barn med lav utdanning også? Gud hjelpes sier jeg bare. Jeg er fortsatt ung og sprek, voksne barn og masse tid til å dyrke egne prosjekter. Mens adademikere sitter med høyt studielån 5 mill i huslån og poser under øynene av våkenetter da man fikk første barn som 35 åring. Lykke til med å dømme andre Anonymkode: a0391...f98
Anonym bruker Skrevet mandag kl 07:18 #60 Skrevet mandag kl 07:18 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453 Høres ut som du trenger noe å strekke deg etter. Utrolig at man kan ta et fagbrev uten utdannelse. Utrolig at du tror en ambulansearbeider som redder liv uten utdannelse. Mulig en akademiker ikke hadde falt for en som tror elektrikere installerer uten utdanning. Anonymkode: a0391...f98
MissSaigon Skrevet mandag kl 07:39 #61 Skrevet mandag kl 07:39 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Tenker du at to år på vgs og to år i lære er en fire års utdanning? Da definerer vi utdanning forskjellig. Utdanning/studier begynner man på etter fullført vgs. For min del må en partner være intellektuelt oppegående, spennende og reflektert, og ha driv, like å jobbe, og å utvikle seg. Det er ikke nødvendigvis antall år med studier som definerer en slik person, mer en måte å møte livet på. Jeg har aldri møtt en fagarbeider med en sånn «driv». Anonymkode: b7c67...453 Utdanning begynner man på etter fullført vgs? Hva kaller du en fagarbeider da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå