Gå til innhold

Har dere gitt tapt for kjøpspresset - Labubu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leketøy til småbarn til 1000 kr, innafor eller vanvittig?

Jeg har ikke barn som har interesse av denne selv, så jeg har ikke tenkt så mye over det, men det kan godt være at jeg hadde gitt etter for presset om det ble et problem med utenforskap. Bedre er jeg ikke.

Mener Labubu bidrar til utenforskap blant barn – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio

Anonymkode: ef099...cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: 3dd1d...44d

Skrevet

Nei. Har aldri sett en engang. Men jeg trodde ikke at det var blant små unger den var populær.

Anonymkode: 7d73e...928

Skrevet

Nei ærlig talt 

Anonymkode: 92c80...ad4

Skrevet

Nei, ikke hørt noe ønsker om dette, eller sett at noen barn har disse. Bor i bærum. 

Anonymkode: b983c...f39

Skrevet

Det er ventelister og stor pågang, så NOEN kjøper jo. Men de orker kanskje ikke svare her :) 

hi

Skrevet

1.000 kr? Trodde de kostet 300 jeg 😅

Jeg er 50 år gammel, så frister ikke meg. Døtrene mine er 16 og 18 år, frister ikke dem heller.

Hvem er det som kjøper dem da, er det barneskolebarn eller jenter i 20 årene som skal ha de hengende på vesken? Har ikke helt skjønt dette jeg tror jeg.

Anonymkode: eea54...d65

Skrevet

Nei, våre barn er vandt til å få gave til jul og bursdag. Skal de ha noe utenom dette må de betale selv. Dette gjør at de sjelden bruker penger på overprisa greier. 

Anonymkode: 4410f...4d7

Skrevet

Lulabu representerer noe av det jeg forakter mest i dette samfunnet, så nei, virkelig ikke. 

Anonymkode: 29d2e...bf8

Skrevet

Nei, mine barn hverken får eller bryr seg om de

Anonymkode: 1c7b7...be9

Skrevet

Her er ikke ungene interessert i dem, så ingen problemstilling.
Nå vet jeg ikke hvor store disse bamsene er, men å gi dem en bamse til kr 1.000,- utenom jul og bursdag hadde vært uaktuelt

Anonymkode: 2b0d8...1b8

Skrevet

Her har både barna og jeg kjøpt oss Labubu

Anonymkode: 618a9...a76

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Her har både barna og jeg kjøpt oss Labubu

Hvorfor? En overpriset stygg bamse på veska? Tenke sjæl, much?

Nei, tankte meg det. Ler av dere som må følge moten uansett hva det er.

Anonymkode: 4f4da...007

Skrevet

Vi har kjøpt her i huset. Henger på vesker og skolesekk. Ved spørsmål om hvorfor: ungene syntes de er kule. Trenger vel ikke forsvare kjøpet mer enn at man har lyst og har råd. Hadde vi hatt lite å rutte med hadde vi selvsagt ikke kjøpt de. 

Anonymkode: 557eb...afe

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Nå vet jeg ikke hvor store disse bamsene er, men å gi dem en bamse til kr 1.000,- utenom jul og bursdag hadde vært uaktuelt

De er til å henge på veska, så på ingen måte store 

Anonymkode: 92c80...ad4

Skrevet

Mine barn vil ikke ha. Så ikke noe press å stå imot på dette.

Anonymkode: 3374a...ff5

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Screenshot_20250830_125607_Chrome.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Screenshot_20250830_125607_Chrome.jpg

Det er nok likevel å regne som et meget marginalt problem.

Anonymkode: ee47a...a19

Skrevet

Verken jeg eller jentene i familien interesserer oss for dem. Og så er jeg helt sikker på at også de bitre sinna damene som fordømmer, har noe de liker å bruke penger på som andre synes er helt idiotisk. 

Anonymkode: b689f...221

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er nok likevel å regne som et meget marginalt problem.

Anonymkode: ee47a...a19

Jeg tror dette innlegget var ment som svar på det jeg skrev:
"Nå vet jeg ikke hvor store disse bamsene er, men å gi dem en bamse til kr 1.000,- utenom jul og bursdag hadde vært uaktuelt".
Altså, for å vise størrelsen på dem.
Det var meg personen siterte

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det er ventelister og stor pågang, så NOEN kjøper jo. Men de orker kanskje ikke svare her :) 

hi

Det er damer i 40-årene som kjøper. De er ikke «leker» men pynt til designervesker. Og så kjøper disse mammaene til barna sine også, og man har skapt en dyr trend som gjør at andre føler seg utenfor. Som Prime for et par år siden. Det går et halvt års tid og så er det ingen som gidder lenger.

Anonymkode: a9971...6fe

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor? En overpriset stygg bamse på veska? Tenke sjæl, much?

Nei, tankte meg det. Ler av dere som må følge moten uansett hva det er.

Anonymkode: 4f4da...007

Fordi vi liker dem, synes de er søte, kule og morsomme.

Ja vi følger moten slavisk uansett hav det er om det så er å hoppe fra en bro🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er damer i 40-årene som kjøper. De er ikke «leker» men pynt til designervesker. Og så kjøper disse mammaene til barna sine også, og man har skapt en dyr trend som gjør at andre føler seg utenfor. Som Prime for et par år siden. Det går et halvt års tid og så er det ingen som gidder lenger.

Synes ikke det er sammenlignbart med Prime, det var det kun pop blant de under 14 (og utenfor Norge er Prime hot fortsatt flere steder)

Anonymkode: dfa43...d08

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes ikke det er sammenlignbart med Prime, det var det kun pop blant de under 14 (og utenfor Norge er Prime hot fortsatt flere steder)

Anonymkode: dfa43...d08

Leseforståelse. Setningen før sammenligningen er : Man har skapt en dyr trend som gjør at andre føler seg utenfor. Som med Prime, det var kult så lenge det var dyrt, og vanskelig å få tak i, og noe de kule eller med god råd hadde. Så ble det vanligere, og billigere og derfor ikke så kult og populært lenger. 

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Leseforståelse. Setningen før sammenligningen er : Man har skapt en dyr trend som gjør at andre føler seg utenfor. Som med Prime, det var kult så lenge det var dyrt, og vanskelig å få tak i, og noe de kule eller med god råd hadde. Så ble det vanligere, og billigere og derfor ikke så kult og populært lenger. 

Ikke meg du siterer, Hovedårsaken til at Prime døde helt her til lands er jo at det ikke smakte godt, de første som ble solgt da hypen var som størst ble ulovlig å selge og ble erstattet med andre resepter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...