Anonym bruker Skrevet 28. august #51 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er moralsk forkastelig å la være å ta på seg slike oppgaver fordi man synes det er unødvendig med så mye oppfølging av barna. Dette er noe skolen bestemmer av god grunn. Å la de samme pliktoppfyllende menneskene ta på seg disse vervene i år etter år fordi dere andre er late og ikke synes det er en vits eller synes dere gjør så mye på andre fronter holder ærlig talt ikke. SKJERP DERE! Så mange dårlige unnskyldninger som jeg leser i denne tråden er mildt sagt opprørende. Jeg synes dere er selvopptatte, late og selvbedragerse i deres ulike patetiske unnskyldninger. Gro en ryggrad og meld dere inn i fellesskapet rundet barna dere velger å få. Det er unnlatelse, latskap og selvbedrag. Anonymkode: 08c99...f2a Poenget er jo at dette har null og nada med oppfølging av barna å gjøre. Det er et eviglangt kaffeslaberas bestående av 95% irrelevant pjatt fra mennesker som elsker å lage saker ut av intet og snakke veldig, veldig lenge om ting som burde vært vurdert og vedtatt etter to setninger. FAU må være der minst effektive organer som eksisterer på jord. Jeg hadde vært alvorlig bekymret om jeg følte at jeg var avhengig av FAU og klassekontakt for å følge opp barna mine faglig og sosialt. Anonymkode: f6a6f...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. august #52 Skrevet 29. august Har vært klassekontakt for alle 3 barna, sittet i styre i barnehage, og vært med på ting de trenger foreldre til på skolen ( dugnad, kakebaking, 17. mai osv). Men en ting jeg ikke stiller på, det er natteravn, her prøver de å tvinge folk til å gå . Grunnen min er at jeg ofte jobber kveld og helg, så det lille så er igjen av mine kvelder/ helger, er min pause, og familietid. Anonymkode: c4842...1ee
Anonym bruker Skrevet 29. august #53 Skrevet 29. august Jeg har vært med i FAU i mange år både i barnehage og på skole. Fordelen for meg selv har vært å bli kjent med lærere og andre engasjerte foreldre. Ja, det er de samme som stiller på dugnader, FAU, kjører andres barn til fotballkamper, baker kaker og så videre. Da barna mine ble eldre var det gull å ha blitt kjent med både barn og foreldre. Fordelen for klassemiljøene har vært at 17. mai på skolen blir organisert, vi har organisert skoledanser osv. Jeg synes det er synd at noen ikke bidrar i de hele tatt. Det finnes massevis av oppgaver, man kan bidra som kakebaker, fotballtrener, dugnadsdeltaker osv. Anonymkode: 2d72d...32d
Anonym bruker Skrevet 29. august #54 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hvis du i løpet av 15 år ikke har mulighet til å ta din del av ansvaret ett eneste år så må man jo stille seg spørsmål om hvordan du fungerer i livet generelt. Jeg har vært i FAU og vært klassekontakt for alle barna og det er virkelig ikke mye jobb. Tror man at det er ukentlige møte og oppgaver som hoper seg opp? Jeg hadde vært så flau. Det blir lagt merke til, det lover jeg. Anonymkode: 23785...2a6 Så flink du er 😊 Men ja, noen har en livssituasjon som gjør at slike ekstra oppgaver blir for mye å gape over. Det er ikke sånn at klassekontakt-rollen er den eneste rollen i en persons liv. Man skal jobbe, handle, lage middag, rydde, vaske, følge med på barns treninger osv osv. Som alle andre må. Men når man da i tillegg må jobbe en del med seg selv og sine egne traumer, så må man eliminere noe. Og det første jeg eliminerer er nettopp slike verv som klassekontakt. Så jo, enkelte har en livssituasjon som gjør at de stort sett igjennom hele livet må ta litt ekstra hensyn til slike ting, nettopp for at de skal kunne fungere fint i livet ❤️ Anonymkode: a5031...5df
Anonym bruker Skrevet 29. august #55 Skrevet 29. august Det er noen foreldre som er i en situasjon som gjør verv umulig (f.eks. tung omsorgsbyrde). Noen har det i en periode, for andre er det mer vedvarende. Om det bare var disse som ikke meldte seg til FAU eller klassekontakt så hadde det jo ikke vært et problem. Problemet er at det er (omtrent) ingen som melder seg til disse vervene. Da ender det opp med at de som alltid melder seg, må ta en periode til. Dere som mener FAU og klassekontakt er tull. Hva tenker dere er alternativet? Hvordan ser dere for dere organisering og påvirkning fra foreldre i skolen? Hvordan skal foreldre kunne påvirke skolen, tale foreldrenes perspektiv og få dypere informasjon om skolen uten FAU? I mange saker er foreldrepesektivet veldig viktig. FAU er også et organ foreldre kan kontakte om de har en sak de vil fremme eller om de står fast i forhold til lærere og skole og trenger hjelp videre. Hvor skal disse henvende seg uten FAU? I noen saker er det mye større tyngde bak klager eller purring om dette går på hva kommunen gjør/ikke gjør for skolen. Rektor f.eks. kommer fort i skvis mellom arbeidsgiver (kommunen) og lokale interesser. Hen kan ikke bruke så tydelig og spisset argumentasjon uten å bli illojal mot arbeidsgiver, men FAU kan argumentere slik. Hvem skal f.eks styre protester for farlig skolevei om man ikke har et organ å organisere dette gjennom? osv Tror dere at ingen FAU og ingen klassekontakt er det beste for skolen og elevene? Tenker man at det er tull at foreldrene blir kjent med hverandre, også ut over barnas venner? Tenker dere at alle sosiale arrangement på skolen som skoleball, sommeravslutning skal utgå? Tenker dere at dette er det beste for elevene? Hvordan tenker dere klassemiljøet skal bli bra uten en sosial møteplass tilknyttet skolen (i alle fall de første årene)? Om foreldre opplever skolen som problematisk og anonymt overfor skolen ønsker å fremme en problemstilling, hvem skal de henvend seg til om det ikke finnes klassekontakter? Anonymkode: f923b...fd5
Anonym bruker Skrevet 29. august #56 Skrevet 29. august Ah, det må føles herlig å sitte på fasiten som mammapoliti! Fritt kunne dømme andre med ulikt syn på ting, og vifte med pekefingeren i selvrettferdig harme fordi ikke alle voksne ser poenget med arrangementer og møter verken de eller barna deres har interesse av. Heia dere! Dere skaper flott samhold, og lærer opp barna deres godt når dere baksnakker de som ikke tenker likt som dere. Samfunnet trenger absolutt den skammen dere påfører til høyre og venstre! Bravo! Anonymkode: 23c2f...ef6
Anonym bruker Skrevet 29. august #57 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ah, det må føles herlig å sitte på fasiten som mammapoliti! Fritt kunne dømme andre med ulikt syn på ting, og vifte med pekefingeren i selvrettferdig harme fordi ikke alle voksne ser poenget med arrangementer og møter verken de eller barna deres har interesse av. Heia dere! Dere skaper flott samhold, og lærer opp barna deres godt når dere baksnakker de som ikke tenker likt som dere. Samfunnet trenger absolutt den skammen dere påfører til høyre og venstre! Bravo! Anonymkode: 23c2f...ef6 Små innholdsløse liv… Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 29. august #58 Skrevet 29. august Jeg går ikke lenger på foreldremøter der det er slike valg. Sist gang måtte alle som ikke hadde hatt verv i skolen rekke opp hånda og så skulle de trekke. Ellers takk, men jeg jobber flere hundre timer i året frivillig for idrettsklubben til barna mine. Jeg tar IKKE på meg mer. De får bare bli sure og se ned på meg, bryr meg ikke Anonymkode: 000a7...381
Anonym bruker Skrevet 29. august #59 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Små innholdsløse liv… Anonymkode: 00779...d87 Hun har jo helt rett! Jeg vet dere sitter og baksnakker og slenger drit om de som ikke deltar like mye som dere. Det er patetisk! Hva vet vel dere om livssituasjonene til alle rundt dere? Jeg kan ta et eksempel. I 4. klasse til vår eldste var det en overivrig mor som på et foreldremøte krevet avstemming om vi skulle ha lekevenngrupper. Det ble besluttet nei fordi folk hadde nok med hverdagen, fritidsaktiviteter og annet. Ett argument imot var at frilek var bedre enn en gjennomorganisert hverdag. Denne moren ble forbannet og skjelte ut nei-siden og ropte om latskap, utestengelse og uansvarlighet. Noen uker etter traff hun veggen. I en fb-post delte hun at hun hadde tenkt på alle andre før seg selv, men nå måtte hun ta det med ro og tenke på seg selv først. Mhmm. Det var så fristende å skrive "Hva var det vi prøvde å fortelle deg??!" men jeg gjorde det ikke. Dette er tre år siden og hun er fremdeles vrak. Trist å se og synd på barna hennes. Det ble for mye. Anonymkode: ec139...71f
Anonym bruker Skrevet 29. august #60 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun har jo helt rett! Jeg vet dere sitter og baksnakker og slenger drit om de som ikke deltar like mye som dere. Det er patetisk! Hva vet vel dere om livssituasjonene til alle rundt dere? Jeg kan ta et eksempel. I 4. klasse til vår eldste var det en overivrig mor som på et foreldremøte krevet avstemming om vi skulle ha lekevenngrupper. Det ble besluttet nei fordi folk hadde nok med hverdagen, fritidsaktiviteter og annet. Ett argument imot var at frilek var bedre enn en gjennomorganisert hverdag. Denne moren ble forbannet og skjelte ut nei-siden og ropte om latskap, utestengelse og uansvarlighet. Noen uker etter traff hun veggen. I en fb-post delte hun at hun hadde tenkt på alle andre før seg selv, men nå måtte hun ta det med ro og tenke på seg selv først. Mhmm. Det var så fristende å skrive "Hva var det vi prøvde å fortelle deg??!" men jeg gjorde det ikke. Dette er tre år siden og hun er fremdeles vrak. Trist å se og synd på barna hennes. Det ble for mye. Anonymkode: ec139...71f Du ser ikke ironien i det du skriver.... Anonymkode: 9b513...2f0
Iiiiik Skrevet 29. august #61 Skrevet 29. august Jeg tenker at det er bortkasta krefter å irritere seg over dem som ikke stiller opp. Vi har ulik kapasitet og ulike tanker om hva som er riktig og viktig. For meg er det viktig at foreldre engasjerer seg på barnas arenaer, men ser også at det kan bli for mye. Det å passivt protestere ved å ikke melde seg blir feil for meg, men det er helt OK å debattere hvorvidt vi overorganiserer barnas liv. Å sitte og se i gulvet når vervene deles ut, eller ikke møte på foreldremøtet med valg endrer ikke mønsteret med for høy grad av organisering. Jeg er sikkert også for preget av hvordan barn og ungdom nå i dag følges opp, for det er vanskelig for meg å se alternativene. Det er i hvert fall en stor kulturendring som skal til dersom klasseaktivitet skal kunne erstattes av frilek og at barna finner vennene sine på gata. Ved å lese her inne, får jeg noen tanker om at jeg kanskje er den irriterende dama som presser meg inn på alle arenaer. Jeg tenker allikevel at det er andres ansvar å ta det rommet de vil ha. Jeg har lært meg å vente en stund før jeg rekker opp hånda, men gjør det hvis ingen andre melder seg. Det har ført til at jeg har vært klassekontakt for alle tre minst en gang, og har hatt noen perioder i FAU. I tillegg er jeg veldig aktiv i idrettslaget lokalt. Gevinsten for meg er at jeg kjenner mine barns oppvekstforhold godt, vet hvem vennene er, og kjenner foreldrene. Jeg har hatt haugevis av andres barn i bilen på vei til og fra, og jeg har deltatt på skoleball, avslutninger og 17. mai. Det gir meg nesten utelukkende glede, og jeg kaster ikke bort tiden på å irritere meg over at andre deltar mindre.
Anonym bruker Skrevet 29. august #62 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (11 timer siden): Åh, men da så. Vi andre har verken andre barn, jobb eller andre forpliktelser. At du ikke vet at det er to klassekontakter pr klassetrinn, pluss FAU representant, forteller jo hvor avkoblet du er. Anonymkode: 23785...2a6 Joda. Andre har og det. Men min kapasitet er sprengt. Det skal ikke jeg ha dårlig samvittighet for. Hva er god nok grunn for deg til å la være da? Nei vent... det er jo ikke opp til deg å bedømme Anonymkode: 81e04...b1e
Anonym bruker Skrevet 29. august #63 Skrevet 29. august Ser her ja, her var det mange selvrettferdige med ømme tær. Jeg hiver meg litt på spørsmålet til ...fd5 om dere som av prinsipp nekter å være deltagende i skolehverdagen til barna deres om dere syns at alt sosialt skal utgå? Ingen skoleball, ingen idrettsdager, ingen sommeravslutninger osv? Selvsagt finnes dem som har mer enn god nok grunn til å takke nei til diverse verv, men å trekke fram at man har jobb og barn - come on! Når dere bestemte dere for å sette barn til verden så er det implisitt at det følger med en viss grad av å delta sosialt også. Og til dere som er så bekymret for barna til oss som stiller opp så tror jeg at det er svært få som ser tilbake på barndommen og mener at foreldrene stilte for mye opp... Men svarene i tråden overrasker meg ikke, og det var ca akkurat denne responsen jeg forventet. hi Anonymkode: 457a8...d5e
Anonym bruker Skrevet 29. august #64 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Ser her ja, her var det mange selvrettferdige med ømme tær. Jeg hiver meg litt på spørsmålet til ...fd5 om dere som av prinsipp nekter å være deltagende i skolehverdagen til barna deres om dere syns at alt sosialt skal utgå? Ingen skoleball, ingen idrettsdager, ingen sommeravslutninger osv? Selvsagt finnes dem som har mer enn god nok grunn til å takke nei til diverse verv, men å trekke fram at man har jobb og barn - come on! Når dere bestemte dere for å sette barn til verden så er det implisitt at det følger med en viss grad av å delta sosialt også. Og til dere som er så bekymret for barna til oss som stiller opp så tror jeg at det er svært få som ser tilbake på barndommen og mener at foreldrene stilte for mye opp... Men svarene i tråden overrasker meg ikke, og det var ca akkurat denne responsen jeg forventet. hi Anonymkode: 457a8...d5e På 17 mai og ball osv så bidrar jo alle.. det er kontaktpersonen som styrer litt of delegerer, men jobben gjør jo alle. Anonymkode: 57a93...0dd
Anonym bruker Skrevet 29. august #65 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun har jo helt rett! Anonymkode: ec139...71f Det var poenget mitt 🙄 Anonymkode: 00779...d87
Anonym bruker Skrevet 29. august #66 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du ser ikke ironien i det du skriver.... Anonymkode: 9b513...2f0 Det er ingen ironi i det jeg skriver for jeg har ikke sittet på fau-møte og baksnakket noen. Aldri faktisk. Anonymkode: ec139...71f
Anonym bruker Skrevet 29. august #67 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (28 minutter siden): På 17 mai og ball osv så bidrar jo alle.. det er kontaktpersonen som styrer litt of delegerer, men jobben gjør jo alle. Anonymkode: 57a93...0dd Det er jo akkurat det! Takk for at du understreker hele poenget med klassekontakt. Det er jo ikke meningen at de skal gjøre hele jobben, men noen må ha ansvar for å organisere og gjennomføre. Poenget er at det ikke blir ball eller 17. mai feiring om alle stirrer i gulvet under valgene. Å delegere er jo en stor del av det å være klassekontakt, og det er derfor ikke særlig arbeidskrevende for noen. Man deltar heller ikke på flere møter enn andre foreldre, det er jo litt annerledes for fau-representantene, men det er jo heller ikke mer enn noen få møter i året. Og man får da en unik innsikt i hvordan skolen fungerer utover å bare lese lekseplan og info fra rektor. De som aldri melder seg går glipp av mye relevant kunnskap og ikke minst god kontakt med alle elevene i en klasse. Hi Anonymkode: 457a8...d5e
MissSaigon Skrevet 29. august #68 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ingen ironi i det jeg skriver for jeg har ikke sittet på fau-møte og baksnakket noen. Aldri faktisk. Anonymkode: ec139...71f Jeg har sittet i FAU på flere klassetrinn for alle mine barn og har aldri opplevd at noen baksnakker andre på møter. Aldri faktisk. Møtene er som regel konstruktive og gode og man får en mulighet til å være med å bestemme skolehverdagen til barna våre. At noen ikke ser verdien i foreldredeltagelse er for meg ganske utrolig, og de som prøver å få det til at engasjerte foreldre får uspiselige barn - vel, hva skal man si til slikt da?
