Gå til innhold

Hva gjør dere når barn ikke kommer hjem til middag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser ikke barna som regel der de er, da, om de ikke kommer hjem til middag? Da trenger de ikke en middag til hjemme. 

Jeg setter pris på å få beskjed på forhånd, slik at jeg vet hvor mye mat vi trenger. Det gjelder også hvis vi får gjester.

Anonymkode: b3516...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her heier jeg på at ungene er ute å leker hele dagen. De kommer hjem når de kommer hjem (om ikke annet er avtalt), så varmer de selv opp rester av middagen når de kommer hjem.

Anonymkode: 09f9d...d5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2025 den 8.31):

Jeg tvinger heller ikke barna hjem til middag, men jeg tilpasser middagen etter når barna er hjemme eller de får oppvarmet middag når de kommer hjem. Innlegget mitt var et svar til en som skrev at barna ikke fikk middag hvis ikke de var hjemme når den ble servert. 

Anonymkode: c9607...628

Hjelpes…… å ikke få middag betyr da ikke arvingen ikke får mat!!

dersom noen ikke kommer hjem til middag er, får de enten varme opp rester eller spise noe annet. Det er ikke gitt at det er igjen rester og det er heller ikke gitt at den som kommer sent hjem faktisk er sulten ogvil spise eventuelle rester. 

Kanskje har de spist et middag et annet sted, kanskje har de vært på kiosken, kanskje hadde de med ekstra mat i sekken….. 

Anonymkode: d7654...eb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2025 den 9.21):

Hva pokker??

Anonymkode: ce4b9...6b8

Hva var det du ikke forstod? Om barnet mitt ikke kommer hjem, uten å ha avtalt det, eller gitt beskjed, og ikke er å få tak i, så får det strammere tøyler senere. Man gir beskjed hvor man er og når man kommer hjem, slik at andre ikke sløser tid på å vente, eller at man vet når person evt. er å anse som savnet. Trenger ikke å være mer enn "jeg henger på skola, kommer hjem 19.00". 

Anonymkode: 48020...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...