Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:25 #1 Skrevet lørdag kl 13:25 Traff en på tinder, (jeg er 41) - han var lege. Ikke ofte jeg skriver med så høyutdannet menn, iallefall ikke i denne bransjen. Han ville kjapt legge meg til på snap. Han var ganske ivrig på mld helt til at jeg sa jeg var renholder og jobbet litt i klesbutikk. Han ble ganske stille og jeg merket at tonen endret seg etter drt. Er utdanning så viktig? Kommer aldri til å få meg mann skal det være slik 😉 kan godt bare være jeg overtenker. Men har dere hørt om en lege som fant seg en reise renholdsbransjen? Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:35 #2 Skrevet lørdag kl 13:35 Selvsagt er utdanning viktig. Ikke for å snakke fag, men for å være på samme nivå og en gjenkjennelighet i diskursmønstre og kunnskapsparadigmer. Anonymkode: 8e2c0...7b2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:40 #3 Skrevet lørdag kl 13:40 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt er utdanning viktig. Ikke for å snakke fag, men for å være på samme nivå og en gjenkjennelighet i diskursmønstre og kunnskapsparadigmer. Anonymkode: 8e2c0...7b2 Så en lege vil absolutt ikke finne seg en butikkansatte? Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:42 #4 Skrevet lørdag kl 13:42 For meg spiller det ikke noe rolle, men har fått med meg at det er viktig for en del. Anonymkode: 52086...a72
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:52 #5 Skrevet lørdag kl 13:52 Treffes man på andre arenaer der man er venner først, vil utdanning bety mindre fordi man blir kjent med personen og hvordan denne er. Treffes man gjennom datingapper blir diverse indikatorer mye viktigere for enkelte. Her vil f.eks. utseende bety mer enn det det betyr der man treffer hverandre første. Utdanningsnivå brukes av flere som en indikator på intellektuelt nivå og brukes også til å sile hvem man går videre med. Hvis dette er en mann som gjør dette, kan det være vanskeligere å komme forbi dette hinderet, men det vil fortsatt være mulig hos mange om kontakten opprettholdes. Da vil du ha mulighet for å vise at du kan følge med og være interessert i komplekse problemstillinger og intellektuelle samtaler f.eks. For meg betyr utseende, utdanning og jobb lite. Men for meg er det en fryktelig turn-off om du ikke er snill. grei, raus og inkluderende. De fleste faller etterhvert for personen og ikke utseende eller utdanning/jobb, men når man treffes på datingapper krever det at man kommer forbi de overfladiske kriteriene enkelte har satt seg. Anonymkode: 02e1c...eba
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:56 #6 Skrevet lørdag kl 13:56 En person som har studert i minst 6 år etter vgs og har en jobb som krever høy mental kapasitet tenker nok i utgangspunktet at han/hun har lite til felles med en person "på gulvet" som knapt har fullført vgs. Selvfølgelig kan det vise seg å være feil, men det krever at man blir bedre kjent og kommer forbi sine fordommer. Det gidder man som regel ikke på en dating app. Anonymkode: 8113b...34c
Elizabeth Skrevet lørdag kl 14:21 #7 Skrevet lørdag kl 14:21 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Traff en på tinder, (jeg er 41) - han var lege. Ikke ofte jeg skriver med så høyutdannet menn, iallefall ikke i denne bransjen. Han ville kjapt legge meg til på snap. Han var ganske ivrig på mld helt til at jeg sa jeg var renholder og jobbet litt i klesbutikk. Han ble ganske stille og jeg merket at tonen endret seg etter drt. Er utdanning så viktig? Kommer aldri til å få meg mann skal det være slik 😉 kan godt bare være jeg overtenker. Men har dere hørt om en lege som fant seg en reise renholdsbransjen? Anonymkode: bf92c...1e8 Nei, det er ikke viktig. Du skjønner at denne fyren ikke er noe å samle på. Lege eller ikke...
