Gå til innhold

Misbruk av rapporteringsfunksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen så forsvinner en tråd, denne gangen "trenger-hjelp-politisk-ståsted" fordi enkelte brukere driver med masserapportering for å få en tråd skjult. Hva er greia med det egentlig, tåler virkelig ikke folk at tråder de ikke liker får stå, bare fordi de er postet feil sted.

Anonymkode: 6cd2c...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misbruk å oppfordre til lovlydighet? Regler er regler. Vil du skrive om politikk så gjør du det på rett plass, det er grundig opplyst, også om konsekvensene.

Anonymkode: 2e9c8...282

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Igjen så forsvinner en tråd, denne gangen "trenger-hjelp-politisk-ståsted" fordi enkelte brukere driver med masserapportering for å få en tråd skjult. Hva er greia med det egentlig, tåler virkelig ikke folk at tråder de ikke liker får stå, bare fordi de er postet feil sted.

Blir den fjernet er det jo fordi den bryter forumsreglene, og da er det det samme om det er to eller tyve som rapporterer. 

Politikk har et eget underforum, så da må man forholde seg til det. Gjør det vondt?

Anonymkode: 9374e...89b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Blir den fjernet er det jo fordi den bryter forumsreglene, og da er det det samme om det er to eller tyve som rapporterer. 

Politikk har et eget underforum, så da må man forholde seg til det. Gjør det vondt?

"Gjør det vondt å være så dum", hehe. Den var god! Ha ha! Sikkert innenfor regelverket også siden det ikke i det hele tatt er brukerdebatt.

Anonymkode: bc62a...d4e

Skrevet

Regler er regler 

Anonymkode: 5e528...895

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Post politiske spørsmål på "Krig og politikk" (= riktig sted). Da forsvinner det ikke til moderering eller flyttes. Når man prøver å omgå reglene forumeier har satt så burde det ikke være en overraskelse at tråden blir fjernet eller moderert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

De blir skjult til fordi de blir masserapportert, det er en automatisk funksjon på forumet. Den blir skjult til moderator kan se på tråden. Den tråden var ikke min, jeg bare reagerer på et mønster her inne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De blir skjult til fordi de blir masserapportert, det er en automatisk funksjon på forumet. Den blir skjult til moderator kan se på tråden. Den tråden var ikke min, jeg bare reagerer på et mønster her inne.

Det er jo liten tvil om at den tråden var på feil forum, så da er det jo greit at det blir ordnet opp i. Eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mulig den først ble skjult ved at automatikken ved masserapportering slo til, men dette er jo en tråd som hadde blitt fjernet uansett. Det er opprettet en regel om at poltikk skal inn under forumet "Krig og politikk". Om reglene ikke nettopp er endret er det også en regel om at man må diskuterer med nick om man skriver om politikk. Har man opprettet en politisk tråd som anonym, kan ikke denne flyttes og blir da slik jeg har forstått det slettet. Det er jo da bedre at den forsvinner før enn senere, slik at ingen bruker tid på lange svar som ender opp med å bli slettet like etter.  

Anonymkode: 022aa...5e4

Skrevet

Det er ikke "en gjeng med brukere" som har bestemt at politikk skal postes med nick, det er forum ansvarlige. Sikkert fordi det ikke vil at forumet bare skal fylles opp med diverse propaganda i forbindelse med valget. Det syns jeg er lett å forstå, faktisk.

Anonymkode: efb81...a10

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er jo liten tvil om at den tråden var på feil forum, så da er det jo greit at det blir ordnet opp i. Eller?

Jeg har reagert på det samme som HI. Masserapportering fører til at tråden blir skjult for moderering. Men ikke sjelden kommer den jo tilbake med bare små/ingen endringer. Så jeg er ikke i tvil om at en del bruker rapportering for å fjerne tråder de ikke liker. Ikke at det nødvendigvis var feil å flytte akkurat denne tråden, men generelt. Siden man nå må "bruke nick for å diskutere politikk", er det som forventet oppstått et problem, når noe på skravle, etter hvert blir oppfattet som politikk, og må flyttes.

Anonymkode: 34488...f72

Skrevet

Masserapportering har vel enda mer med gjentatte brudd på reglene, slik som konstante brukerangrep og brukerdiskusjoner.