Anonym bruker Skrevet 29. august #69 Skrevet 29. august Jeg er døv, så å sitte i møter er ganske bortkasta tid og ikke minst energi da jeg får ikke med meg hva som blir sagt i forsamlinger. Men jeg stiller ALLTID opp på kjøring til og fra arrangementer og opplegg, både i barnehage og skole. I tillegg så har jeg vært instruktør i barneidrett i snart 30 år. Så Både mannen min og jeg stiller opp på alt av dugnader. Der er det mange som "sniker" seg unna, de samme hver gang. Og da har jeg ikke tatt med de som ikke kan pga. jobb og helse, de er unnskyldt til å ikke delta. Anonymkode: 620ca...60e
Anonym bruker Skrevet 29. august #70 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og man får da en unik innsikt i hvordan skolen fungerer utover å bare lese lekseplan og info fra rektor. De som aldri melder seg går glipp av mye relevant kunnskap og ikke minst god kontakt med alle elevene i en klasse. Hi Anonymkode: 457a8...d5e Jeg har vært FAU-representant og klassekontakt i to omganger. Jeg lurer oppriktig på hvilken «unik innsikt i hvordan skolen fungerer» dette burde ha gitt meg? Jeg husker ikke engang hva som ble tatt opp på møtene, bare at folk skravla i det uendelige, og at det stort sett var gjentagelser av det forrige taler hadde sagt. Vi er ganske mange som ikke har behov for så mye «unik kunnskap» om skolen. Det holder liksom at barna våre trives og vi ser i praksis at ting fungerer fint. Og «god kontakt med alle elevene i en klasse»…? Nei, virkelig ikke. Det har jeg da ikke behov for eller ønske om heller. Vi er ganske mange som evner å oppnå sosial omgang med andre foreldre, som klarer å kommunisere med hverandre når noe oppstår og ha oversikt over våre barns venner uten å måtte bruke en støttekontakt i form av FAU eller klassekontakt. Der virker som om enkelte mener at eneste måte å bli kjent med andre og omgås andre foreldre er gjennom et verv. Sånn er det heldigvis ikke. Jeg er godt kjent med foreldrene til svært mange av mine barns venner, og ingen av dem har jeg blitt kjent med gjennom vervene mine. Anonymkode: f6a6f...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. august #71 Skrevet 29. august Jeg har sosial angst. Så hadde jeg blitt foreldrekontakt mot min vilje, så hadde jeg ikke stilt opp på møter der jeg må snakke i en forsamling. Men jeg er på alle foreldremøter, men sitter stille og hører på andre snakker. Og jeg stiller opp på dugnader på skolen, i korpset og håndball selv om det tapper meg. Anonymkode: dc629...6de
Anonym bruker Skrevet 29. august #72 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (På 28.8.2025 den 16.46): Så godt at du føler deg bra! Det er det viktigste, ikke sant? Så kan andre ta ansvar for de kjedelige tingene, for din fritid er mer verdifull. Anonymkode: 23785...2a6 Snakker om DEG jeg. Måten du svarer folk på er lavmål. Ser mer ned på slike folk, enn de som ikke sitter i fau.... Anonymkode: 5f73b...f97
Anonym bruker Skrevet 29. august #73 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har vært FAU-representant og klassekontakt i to omganger. Jeg lurer oppriktig på hvilken «unik innsikt i hvordan skolen fungerer» dette burde ha gitt meg? Jeg husker ikke engang hva som ble tatt opp på møtene, bare at folk skravla i det uendelige, og at det stort sett var gjentagelser av det forrige taler hadde sagt. Vi er ganske mange som ikke har behov for så mye «unik kunnskap» om skolen. Det holder liksom at barna våre trives og vi ser i praksis at ting fungerer fint. Og «god kontakt med alle elevene i en klasse»…? Nei, virkelig ikke. Det har jeg da ikke behov for eller ønske om heller. Vi er ganske mange som evner å oppnå sosial omgang med andre foreldre, som klarer å kommunisere med hverandre når noe oppstår og ha oversikt over våre barns venner uten å måtte bruke en støttekontakt i form av FAU eller klassekontakt. Der virker som om enkelte mener at eneste måte å bli kjent med andre og omgås andre foreldre er gjennom et verv. Sånn er det heldigvis ikke. Jeg er godt kjent med foreldrene til svært mange av mine barns venner, og ingen av dem har jeg blitt kjent med gjennom vervene mine. Anonymkode: f6a6f...2d4 Mange ord for å forsvare at man ikke gidder. Fau er bl.a med på avgjørelser på ting som skjer på skolen, men heller ikke det er viktig nok for deg. Du vil heller klage på alt som du syns er feil. Vi kjenner alle typen. Anonymkode: 23785...2a6