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:44 #8 Skrevet lørdag kl 14:44 Det er viktig for mange. Det høres rart ut at en lege skal ville date en renholder. Ingen regel uten unntak, men likevel. Anonymkode: b3b3d...ea7
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:52 #9 Skrevet lørdag kl 14:52 Desverre så synes mange at det er viktig, de føler seg mer verdt og mye klokere siden de har lang utdannelse, og ser ned på de uten.Men det har nok et økonomisk aspekt og. Anonymkode: 6d6b6...a11
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:15 #10 Skrevet lørdag kl 15:15 Elizabeth skrev (52 minutter siden): Nei, det er ikke viktig. Du skjønner at denne fyren ikke er noe å samle på. Lege eller ikke... Ts her. Så enig! Endelig noen som kom med et hjertelig innlegg. Jeg har koblet mange i helse, men har ikke utdanningen. Syntes det er synd å høre alle fordommene ovenfor de som ikke har høyutdanning. Han her mistet jeg selv interessen for. Siden han tydeligvis har høyere krav til damer. Han likte meg utseendemessig da men det holdt ikke😀 Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:17 #11 Skrevet lørdag kl 15:17 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Desverre så synes mange at det er viktig, de føler seg mer verdt og mye klokere siden de har lang utdannelse, og ser ned på de uten.Men det har nok et økonomisk aspekt og. Anonymkode: 6d6b6...a11 En lege har så godt betalt fra før så vet ikke. Men er det umulig for oss som jobber på bunn (butikkarbeidere, barnehageassistenter, renholdere) å finne kjærligheten da? Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:20 #12 Skrevet lørdag kl 15:20 Hadde vært idé av han å spørre først hva jeg jobbet med. Før han la meg til på tinder 😉 Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:54 #13 Skrevet lørdag kl 15:54 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): En lege har så godt betalt fra før så vet ikke. Men er det umulig for oss som jobber på bunn (butikkarbeidere, barnehageassistenter, renholdere) å finne kjærligheten da? Anonymkode: bf92c...1e8 Finn deg en annen uten utdanning. Anonymkode: 8e2c0...7b2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:56 #14 Skrevet lørdag kl 15:56 Man trenger ikke utdanning for å få en bra jobb. Så yrke er ikke viktig. Anonymkode: 521b8...64b
the amazing spidermamma Skrevet lørdag kl 17:00 #15 Skrevet lørdag kl 17:00 Da vet du jo i hvert fall hva som er viktig for ham. Og du vil ikke ha en mann som ser ned på deg, vil du vel? Blås i ham, det finnes mange andre!
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:19 #16 Skrevet lørdag kl 17:19 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Traff en på tinder, (jeg er 41) - han var lege. Ikke ofte jeg skriver med så høyutdannet menn, iallefall ikke i denne bransjen. Han ville kjapt legge meg til på snap. Han var ganske ivrig på mld helt til at jeg sa jeg var renholder og jobbet litt i klesbutikk. Han ble ganske stille og jeg merket at tonen endret seg etter drt. Er utdanning så viktig? Kommer aldri til å få meg mann skal det være slik 😉 kan godt bare være jeg overtenker. Men har dere hørt om en lege som fant seg en reise renholdsbransjen? Anonymkode: bf92c...1e8 Tragisk at mange tenker slik…. Var selv på et julebord med mannen, og noen av desse kvinnene som var der( godt voksne), spurde hva jeg jobbet med, og jeg sa at jeg jobbet i butikk, så snudde de seg rundt å snakket med de andre. Det viktigeste er at den andre jobber/ har noe å gjøre Anonymkode: 46dbf...dac
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:40 #17 Skrevet lørdag kl 17:40 Ei jeg kjenner, uten utdsnnelse, er sammen med en overlege. De blomstrer begge to. Anonymkode: 12509...4cf
amandine Skrevet lørdag kl 17:59 #18 Skrevet lørdag kl 17:59 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Tragisk at mange tenker slik…. Var selv på et julebord med mannen, og noen av desse kvinnene som var der( godt voksne), spurde hva jeg jobbet med, og jeg sa at jeg jobbet i butikk, så snudde de seg rundt å snakket med de andre. Det viktigeste er at den andre jobber/ har noe å gjøre Anonymkode: 46dbf...dac Og nettopp pga slike holdninger tenker jeg at det er en uting at man nødvendigvis alltid skal vite hva folk jobber med.