Videre synes jeg det er rart at voksne folk skal sutre så voldsomt og legge skylden for eget regelbrudd på at andre "sladrer" eller rapporterer, i stedet for å se på seg selv og hva man skriver.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har reagert på det samme som HI. Masserapportering fører til at tråden blir skjult for moderering. Men ikke sjelden kommer den jo tilbake med bare små/ingen endringer. Så jeg er ikke i tvil om at en del bruker rapportering for å fjerne tråder de ikke liker. Ikke at det nødvendigvis var feil å flytte akkurat denne tråden, men generelt. Siden man nå må "bruke nick for å diskutere politikk", er det som forventet oppstått et problem, når noe på skravle, etter hvert blir oppfattet som politikk, og må flyttes.

Vi kan jo ikke se om andre allerde har rapportert en tråd, så da blir det vel "masserapportering" om mange reagerer på den samme tråden. Det er uansett admin som bestemmer om noe skal fjernes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Men hvis trådene kommer tilbake når admin har sett på den så forsvinner de jo ikke?

Jeg tror at dette blir litt vel konspiratorisk altså, om man ikke liker en tråd (som ikke bryter reglene) så lar man vel bare være å lese. Det får da være grenser for hvilke idiotiske handlinger man tillegger andre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke "en gjeng med brukere" som har bestemt at politikk skal postes med nick, det er forum ansvarlige. Sikkert fordi det ikke vil at forumet bare skal fylles opp med diverse propaganda i forbindelse med valget. Det syns jeg er lett å forstå, faktisk.

Problemet er jo at de som rapporterer ikke liker innholdet i det som skrives. De er ikke enige, og klarer ikke argumentere mot. Vi ser jo hvilke tråder som rapporteres, de har alle et fellestrekk. De støtter feil side i politikken. 

Å snakke om propaganda, eller at tråden er havnet på feil sted, og regler, er bare påskudd for å sensurere og demme opp for ting du selv er uenig i. Alle ser det. ALLE. I praksis er det politisk sensur. 

Anonymkode: 6d02d...09e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Problemet er jo at de som rapporterer ikke liker innholdet i det som skrives. De er ikke enige, og klarer ikke argumentere mot. Vi ser jo hvilke tråder som rapporteres, de har alle et fellestrekk. De støtter feil side i politikken. 

Å snakke om propaganda, eller at tråden er havnet på feil sted, og regler, er bare påskudd for å sensurere og demme opp for ting du selv er uenig i. Alle ser det. ALLE. I praksis er det politisk sensur. 

Om de er i "skravle" og ikke på underforumet om politikk, er de jo på feil sted om de skriver om politikk uansett hvilken side de støtter. Det er fellestrekket. 

Skrevet

Det er politisk sensur å ha en egen undertråd dedikert til emnet? Nå tror jeg at det går litt over stokk og sten for deg. Det er ingen som forhindrer deg i å ytre meningene dine, så lenge de er innafor norsk lov. At du må vise nicket ditt er ikke sensur, nå må du gi deg

Skrevet

Dette er et privateid forum, så regler for ytringsfrihet gjelder ikke. Forumeier kan sette akkurat de reglene de vil.

Jeg antar de setter regler som de mener gjør det mest mulig attraktivt å være her og at innlegg som trekker partipolitikk inn i tråder som i utgangspunktet er helt nøytrale pratetråder ikke bidrar til det. Om du har rett i at mange rapporter slike innlegg ("masseprapportering") stemmer det jo at det ikke er så populært. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg skjønner ikke retorikken. Du (eller andre som deg) hevder at dette er et venstrevridd forum og at forumbrukerne her ikke tåler innlegg fra borgerlig side, og at innlegg derfor blir rapportert. Er det ikke litt rart at i et venstrevridd forum, er det svært sjelden at sosialistisk argumenterende innlegg blir lagt ut? Er det ikke tilsvarende rart at det er ytterst sjelden at innlegg som argumenterer for innvandring legges ut på feil underforum? Det er slett ikke politisk sensur å kreve at alle forholder seg til de samme reglene. Det er fritt frem for det aller meste på riktig underforum, det eneste som kreves er at man skriver under med nick. For min egen del gidder jeg ikke å diskutere politikk på et forum, diskusjonene blir ikke nyanserte nok, og man hevder altfor ofte i et mønster av ubegrunnete påstander, fra begge sider. Jeg har heller ingen tro på at man kan overbevise noen om at ens eget standpunkt er riktigere enn den andres. Dermed når jeg verken frem til den jeg diskuterer med eller de som leser. Helt nydelig at de som vil diskutere får gjøre det, og nydelig for meg at jeg slipper å oversvømmes av trådene på den måten vi har gjort det siste året eller no`. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette er et privateid forum, så regler for ytringsfrihet gjelder ikke. Forumeier kan sette akkurat de reglene de vil.

Bare for å legge til en notis her. Selv om vi er ett privateid forum har vi ingen rettigheter til å nekte noen ytringsfrihet. Men det er ikke noe som sier at man skal ha lov til å ytre seg anonymt. Leserinnlegg i aviser og sosiale flater er under fullt navn, så strengt tatt er man mer anonym her enn det man er på andre store flater. 

Til tross for ytringsfrihet har vi dog regler man skal følge i forhold til rasistiske ytringer, hatefulle ytringer o.s.v. altså ytringer som er regulert pga norsk lov. 

Tråden er også ryddet for brukerdebatt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke i praksis.

Jo, man kan til en viss grad velge. Men norsk lov gjelder overalt. Man har ikke lov å forskjellsbehandle og diskriminere mennesker basert på en hel rekke ting som kjønn, legning, funksjonsnedsettelser, tro, etc, og dermed kan ikke et privateid forum luke vekk alt de vil uten risikere å bli anmeldt for diskriminering. 

Anonymkode: ae3f0...f90

Skrevet
Admin skrev (6 minutter siden):

Bare for å legge til en notis her. Selv om vi er ett privateid forum har vi ingen rettigheter til å nekte noen ytringsfrihet. Men det er ikke noe som sier at man skal ha lov til å ytre seg anonymt. Leserinnlegg i aviser og sosiale flater er under fullt navn, så strengt tatt er man mer anonym her enn det man er på andre store flater. 

Til tross for ytringsfrihet har vi dog regler man skal følge i forhold til rasistiske ytringer, hatefulle ytringer o.s.v. altså ytringer som er regulert pga norsk lov. 

Tråden er også ryddet for brukerdebatt.

Nei, men dere kan vel sette begrensninger for hva som kan diskuteres her? Som å begrense tillat tematikk til barn og barneoppdragelse eller noe sånt om dere mente det var hensiktsmessig. (Ikke at jeg mener det hadde vært bra, men som et eksempel. )

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2025 den 10.57):

Jeg er HI i tråden om moralpoliti, hadde ikke lest tråden din, før min tråd ble pepret med utsagn om den. Har ikke så mye å tilføye, vet ikke så mye om dette med masserspportering, men basert på min tråd, så ser jeg problemet med gjenger her inne.

Jeg leste en gang om bakterier og sild tror jeg det var, som er mange små organismer og som likevel beveger seg som én. Kom på den artikkelen nå, skal se om jeg finner ut hva det het.

Om ikke for annet enn for en shout-out fra en HI til en annen ;) 

Skrevet

Det stemmer ikke i praksis.

Jo, man kan til en viss grad velge. Men norsk lov gjelder overalt. Man har ikke lov å forskjellsbehandle og diskriminere mennesker basert på en hel rekke ting som kjønn, legning, funksjonsnedsettelser, tro, etc, og dermed kan ikke et privateid forum luke vekk alt de vil uten risikere å bli anmeldt for diskriminering. 

Og hvordan mener du at noen blir diskriminert eller forskjellsbehandlet ved at de må forholde seg til reglene her inne? Eller poste med nick på noen sider?  

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er HI i tråden om moralpoliti, hadde ikke lest tråden din, før min tråd ble pepret med utsagn om den. Har ikke så mye å tilføye, vet ikke så mye om dette med masserspportering, men basert på min tråd, så ser jeg problemet med gjenger her inne.

Jeg leste en gang om bakterier og sild tror jeg det var, som er mange små organismer og som likevel beveger seg som én. Kom på den artikkelen nå, skal se om jeg finner ut hva det het.

Om ikke for annet enn for en shout-out fra en HI til en annen ;) 

Eusosialitet, heter det :) 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...