Gå til innhold

Overgangsalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er på vei inn i overgangsalder eller forfase. Mensen har begynt å bli uregelmessig. De fleste jeg kjenner til som fikk uregelmessig mens fikk lengre og lengre opphold og sporadisk mens. Her er det litt motsatt. Her er det kortere mellom hver mens. Dere som fikk kortere intervall mellom menstruasjonene - hvor lenge varte dette? Hadde dere andre symptomer samtidig eller dukket disse opp etterpå?

Anonymkode: 2dcfe...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varte en stund. Hos meg ble det kortere og kortere opphold samtidig som blødningene ble kraftigere og varte lengre og lengre. Etter halvannet år gikk jeg til legen. Da hadde jeg mens på i snitt 12 dager med et opphold på ca ei uke før det begynte igjen. Det er ikke nødvendig å ha det sånn. Jeg fikk satt inn hormonspiral og hadde småblødninger i 6 uker og så forsvant mensen for godt. Andre symptomer hos meg startet både før og etter. Hjerteklapp og ekstraslag før, tørr hud, hetetokter og manglende sexlyst kom etterpå. 

Anonymkode: 64c4d...5eb

Skrevet

Jeg gikk rett fra p-piller og over på hrt, så kan ikke svare på det med mensen. Men jeg fikk stadige uvi’er og visste ikke at det var et tegn, men det var det altså. 

Anonymkode: 4da12...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...