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:20 #19 Skrevet lørdag kl 18:20 Anonym bruker skrev (2 timer siden): En lege har så godt betalt fra før så vet ikke. Men er det umulig for oss som jobber på bunn (butikkarbeidere, barnehageassistenter, renholdere) å finne kjærligheten da? Anonymkode: bf92c...1e8 Selvfølgelig er det ikke det, men en lege som ikke vil ha en kjæreste uten utdanning blir ikke din store kjærlighet. Jeg kjenner to leger faktisk, ene er gift med en brannmann og andre er gift med en helsesykepleier. Ser jo i min omgangskrets at de fleste med lang utdanning har valgt seg partner som også har studert etter vgs, men ingen regel uten unntak som de sier. Den kompisen jeg har som tjener mest er sammen med ei som ikke har utdanning etter vgs. Da vi var unge gikk hun det som ble kalt handelsskolen, altså blåruss. Begynte jobbe på kontor etter vgs og har jobbet med det siden. Hun jobber i dag i en stor bedrift, på kontoret, med enkelt regnskap, betaler regninger, sender inn lønn osv. Han er siviløkonom av utdanning, og har en høy stilling i et internasjonalt selskap og ligger på inntektstoppen i kommunen. Men det er litt vittig hvordan folk finner hverandre som har omtrent samme mengde utdanning, maleren er gift med frisøren o.l. Det er likevel mange som har litt forskjellig mengde utdanning. Broren min er elektriker, altså fagbrev, mens kona hans har tre år på høyskole som vernepleier og en del etterutdanning i pedagogikk, ledelse og økonomi, så hun har en den ansvar på en institusjon for psykisk utviklingshemmede. Hun har jo mye mer utdanning enn han, men de har vært lykkelig gift i flere tiår nå. Anonymkode: 8113b...34c
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:33 #20 Skrevet lørdag kl 18:33 Det er dessverre veldig viktig for meg. Jeg trykker ikke «like» på noen som ikke har høyere utdanning. Jeg jobber sammen med mange som ikke har utdanning og de blir for grunne for meg. Anonymkode: 3b73d...43e
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:59 #21 Skrevet lørdag kl 18:59 De fleste mennesker vet og har erfart at mennesker har flere lag, og at de er mer enn jobben og utdanningen sin. Jeg, som riktignok har høy utdanning, synes det er langt mer interessant hva mennesker gjør på fritiden, hva de brenner for og liker å bruke tid på. Dette er ofte noe annet enn hva de jobber med, og det er ofte på disse arenaene folk finner fellesskap og interesse. Jobb og utdanning er ofte valgt med fornuften, men interesser og hobbyer er valgt med hjerte. Mannen min har fagbrev, men har lederstilling og tjener langt mer enn meg (noe han ikke gjorde da vi møttes og forelsket oss, da jobbet han «på gulvet» i en skiftstilling). Det er jo ikke jobb vi prater om, men vi deler en felles lidenskap som gir oss begge veldig mye glede. Denne felles interessen har fått oss gjennom mange prøvelser i livet, noe ikke en arbeidsplass hadde klart. Og det er denne lidenskapen vi kommer til å «leve på» når vi en dag slutter å jobbe. Og å mene at folk uten utdanning er grunne… da tenker jeg at man må være veldig grunn, og ikke minst fordomsfull, selv. Se til fattigere land, hvor utdanning er er gode kun for er lite fåtall. Er flesteparten av menneskene i disse landene grunne…? Lite interessante? Dumme? Anonymkode: bacb0...b87
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:27 #22 Skrevet lørdag kl 20:27 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Finn deg en annen uten utdanning. Anonymkode: 8e2c0...7b2 Så du mener d å jobbe i butikk og renhold er så nedverdigende jobb at jeg bør bytte for å få tak i en mann? Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:29 #23 Skrevet lørdag kl 20:29 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du mener d å jobbe i butikk og renhold er så nedverdigende jobb at jeg bør bytte for å få tak i en mann? Anonymkode: bf92c...1e8 Hæh? Anonymkode: 8e2c0...7b2
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:30 #24 Skrevet lørdag kl 20:30 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ei jeg kjenner, uten utdsnnelse, er sammen med en overlege. De blomstrer begge to. Anonymkode: 12509...4cf Så utrolig godt å høre. Godt hjerte på han. Sorry å si det, men føler de er noe høye på seg selv om de velger bort en mulig kjærlighet pga status i jobb. Er det ikke det indre som teller da? Hva om noen plutselig brått blir uføretrygdet da? Jeg vet jeg selv ville slitt med å finne en mann som var uføre, men hvem som helst kan komme der i livet. Anonymkode: bf92c...1e8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:31 #25 Skrevet lørdag kl 20:31 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hæh? Anonymkode: 8e2c0...7b2 Du skrev, så bytter jobb da etter jeg spurte hvordan jeg skal finne kjærligheten??! Anonymkode: bf92c...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå