Gå til innhold

Dere som aldri melder dere som klassekontakt osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom å være klassekontakt og følge opp barna sine jeg da, det ene utelukker da ikke det andre...

Jeg innrømmer at jeg aldri har vært klassekontakt, men det har sine grunner. Jeg har likevel alltid fulgt opp ungene mine. Jeg har vært på hvert eneste foreldremøte, stilt på hver eneste dugnad, jeg har vært vakt på juleballet, bakt til alle arrangementer osv osv. Jeg har også et stort hus og alltid hatt åpent hus for barnas venner, det har vært mye unger her hver eneste dag, så jeg har alltid kjent barnas venner og foreldrene deres godt. Jeg har kjørt til hver eneste fotballkamp, håndballkamp og turnstevne. Jeg har bakt og vært med i dugnader på stevner og cup'er. Men jeg kan ikke stå i kiosken, det har jeg snakket med trenere o.l. om og sluppet.

Ingen kan si at jeg ikke har fulgt opp ungene mine, men jeg har ikke vært klassekontakt. Jeg og de som kjenner meg godt vet at det er av helseårsaker, jeg sliter kognitivt og bare det å legge inn en klasseliste i mailen min er litt uoverkommelig for meg. Å skulle ha ansvar for å arrangere og delegere er rett og slett mer enn jeg hadde klart, det er fordi jeg fikk en hjerneskade da yngste datteren min var bare et år gammel. At jeg har en hjerneskade og er ufør er ikke noe jeg utbasonerer til alt og alle, men jeg burde kanskje det siden mitt handikap er helt usynlig for resten av verden.

Jeg er 100% sikker på at det er mange som meg, som med glede deltar der de kan, bidrar når de kan, og følger opp ungene sine bra, uten å klare være klassekontakt.

Anonymkode: 8eddd...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...