Anonym bruker Skrevet 28. august #1 Skrevet 28. august Datter som må flytte for å gå på vgs går på internatskole. Pga det sosiale og for at det er litt trygt for oss foreldre. Eks nekter å være med å betale, dvs ca 6000 på meg etter at stipendet er brukt opp. Finnes det støtteordninger eller andre ting for aleneforeldre. Går det ann å be ekssvigers ta hans del av kostnaden? Anonymkode: 0153b...dd8
Anonym bruker Skrevet 28. august #2 Skrevet 28. august Hvor mye koster det? Hun vil jo få utstyrsstipend pluss bortebostipend. Bortebostipendet dekker gjerne omtrent husleia, så foreldrene må betale lommepenger og mat. Det bruker du bidraget fra far pluss egne pener til. Nei, du kan ikke forvente at eks-svigers skal betale noe, men det går selvfølgelig an å spørre. Anonymkode: 53056...0a3
Anonym bruker Skrevet 28. august #3 Skrevet 28. august Han betaler vel bidrag? Det er ment å dekke det som ikke dekkes av borteboerstipendet. Avhengig av din inntekt, kan hun også ha rett på inntektsbasert stipend. Anonymkode: 3a21c...fd9
Anonym bruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Nei, du kan ikke be ekssvigers om penger. Anonymkode: a163f...d01
Anonym bruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Han betaler 3500 i bidrag til sammen for alle tre barna. Etter at stipend er trukket fra gjenstår ca 5800 å betale. Kan søke om ekstra støtte via nav ser eg , at de krever ekstra i bidrag fordi far ikke er med og betaler. HI. Anonymkode: 0153b...dd8
Anonym bruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Etter fratrekk i bortebuerstipend koster rommet 1600 og 2050 i skolepenger, dvs 3600 i mnd. HI Anonymkode: 0153b...dd8
Anonym bruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Etter fratrekk i bortebuerstipend koster rommet 1600 og 2050 i skolepenger, dvs 3600 i mnd. HI Anonymkode: 0153b...dd8 Jeg tror ikke du kan kreve så mye støtte når du velger å la barnet gå på en privatskole, da må du være i stand til å betale det det koster også. Anonymkode: 53056...0a3
Anonym bruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke du kan kreve så mye støtte når du velger å la barnet gå på en privatskole, da må du være i stand til å betale det det koster også. Anonymkode: 53056...0a3 Ja, eg synes 15 år er ganske ungt til å bo på hybel. Greit å ha den tryggheten. Anonymkode: 0153b...dd8
Anonym bruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg tror ikke du kan kreve så mye støtte når du velger å la barnet gå på en privatskole, da må du være i stand til å betale det det koster også. Anonymkode: 53056...0a3 Privatskole? Det er mange som må ungdommer som må flytte på hybel for å gå på VGS Anonymkode: 9af8a...206
Anonym bruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Privatskole? Det er mange som må ungdommer som må flytte på hybel for å gå på VGS Anonymkode: 9af8a...206 Men de betaler ikke 2050 kr i skolepenger uten å gå på privatskole. Anonymkode: 07311...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå