Gå til innhold

Takler dårlig å være sosial

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er sammen med andre mennesker så tenker jeg stadig i ettertid at jeg har delt for mye samt at jeg føler meg mislykket som menneske.

Anonymkode: 737a8...856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å tenke sånn, da.

Anonymkode: 54e12...a44

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Slutt å tenke sånn, da.

Empatiprisen går til deg! 

Du burde starte behandlingssenter der du forteller syke de skal slutte med å være det. Det ville spare samfunnet for milliarder!

Anonymkode: b9588...b14

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Slutt å tenke sånn, da.

Det er dessverre ikke så lett, hadde jeg klart det hadde jeg jo gjort det for lengst?

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er dessverre ikke så lett, hadde jeg klart det hadde jeg jo gjort det for lengst?

Eller trives du kanskje med å ha det miserabelt? Hva med å vende blikket ut fra egen navle. 

Skrevet

En setning som jeg synes er veldig grei å ta med i livet. For en ekstrovert som liker seg i rampelyset gjør den kanskje litt vondt, men for sånne som helst ikke vil bli lagt merke til, er det en befriende og deilig tanke. 

Du er ikke så spesiell. 

Ha det i bakhodet. De fleste gir i grunn blanke og er mest opptatt av seg selv. Akkurat som du gjør nå. Har du i det hele tatt tenkt på hva andre har sagt og gjort etter du var sosial? 

Anonymkode: a57c4...759

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Empatiprisen går til deg! 

Du burde starte behandlingssenter der du forteller syke de skal slutte med å være det. Det ville spare samfunnet for milliarder!

Anonymkode: b9588...b14

Men det er jo noe i det.

Vi som overtenker må faktisk ta oss sammen og slutte å være så selvsentrert og stakkarslige. Vi kan ikke sitte og sutre og klage, vi må tilpasse oss verden eller holde tåta. 

Anonymkode: b5edb...fc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En setning som jeg synes er veldig grei å ta med i livet. For en ekstrovert som liker seg i rampelyset gjør den kanskje litt vondt, men for sånne som helst ikke vil bli lagt merke til, er det en befriende og deilig tanke. 

Du er ikke så spesiell. 

Ha det i bakhodet. De fleste gir i grunn blanke og er mest opptatt av seg selv. Akkurat som du gjør nå. Har du i det hele tatt tenkt på hva andre har sagt og gjort etter du var sosial? 

Bingo!

Skrevet

Eller trives du kanskje med å ha det miserabelt? Hva med å vende blikket ut fra egen navle. 

Jeg skjønner poenget ditt, men det er da mulig å si det på en litt finere måte og med litt mer forståelse?

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Du er ikke så spesiell. 

Veldig godt poeng! Tar med meg den.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skjønner poenget ditt, men det er da mulig å si det på en litt finere måte og med litt mer forståelse?

Nei vettu hva, det finnes virkelige problemer her i verden. Dere som velger å hele tiden la dere krenke av andre menneskers ordvalg, dere har ingen rett til å komme før i køen enn de som har det virkelig vondt. Det blir som de som skriker og løper til legen av flis i fingeren eller 38 i feber og krever å komme inn før de med brukket ben og kreft.

Det å blåse opp bagateller er intet mindre enn egoisme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei vettu hva, det finnes virkelige problemer her i verden. Dere som velger å hele tiden la dere krenke av andre menneskers ordvalg, dere har ingen rett til å komme før i køen enn de som har det virkelig vondt. Det blir som de som skriker og løper til legen av flis i fingeren eller 38 i feber og krever å komme inn før de med brukket ben og kreft.

Jeg skjønner hva du mener, jeg har blitt ganske selvopptatt av å være psykisk syk og jeg tar det til meg. Til mitt forsvar er det ikke alltid like lett å innse det når hverdagen stort sett handler om å enten tenke på eller snakke om egne tanker og følelser med helsepersonell. 

Skrevet

Herlighet, så ufine og kjipe enkelte av dere er.

Anonymkode: b9e84...de0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner hva du mener, jeg har blitt ganske selvopptatt av å være psykisk syk og jeg tar det til meg. Til mitt forsvar er det ikke alltid like lett å innse det når hverdagen stort sett handler om å enten tenke på eller snakke om egne tanker og følelser med helsepersonell. 

Mange blir selvopptatte med psykisk sykdom, det er ikke uvanlig. Det viktigste er å klare å se og anerkjenne det selv, for da kan man også gjøre noe med det. 

Jeg er selv psykisk syk, men har heldigvis en sønn jeg må følge opp og en jobb jeg liker. Det gjør at jeg tvinges til å både tenke på og konsentrere meg om andre ting og jeg får innput utenifra. 

På dårlige dager er det vanskelig å se utenfor meg selv, men jeg vet at de dårlige dagene går over. Etter sosialt samvær hvor jeg sitter og grubler som deg, så tar jeg gjerne en tlf til én av de jeg var sammen med for å "evaluere". Det hjelper meg, men jeg er åpen om mine vansker og hva som hjelper og har heldigvis veldig gode venner og en fantastisk familie.

Anonymkode: 29969...7b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Full forståelse for det, og det er jo derfor vi sier dette til deg, i denne tråden. Som hun andre skrev ‘du er ikke så spesiell’ er det som hjelper å tenke når man sliter, både psykisk og sosialt. Som psykisk syk blir ofte bagateller blåst opp, for å bli frisk må man stikke hull på disse boblene, og se hvor små de er, sammenlignet med alt annet i verden.

Vi er mange som er eller har vært psykisk syk, så heller ikke der er du alene. 

Skrevet

Full forståelse for det, og det er jo derfor vi sier dette til deg, i denne tråden. Som hun andre skrev ‘du er ikke så spesiell’ er det som hjelper å tenke når man sliter, både psykisk og sosialt. Som psykisk syk blir ofte bagateller blåst opp, for å bli frisk må man stikke hull på disse boblene, og se hvor små de er, sammenlignet med alt annet i verden.

Vi er mange som er eller har vært psykisk syk, så heller ikke der er du alene. 

Jeg forstår. Jeg er bare veldig sensitiv for (det jeg opplever som) kritikk, så lett å gå i forsvar i stedet for å ta det til seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det finnes dessverre lite behandling for sånne som deg.

Anonymkode: 94fb5...093

Skrevet

Det høres ut som du sliter med litt dårlig selvtillit og angst HI ❤️. Håper du får det bedre. 

Skrevet

Det finnes dessverre lite behandling for sånne som deg.

Ja, huff, jeg er nok psykopat ;) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Veldig godt poeng! Tar med meg den.

Så bra. Det høres kanskje hardt ut, men det er ment godt. Hvis du legger merke til i en situasjon hvor flere prater, er det mange som virker til å bare vente på muligheten til å delta i samtalen om erfaring eller noe som gjelder de selv. Man venter bare på sin tur. 

Det innebærer jo at veldig mange egentlig bare sitter å tenker på egne ting, mens andre forteller. Så lenge du er hyggelig og grei, så biter ingen egentlig merke i noe særlig mer enn det 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...