Gå til innhold

Er det så tyrn off med butikkarebeidere og renhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er da vel ikke bare å bytte jobb i 2025. Nå i mai vsr det visst flere uten jobb. Jeg er glad jeg jobber i kommunen og har fast inntekt, har en jobb å gå til hver eneste dag. 

Anonymkode: bf92c...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdannelse er ikke viktig, men personlighet er viktig. Er du renholdsarbeider som 40-åring da må du argumentere godt for din personlighet om du skal være attraktiv. 

Anonymkode: 799a2...df6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du skrev, så bytter jobb da etter jeg spurte hvordan jeg skal finne kjærligheten??! 

Finn en annen MANN enn legen, finn en som heller ikke har utdannelse. Ikke finn en annen jobb. Herremin.

Anonymkode: 8e2c0...7b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Utdannelse er ikke viktig, men personlighet er viktig. Er du renholdsarbeider som 40-åring da må du argumentere godt for din personlighet om du skal være attraktiv. 

Hva med butikkarbeider? Som jeg også er. Er det bedre? 

Hvis personligheten var viktigst forstår jeg ikke forklaringen din. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Finn en annen MANN enn legen, finn en som heller ikke har utdannelse. Ikke finn en annen jobb. Herremin.

Åå okei 😂 ja han ble turn off for meg. Med ei gang. Synd mange leger skal være så cocky

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åå okei 😂 ja han ble turn off for meg. Med ei gang. Synd mange leger skal være så cocky

Det er ikke "cocky" å ønske seg en partner som er på samme intellektuelle nivå. 

Skrevet

Jeg vet om ei dame som er lege og gift med en som jobber med anleggsmaskiner. Så ja de finnes 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Om personligheten klaffer godt og utseendet er der, alt er fint, bortsett fra feil valg av yrket - så jo da er det å være litt høy på seg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Om personligheten klaffer godt og utseendet er der, alt er fint, bortsett fra feil valg av yrket - så jo da er det å være litt høy på seg selv. 

Naiviteten lenge leve.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Å velge bort folk uten utdanning når du har mye utdanning selv, på en datingapp er ikke å være cocky. 

Man vil gjerne ha en partner på samme intelligensnivå som seg selv, og på en app er det eneste måten å gjøre det på.

Det er ikke det samme som å møte en person personlig å like utseende og snakke godt sammen. Da kan man finne ut om man har felles interesser, ting å prate om, og ikke minst matche hverandres intelligens, uavhengig av utdannelse. For selvfølgelig finnes det interessante og intelligente mennesker uten lang utdannelse.

Anonymkode: 8113b...34c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Å velge bort folk uten utdanning når du har mye utdanning selv, på en datingapp er ikke å være cocky. 

Man vil gjerne ha en partner på samme intelligensnivå som seg selv, og på en app er det eneste måten å gjøre det på.

Det er ikke det samme som å møte en person personlig å like utseende og snakke godt sammen. Da kan man finne ut om man har felles interesser, ting å prate om, og ikke minst matche hverandres intelligens, uavhengig av utdannelse. For selvfølgelig finnes det interessante og intelligente mennesker uten lang utdannelse.

Det å velge vekk noen kun pga lav eller ingen utdannelse fordi man stempler de som lite intelligente og lite interessante, synes jeg er utrolig merkelig.

Anonymkode: 6d6b6...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det å velge vekk noen kun pga lav eller ingen utdannelse fordi man stempler de som lite intelligente og lite interessante, synes jeg er utrolig merkelig.

Det sier mest om deg.

Skrevet

Vel, hvilke andre måter mener du man kan gjøre det på i en app?

Man velger personer etter kvalifikasjoner og interesser som du ønsker deg i en partner før du møter dem.

Selvfølgelig finnes det kokker som liker gransiosa, "jåledukker" som liker å sove i telt og renholdsmedarbeldere med høy intelligens, men i en app velger man etter kriterier hvor man ikke automatisk ser dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vel, hvilke andre måter mener du man kan gjøre det på i en app?

Man velger personer etter kvalifikasjoner og interesser som du ønsker deg i en partner før du møter dem.

Selvfølgelig finnes det kokker som liker gransiosa, "jåledukker" som liker å sove i telt og renholdsmedarbeldere med høy intelligens, men i en app velger man etter kriterier hvor man ikke automatisk ser dette.

Pluss at "høy intelligens" som man valgte å ikke bruke eller utvikle på noe vis er jo et digert rødt flagg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg vet om ei dame som er lege og gift med en som jobber med anleggsmaskiner. Så ja de finnes 

Det vet jeg også om. Kvinnelige leger er mer frigjorte kanskje? Fordi de kjenner kroppen, og har et mer naturlig forhold til kropp og sex. Så lysten styrer mer. penger tjener de jo selv. 

Skrevet

Pluss at "høy intelligens" som man valgte å ikke bruke eller utvikle på noe vis er jo et digert rødt flagg.

Det er verken rødt flagg eller høy intelligens for meg. Det er mer filosofisk lekenhet. Det er alltid bra. Det gir uendelige muligheter, framfor noen som tror de må leve intellektuelt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det sier mest om deg.

Hva sier det om meg?

Skrevet

Selv har jeg universitetsutdannelse, men mannen min har ikke mer enn VGS. 

Han er et av de smarteste menneskene jeg kjenner, han er belest,kunnskapsrik og har klisterhjerne.

Hadde jeg avvist ham fordi han ikke hadde nok utdannelse, hadde jeg gått glipp av mitt livs kjærlighet, min snille, kloke mann. 

Jeg har også møtt nok av høyt utdannede folk som både er dumme og usympatiske. En master eller doktorgrad sier noe om hvordan du er, men heldigvis er mennesker mye mer enn graden sin. 

Men forskjellige mennesker vektlegger forskjellige ting. 

Jeg vil ha en mann som er opptatt av samfunnet rundt seg, av kultur og musikk, en jeg kan gå på konsert med, en jeg kan lære noe av.  

For noen er det veldig viktig med f.eks status, og da er det sikkert best at de finner seg noen andre som er veldig opptatt av det samme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenker du det samme om alle fagarbeidere? Snekker, frisør, elektriker, miljøarbeidere, helsefagarbeider osv osv? Det er kun bachelor og over som er godt nok?

Jeg er utdannet ingeniør og jobber i kommunen mens mannen min har fagbrev i mekanikerfaget. Jeg tjener 800’ og har stort studielån. Han startet å jobbe som attenåring, startet sitt eget firma da han var 25 og har nå 10 mann i arbeid og tjener mange ganger mer enn meg. Og har aldri hatt en krone i studielån. Så jeg vet ikke hvem av oss som tok det smarteste valget den gang. 

Anonymkode: 05fcd...1b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er dessverre veldig viktig for meg. Jeg trykker ikke «like» på noen som ikke har høyere utdanning. Jeg jobber sammen med mange som ikke har utdanning og de blir for grunne for meg. 

Anonymkode: 3b73d...43e

Vi har nok forskjellig erfaring der. Jeg er så heldig at jeg får jobbe med gründere. Der finner du en del som har hoppet av skolen ganske tidlig. Anser meg selv som utrolig heldig som får ta del i hva de tenker, gjør og finner ut av hver dag. Gir et innblikk i en annen verden enn min. Min bakgrunn er lang vei før du kan jobbe innen faget fullt ut. Jeg er omgitt av kollegaer med god utdannelse. 

Finnes ingen fasit, noen av de som hoppet av anser jeg som de skarpeste jeg har møtt, andre fant et sted å være nyttig og muligheten for å leve av det. Jeg tør å hevde, hvis du har litt erfaring i livet og evner å kjenne lusa på gangen og gull blant gråstein. Vel, da betyr ikke papirene stort. Kanskje de som filtrerer basert på noe så enkelt ikke er de du skal spare på. Kanskje det er de som egentlig har noe å erfare? Det gjør dem kanskje ikke så interessante når alt komme til alt. 

Anonymkode: cc255...16b

Skrevet

fagarbeidere? Snekker, frisør, elektriker, miljøarbeidere, helsefagarbeider osv osv? Det er kun bachelor og over som er godt nok?

Frisør havner utenfor denne kategorien. De har dårligst betalt av alle. Renholdere tjener mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er dumt å prate om samme intellektuelle nivå, spesielt om det er målt etter utdannelse. Det handler mer om å verdsette ting og forstå ting nogenlunde på samme måte. Det har litt med intellektet å gjøre, men det har også mye med modenhet å gjøre, evne til å reflektere og sette pris på de samme tingene. Å kommunisere på en bra måte. Det er ikke bare én måte å være smart på. Utdanning er heller ikke nødvendigvis et tegn på at du er smart. Jeg vil si at hvilke interesser du har forteller mer om intelligens enn utdannelse. Og måten du dyrker dine interesser på. Livsstil forteller mye om en personlighet, og intelligens. Det er min erfaring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Tenker du det samme om alle fagarbeidere? Snekker, frisør, elektriker, miljøarbeidere, helsefagarbeider osv osv? Det er kun bachelor og over som er godt nok?

Hva tenker du? Likestiller du en renholdsarbeider med en snekker og en elektriker? Da hører vel du også hjemme i samme kategori. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du? Likestiller du en renholdsarbeider med en snekker og en elektriker? Da hører vel du også hjemme i samme kategori. 

De har alle fagbrev, så ja, jeg likestiller dem. 
Hvorfor føler du at du må bruke hersketeknikk her?

Anonymkode: 05fcd...1b6

Skrevet

Men det kan bli motsatt også. Jeg har blitt disset for utdannelsen min da jeg datet en mann med fagbrev. Han jobbet ikke innenfor det området, hadde lederstilling, tjente det samme som meg. Men lagde morsomheter av meg og min utdannelse. Jeg var aldri hoven eller sa noe ugreit i forhold til utdannelse. Jeg er ute etter mennesket. Ikke jobben, eller penger, jeg forsørger meg selv. Vi datet ikke lenge.

Anonymkode: 12509...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...