Anonym bruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Etter å ha flyttet fra blokk til rekkehus til enebolig må jeg si at det fredeligste var i blokk. Ingen løvblåsere eller høyttrykkspylere eller motorgressklippere i helgene, regulerte tider for hamring og bygging, hensyn på balkongene (alle hadde store balkonger), ingen hageparty utover natta, ingen uendelig trampolinehopping med hyl og skrik. Jeg vet at det følger lyder med å bo i enebolig, men det er verre enn jeg husket. Det er jo nærmest en lydstafett. Når en nabo er ferdig er det en annen som drar i gang motorsag. Tror ikke vi blir her lenger enn til ungene er ferdige på grunnskolen. Det er et jag etter motorisert uteverktøy som jeg tenker antyder både latskap og kompensasjon for annet livsinnhold, og vi betaler prisen ved at det sjelden er stille nok til å faktisk nyte å være ute den hagen vi ønsket oss uforstyrret. Anonymkode: 8fa4a...46a
Anonym bruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Jeg tåler mye, men jeg bor i et nabolag uten "lydstafett". Kan gå uker mellom hver gang jeg hører noen drive med elektriske verktøy. Her bor en jevn blanding av folk, helt fra småbarnsforeldre med baby under et år til pensjonister. Det er sjelden bråk. Tror det har vært to-tre fester i sommer. Anonymkode: ca29b...fb5
Anonym bruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Egentlig ingenting... Skal flytte pga av støy. Men blir ikke enda. Huset og hage bare forfaller fordi vi ikke trives her lenger... Vi vil bare kvitte oss med dritet og flytte på landet... Anonymkode: f3043...273
Himmel og hav Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Jeg tåler en god del, men det er selvsagt fordi det ikke er bråk her hele tida. At folk klipper plenen eller vasker bilen eller at folk prater og ler er ikke til bry. Det er først når noen bråker på natta eller tidlig om morgenen at jeg reagerer. Så da en nabo, fortsatt god og full, satte seg i bilen i 6-tida en søndag morgen og spilte Åge så glassene klirra i skapet mitt, tok jeg på meg morgenkåpa og tassa ut for å klage. Der møtte jeg to andre naboer i samme ærend . Det er vel den eneste gangen på de årene jeg har bodd her at jeg har syntes at det var litt vel mye.
Anonym bruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Etter å ha flyttet fra blokk til rekkehus til enebolig må jeg si at det fredeligste var i blokk. Ingen løvblåsere eller høyttrykkspylere eller motorgressklippere i helgene, regulerte tider for hamring og bygging, hensyn på balkongene (alle hadde store balkonger), ingen hageparty utover natta, ingen uendelig trampolinehopping med hyl og skrik. Jeg vet at det følger lyder med å bo i enebolig, men det er verre enn jeg husket. Det er jo nærmest en lydstafett. Når en nabo er ferdig er det en annen som drar i gang motorsag. Tror ikke vi blir her lenger enn til ungene er ferdige på grunnskolen. Det er et jag etter motorisert uteverktøy som jeg tenker antyder både latskap og kompensasjon for annet livsinnhold, og vi betaler prisen ved at det sjelden er stille nok til å faktisk nyte å være ute den hagen vi ønsket oss uforstyrret. Anonymkode: 8fa4a...46a Du høres ut som en fest. Gatas blidfis😩 Anonymkode: 036ab...8e3
Anonym bruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Jeg tåler ganske mye, vi har bodd rett ved en eller annen utbygging mer eller mindre siden 2008. To av stedene rett ved lekeplassen. Bryr meg ikke så mye om trampoline eller bruk av verktøy. De fleste tar hensyn til søndag og ro, ellers er en jo på jobb i ukedagene, farter både hit og dit om ettermiddagen. Har irritert meg på et par ting. Første leiligheten var det en familie over oss som kranglet helt sinnsykt midt på natten. Vi snakker kaste ting rundt, politiet var der flere ganger. Andre var en hund som bjeffet ute fra 04-05 hver eneste morgen. Den lyden skar gjennom alt som fantes av ørepropper. Anonymkode: 8cf4a...8e6
Anonym bruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Tåler det meste, bare kjekt med liv og aktivitet i gata. Én gang har jeg bedt naboen dempe musikken litt, da var kl 2 og jeg fikk fortsatt ikke sove. Eneste gangen jeg har blitt irritert, er da leietakeren under meg startet flyttelass kl 9 en søndags morgen etter jeg hadde vært på nattevakt. Men lukket vinduet og puttet i ørepropper, så gikk det greit likevel. Anonymkode: 74c19...2cf
Anonym bruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Veldig lite. Men irriterer meg i stillhet stort sett, vet det er jeg som har lav toleransegrense for lyd/musikk. Anonymkode: 57787...499
Anonym bruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Lyder fra arbeid dom snekring, høytrykksspyling, gressklipping osv er bare koselig, det er sommerlyder og jeg liker å høre at det er folk rundt meg. Det eneste jeg ikke fikser er andres musikk. Min største skrekk er å få en nabo som har høytaler på terrassen. Anonymkode: 5e7eb...e42
Anonym bruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august Tåler det meste. Veldig lite som plager meg. Anonymkode: a2053...385
Anonym bruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august Anonym bruker skrev (9 timer siden): Etter å ha flyttet fra blokk til rekkehus til enebolig må jeg si at det fredeligste var i blokk. Ingen løvblåsere eller høyttrykkspylere eller motorgressklippere i helgene, regulerte tider for hamring og bygging, hensyn på balkongene (alle hadde store balkonger), ingen hageparty utover natta, ingen uendelig trampolinehopping med hyl og skrik. Jeg vet at det følger lyder med å bo i enebolig, men det er verre enn jeg husket. Det er jo nærmest en lydstafett. Når en nabo er ferdig er det en annen som drar i gang motorsag. Tror ikke vi blir her lenger enn til ungene er ferdige på grunnskolen. Det er et jag etter motorisert uteverktøy som jeg tenker antyder både latskap og kompensasjon for annet livsinnhold, og vi betaler prisen ved at det sjelden er stille nok til å faktisk nyte å være ute den hagen vi ønsket oss uforstyrret. Anonymkode: 8fa4a...46a det kommer nok ann på hvor man bor hen, ikke alltid hva slags type bilig man har min første lelighet var det stort sett alltid stille borsett fra når det var fotball kamp, mens min andre var det mye værre der var det festing hele tiden alltid etter at det skal være stille og noen som røyka hasj mens her vi bor nå er det fredlig og stille i hus Anonymkode: 85939...c25
Anonym bruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (På 30.8.2025 den 13.26): Egentlig ingenting... Skal flytte pga av støy. Men blir ikke enda. Huset og hage bare forfaller fordi vi ikke trives her lenger... Vi vil bare kvitte oss med dritet og flytte på landet... Anonymkode: f3043...273 Det var jo logisk? Dere ønsker å flytte, så dere lar hage og hus forfalle så dere får minst mulig for det? Anonymkode: ca29b...fb5
Anonym bruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det var jo logisk? Dere ønsker å flytte, så dere lar hage og hus forfalle så dere får minst mulig for det? Anonymkode: ca29b...fb5 Vil bare kvitte seg med dritet, står det. Hvor får du det fra at de synes det viktigste er å få mest mulig for huset og hagen? Det er noe du har funnet på selv. Anonymkode: 1f537...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå