Anonym bruker Skrevet 28. august #26 Skrevet 28. august Har sitti i FAU dessverre. Makan til bortkasta tid på hjernedøde møter og folk som elsker å høre sin egen stemme om fullstendig evnebeike tema som har null og nada med barnas skolehverdag å gjøre. Anonymkode: f6a6f...2d4
Anonym bruker Skrevet 28. august #27 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Så hvis en far melder seg så tar han makten fra de andre, mens hvis en mor melder seg så er det fordi hun er flink pike? Anonymkode: 00779...d87 Menn melder seg fordi menn vil ha makt. Det er både forventet og krevd at menn tar makt. Kvinner melder seg ikke for å være "flink pike". Det er både forventet og krevd at kvinner trer tilbake så mennene kan få makt. Anonymkode: c42d3...12c
Anonym bruker Skrevet 28. august #28 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Menn melder seg fordi menn vil ha makt. Det er både forventet og krevd at menn tar makt. Kvinner melder seg ikke for å være "flink pike". Det er både forventet og krevd at kvinner trer tilbake så mennene kan få makt. Anonymkode: c42d3...12c Erfaring viser jo at du tar rungende feil. Det er som regel stor overvekt av mødre i slike fora. Anonymkode: 23785...2a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #29 Skrevet 28. august Vi har vært foreldrekontakt og FAU representant så mange år at vi rett og slett har sluttet å gå på foreldremøtet hvir disse valgene skal tas. Gidder rett og slett ikke dra lasset lenger. Anonymkode: f87f6...231
Anonym bruker Skrevet 28. august #30 Skrevet 28. august Jeg sa rett ut i sist foreldremøte, når ingen ville ta på seg verv, at da får vi trekke blant dem som ikke har hatt verv. Og så ble det. Alle oppegående var enige i det. Dere burde si det fremfor å ta på dere verv gang på gang. Anonymkode: 4c700...c29
Anonym bruker Skrevet 28. august #31 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): De ‘velger’ ofte fordi de kjenner på ansvar. Folk som deg vet neppe hva det betyr. Anonymkode: 23785...2a6 Jovisst, jeg har gått i terapi for å slutte å være så nevrotisk. Det bør alle gjøre. Unger blir ødelagt av å vokse opp med nevrotiske voksne. Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 28. august #32 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg sa rett ut i sist foreldremøte, når ingen ville ta på seg verv, at da får vi trekke blant dem som ikke har hatt verv. Og så ble det. Alle oppegående var enige i det. Dere burde si det fremfor å ta på dere verv gang på gang. Anonymkode: 4c700...c29 Bingo! Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 28. august #33 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg sa rett ut i sist foreldremøte, når ingen ville ta på seg verv, at da får vi trekke blant dem som ikke har hatt verv. Og så ble det. Alle oppegående var enige i det. Dere burde si det fremfor å ta på dere verv gang på gang. Anonymkode: 4c700...c29 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bingo! Anonymkode: 00779...d87 …og vil legge til at det å ikke si fra og bare påta seg verv, det er ikke å ta ansvar for noe som helst. Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 28. august #34 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så godt at du føler deg bra! Det er det viktigste, ikke sant? Så kan andre ta ansvar for de kjedelige tingene, for din fritid er mer verdifull. Anonymkode: 23785...2a6 Den er jo det da. Det å være så bitter som du er her, det er direkte usunt for de rundt, særlig for barn som skal forme sitt syn på verden og omgivelsene. Den ene får barn som er glad og fornøyd, den andre får barn som er usikre, engstelige og passivt aggressive. Den ene får friske barn, den andre får syke og nevrotiske barn. Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 28. august #35 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg sa rett ut i sist foreldremøte, når ingen ville ta på seg verv, at da får vi trekke blant dem som ikke har hatt verv. Og så ble det. Alle oppegående var enige i det. Dere burde si det fremfor å ta på dere verv gang på gang. Anonymkode: 4c700...c29 Problemet er jo at det i alle foreldregrupper er noen som ikke er oppegående, som ikke makter ta på seg ansvaret, som ikke følger det opp. Når de blir trekt ut er det litt kjedelig for alle egentlig. I klassen til ene barnet mitt var det trekning en gang, så gikk det en uke og alle foreldrene fikk mail fra læreren om at personen som var trekt ut ikke kunne påta seg dette, og det var godt begrunnet. Så da måtte det løses på annen måte, skolen og foreldregruppen kan faktisk ikke tvinge noen til å ta på seg dette når de ikke vil. Anonymkode: 8eddd...7a1
Anonym bruker Skrevet 28. august #36 Skrevet 28. august Har alltid meldt meg i 1 klasse til alle barna, da har jeg mitt på det rene. I tillegg legges ikke lista så høyt, hatt noe sosialt på høsten, julegrøt før jul, noe sosialt på våren og avslutning, i tillegg til hjemmegrupper men det fikser læraren. Ellers går vi i 17 mai tog med de. Trenger faktisk ikke å stresse mer…., så slik kan alle klare. Anonymkode: c4842...1ee
Anonym bruker Skrevet 28. august #37 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva tenker dere når det er valg på foreldremøter, det være seg på skolen, fotball, teater, dans osv. Hva tenker dere når den samme faren ikke holder ut stillheten lenger og sier at han kan ta et tredje år som klassekontakt fordi ingen andre melder seg? Tenker dere det er andres jobb, at de sikkert liker det, at dere bør få slippe slikt mas.... Jeg fatter bare ikke hvordan noen kan få barna gjennom hele grunnskolen uten å ta ansvar en eneste gang! Anonymkode: 457a8...d5e Jeg kan snakke for meg selv. Vi hadde en liten mammagjeng som «ofret seg» gang etter gang.. Det var aldri mulig for noen andre å se sin plass i den gjengen. De hadde vært klassekontakt sammen gjennom skolegangen til eldre barn, og tok vervene i vårt trinn også. Jeg kunne faktisk tenkt meg å være klassekontakt jeg, men det lå i kortene at «om ingen andre vil, så tar jeg det i år igjen jeg altså» og det ble klappet inn før noen rakk å melde seg.. Anonymkode: ea05b...e2e
Anonym bruker Skrevet 28. august #38 Skrevet 28. august Hvorfor må man ha alt dette "tullet" på skolen nå? Anonymkode: 9f373...53a
Anonym bruker Skrevet 28. august #39 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jovisst, jeg har gått i terapi for å slutte å være så nevrotisk. Det bør alle gjøre. Unger blir ødelagt av å vokse opp med nevrotiske voksne. Anonymkode: 00779...d87 Unger blir ødelagt av å ha engasjerte foreldre? Det er vel den mest tafatte bortforklaringen på egen tilkortkommenhet jeg har sett på lenge. Anonymkode: 23785...2a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #40 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Den er jo det da. Det å være så bitter som du er her, det er direkte usunt for de rundt, særlig for barn som skal forme sitt syn på verden og omgivelsene. Den ene får barn som er glad og fornøyd, den andre får barn som er usikre, engstelige og passivt aggressive. Den ene får friske barn, den andre får syke og nevrotiske barn. Anonymkode: 00779...d87 Du skulle ikke prøve igjen? Kanskje du tror på det selv tilslutt. Anonymkode: 23785...2a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #41 Skrevet 28. august Jeg blir sikkert både snakket om og sett ned på. Men bryr meg ikke. Sønnen begynte på ny skole i 6.klasse. Jeg var i fau i 3 år på forrige skole, det får holde. Jeg melder meg aldri først til ting, siden hverdagen er ganske tøff fra før, men jeg kan bidra med det jeg klarer. Anonymkode: 97534...62b
Anonym bruker Skrevet 28. august #42 Skrevet 28. august Tja, no er ingen av ungane mine ferdig med grunnskulen endå, så har fortsatt sjansen nokre år igjen. Men, har hittil ikkje tatt på meg slike verv, og det leggast muligens merke til av andre. Men dei veit ikkje at eg satt 6 år i styret til barnehagen før skulen, og har no verv i to av fritidsaktivitetane som ungane deltar på. Tippar alt det der er meir arbeid enn å vere klassekontakt. Så oppfordrar til å sjå litt stort på det, det er kanskje ikkje så mykje arbeid å vere klassekontakt, men summen av fleire verv pluss alt anna livet har å by på i 2025 kan gjere det uoverkommelig for mange. Tippar vi er fleire som ser ned med gnagande dårlig samvittighet under valga berre fordi vi har nok anna… Anonymkode: 92435...762
Anonym bruker Skrevet 28. august #43 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har alltid meldt meg i 1 klasse til alle barna, da har jeg mitt på det rene. I tillegg legges ikke lista så høyt, hatt noe sosialt på høsten, julegrøt før jul, noe sosialt på våren og avslutning, i tillegg til hjemmegrupper men det fikser læraren. Ellers går vi i 17 mai tog med de. Trenger faktisk ikke å stresse mer…., så slik kan alle klare. Anonymkode: c4842...1ee Ja, det er alltid nokon som melder seg i første klasse for å sleppe lettast mulig unna. Dessverre kan ikkje alle vere klassekontakt i 1. klasse… Anonymkode: 92435...762
Anonym bruker Skrevet 28. august #44 Skrevet 28. august Jeg har 3 barn som hver seg går på 2 idretter, mannen og jeg jobber 100% begge to, helgene går med til bursdager, dugnader, kamper og cuper, samme med da til sammen 6 aktiviteter i uka. Takk, men jeg har nok Anonymkode: 81e04...b1e
Anonym bruker Skrevet 28. august #45 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvis du i løpet av 15 år ikke har mulighet til å ta din del av ansvaret ett eneste år så må man jo stille seg spørsmål om hvordan du fungerer i livet generelt. Jeg har vært i FAU og vært klassekontakt for alle barna og det er virkelig ikke mye jobb. Tror man at det er ukentlige møte og oppgaver som hoper seg opp? Jeg hadde vært så flau. Det blir lagt merke til, det lover jeg. Anonymkode: 23785...2a6 Det er 7 av 27 foreldres barn da, det er mange som ikke stiller, så at de legges merke til er jo bare bs. Ikke alle egner seg heller, selv om de kanskje har kapasitet til det. Mange har ikke kapasitet. Skaff deg nå litt empati. Anonymkode: 57a93...0dd
Anonym bruker Skrevet 28. august #46 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har 3 barn som hver seg går på 2 idretter, mannen og jeg jobber 100% begge to, helgene går med til bursdager, dugnader, kamper og cuper, samme med da til sammen 6 aktiviteter i uka. Takk, men jeg har nok Anonymkode: 81e04...b1e Åh, men da så. Vi andre har verken andre barn, jobb eller andre forpliktelser. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er 7 av 27 foreldres barn da, det er mange som ikke stiller, så at de legges merke til er jo bare bs. Ikke alle egner seg heller, selv om de kanskje har kapasitet til det. Mange har ikke kapasitet. Skaff deg nå litt empati. Anonymkode: 57a93...0dd At du ikke vet at det er to klassekontakter pr klassetrinn, pluss FAU representant, forteller jo hvor avkoblet du er. Anonymkode: 23785...2a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #47 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Åh, men da så. Vi andre har verken andre barn, jobb eller andre forpliktelser. At du ikke vet at det er to klassekontakter pr klassetrinn, pluss FAU representant, forteller jo hvor avkoblet du er. Anonymkode: 23785...2a6 Det var den empatien da og greie å se utenfor egen ræv. På vår skole er det en pr trinn. Vara er dem som har vervet neste år. Dvs 7 på barneskolen. Henger du med? Den som er foreldrekontakt er jo den som sitter i FAU. Anonymkode: 57a93...0dd
Anonym bruker Skrevet 28. august #48 Skrevet 28. august Det er moralsk forkastelig å la være å ta på seg slike oppgaver fordi man synes det er unødvendig med så mye oppfølging av barna. Dette er noe skolen bestemmer av god grunn. Å la de samme pliktoppfyllende menneskene ta på seg disse vervene i år etter år fordi dere andre er late og ikke synes det er en vits eller synes dere gjør så mye på andre fronter holder ærlig talt ikke. SKJERP DERE! Så mange dårlige unnskyldninger som jeg leser i denne tråden er mildt sagt opprørende. Jeg synes dere er selvopptatte, late og selvbedragerse i deres ulike patetiske unnskyldninger. Gro en ryggrad og meld dere inn i fellesskapet rundet barna dere velger å få. Det er unnlatelse, latskap og selvbedrag. Anonymkode: 08c99...f2a
Anonym bruker Skrevet 28. august #49 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvis du i løpet av 15 år ikke har mulighet til å ta din del av ansvaret ett eneste år så må man jo stille seg spørsmål om hvordan du fungerer i livet generelt. Jeg har vært i FAU og vært klassekontakt for alle barna og det er virkelig ikke mye jobb. Tror man at det er ukentlige møte og oppgaver som hoper seg opp? Jeg hadde vært så flau. Det blir lagt merke til, det lover jeg. Anonymkode: 23785...2a6 Jeg fungerer overhodet ikke i livet generelt. Jeg har et barn som krever meg med hud og hår på grunn av alvorlig sykdom og har gjort det i mange, mange år. Jeg har også blitt kronisk syk selv. Det andre barnet følges opp så godt som mulig, men slike ting som å påta seg verv er umulig. Jeg driter flatt i hva folk måtte tenke om det, har nok med å overleve. Anonymkode: 40fe0...ca4
Anonym bruker Skrevet 28. august #50 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvis du i løpet av 15 år ikke har mulighet til å ta din del av ansvaret ett eneste år så må man jo stille seg spørsmål om hvordan du fungerer i livet generelt. Jeg har vært i FAU og vært klassekontakt for alle barna og det er virkelig ikke mye jobb. Tror man at det er ukentlige møte og oppgaver som hoper seg opp? Jeg hadde vært så flau. Det blir lagt merke til, det lover jeg. Anonymkode: 23785...2a6 Det har jeg også vært, men her har det vært mye jobb. Skolen har vært gjennom intet mindre enn 4 runder mulig nedleggelse siden eldste startet. Forstår godt at folk vegrer seg. Anonymkode: 1ea2d...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå