Gå til innhold

Er det så tyrn off med butikkarebeidere og renhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hehe nei.

Anonymkode: 8e2c0...7b2

Hehe jo.

Anonymkode: 6b36a...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler ikke om type utdanning, men at man har en. Jeg jobber med flere uten utdannelse og vi kan ikke diskutere fag, fremtid, endringer i bedriften etc. De er bare ikke på samme bølgelengde som meg, og har dårlig sosial kompetanse. 

Når det er sagt så er det ikke sånn at alle leger vil være med noen som har samme utdanningsløp eller profesjon, men akkurat han du snakket med nå ønsket det. Og det er ikke fordi han er lege. Og nei; du trenger ikke bytte jobb for å finne en mann. Men du må finne en du har noe til felles med 

Anonymkode: 007fc...5bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det handler ikke om type utdanning, men at man har en. Jeg jobber med flere uten utdannelse og vi kan ikke diskutere fag, fremtid, endringer i bedriften etc. De er bare ikke på samme bølgelengde som meg, og har dårlig sosial kompetanse. 

Når det er sagt så er det ikke sånn at alle leger vil være med noen som har samme utdanningsløp eller profesjon, men akkurat han du snakket med nå ønsket det. Og det er ikke fordi han er lege. Og nei; du trenger ikke bytte jobb for å finne en mann. Men du må finne en du har noe til felles med 

Wow, folk uten utdannelse har dårlig sosial kompetanse. Herregud, hvordan er det dere ser på folk egentlig.

Anonymkode: 6d6b6...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Wow, folk uten utdannelse har dårlig sosial kompetanse. Herregud, hvordan er det dere ser på folk egentlig.

Ja det var det jeg sa. Eller sa jeg at de jeg jobber med uten utdannelse har dårlig sosial kompetanse?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Folk uten utdannelse har dårlig sosial kompetanse? Bare en med svært dårlig utviklet sosial kompetanse kan få seg til å si slikt. Det er jo helt tydelig at utdannelse ikke automatisk betyr at man er like bra utviklet på alle områder. 

Anonymkode: 05fcd...1b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Folk uten utdannelse har dårlig sosial kompetanse? Bare en med svært dårlig utviklet sosial kompetanse kan få seg til å si slikt. Det er jo helt tydelig at utdannelse ikke automatisk betyr at man er like bra utviklet på alle områder. 

Anonymkode: 05fcd...1b6

Nei, det var ikke det jeg skrev. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2025 den 0.40):

Jeg synes det er dumt å prate om samme intellektuelle nivå, spesielt om det er målt etter utdannelse. Det handler mer om å verdsette ting og forstå ting nogenlunde på samme måte. Det har litt med intellektet å gjøre, men det har også mye med modenhet å gjøre, evne til å reflektere og sette pris på de samme tingene. Å kommunisere på en bra måte. Det er ikke bare én måte å være smart på. Utdanning er heller ikke nødvendigvis et tegn på at du er smart. Jeg vil si at hvilke interesser du har forteller mer om intelligens enn utdannelse. Og måten du dyrker dine interesser på. Livsstil forteller mye om en personlighet, og intelligens. Det er min erfaring. 

Anonymkode: 799a2...df6

Så bra at du sier. Det å ha høyt snitt på skolen betyr ikke at man nødvendigvis er smart i det hele tatt, da IQ går på logikk og også sosialt sammenheng. Noen egner seg ikke med mennesker omtrent men er dt mattetgeni. 

Ts

Anonymkode: bf92c...1e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ts her, hvorfor skriver du "dere"? Var da ikke meg som nevnte det. Tror ikke hun mente det sånn heller, men at høyt snitt ikke går under intelligensen generelt. 

Anonymkode: bf92c...1e8

Skrevet

Det trenger jo ikke bety noe annet enn at akkurat denne legen har en dårlig erfaring med kvinner uten utdanning (og ambisjoner) og denne gangen ønsker å prøve være sammen med en kvinne som like lang utdanning som seg selv.

Det betyr ikke at alle leger må ha en kvinne med minst 5-6 års utdanning etter vgs.

Det går jo litt begge veier da, hvorfor vil du absolutt ha en mann med høy utdanning? Hvorfor er det så viktig for deg at du er villig til å bytte jobb for å bli mer attraktiv for de som har det?

Anonymkode: 8113b...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...