Anonym bruker Skrevet 29. august #74 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Mange ord for å forsvare at man ikke gidder. Fau er bl.a med på avgjørelser på ting som skjer på skolen, men heller ikke det er viktig nok for deg. Du vil heller klage på alt som du syns er feil. Vi kjenner alle typen. Anonymkode: 23785...2a6 Hehe. Nå skrev jeg jo at jeg har vært klassens FAU-kontakt og klassekontakt i to omganger, så da blir det kanskje litt pinlig å anklage meg for ikke å gidde? De årene jeg satt i FAU ble det overhode ikke tatt noen viktige «avgjørelser» om ting som angår skolen. Det som stort sett ble diskutert var til hvilket tidspunkt skolebussene burde kjøre (noe som for så vidt gjaldt sånn cirka 2% av barna). Og hvorvidt man burde skifte låser på dodørene. Og dette ble diskutert opptatt og opptatt og opptatt… uten at det ble tatt en avgjørelse som førte til en konkret handling, så klart. For alt jeg vet diskuterer de det samme enda. Så nei, absolutt alt som har med skolen å gjøre er overhode ikke viktig for meg. For eksempel å sitte og diskutere i nesten en time - etter hvert i grupper - hvorvidt barna skulle kunne ha med seg 50 eller 70 kroner i lommepenger på leirskole. Og nei, jeg «klager ikke på alt som er feil». Jeg klager over ineffektive arenaer og ineffektive møter om tema som for mange er irrelevante, på samme måte som du klager over foreldre som ikke vil sitte i FAU. Videre påpeker jeg at det er fullt mulig å etablere kontakt med andre foreldre uten å måtte ha klassekontakt som krykke. Jeg skjønner at du er så provosert og sint at du bare finner på ting for å liksom ha noe å ta meg på, men det virker liksom mot sin hensikt. Anonymkode: f6a6f...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. august #75 Skrevet 29. august Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hehe. Nå skrev jeg jo at jeg har vært klassens FAU-kontakt og klassekontakt i to omganger, så da blir det kanskje litt pinlig å anklage meg for ikke å gidde? De årene jeg satt i FAU ble det overhode ikke tatt noen viktige «avgjørelser» om ting som angår skolen. Det som stort sett ble diskutert var til hvilket tidspunkt skolebussene burde kjøre (noe som for så vidt gjaldt sånn cirka 2% av barna). Og hvorvidt man burde skifte låser på dodørene. Og dette ble diskutert opptatt og opptatt og opptatt… uten at det ble tatt en avgjørelse som førte til en konkret handling, så klart. For alt jeg vet diskuterer de det samme enda. Så nei, absolutt alt som har med skolen å gjøre er overhode ikke viktig for meg. For eksempel å sitte og diskutere i nesten en time - etter hvert i grupper - hvorvidt barna skulle kunne ha med seg 50 eller 70 kroner i lommepenger på leirskole. Og nei, jeg «klager ikke på alt som er feil». Jeg klager over ineffektive arenaer og ineffektive møter om tema som for mange er irrelevante, på samme måte som du klager over foreldre som ikke vil sitte i FAU. Videre påpeker jeg at det er fullt mulig å etablere kontakt med andre foreldre uten å måtte ha klassekontakt som krykke. Jeg skjønner at du er så provosert og sint at du bare finner på ting for å liksom ha noe å ta meg på, men det virker liksom mot sin hensikt. Anonymkode: f6a6f...2d4 Jeg overså at du har sittet i FAU, beklager det. Det er jo trist at du har så dårlig erfaring og jeg skjønner at det farger ditt syn på ordningen. Min erfaring er at FAU er viktig for skolen, at de passer på at skolen oppfyller sin plikt, at de sørger for at uteområdet blir oppgradert, de har en viktig stemme når ting skal avgjøres på kommunalt nivå og de har blant annet arrangert foredrag fra Barnevakten, kommunens barne- og ungdomsteam og hatt stort fokus på godt skolemiljø. Min mening er at folk som vegrer seg så veldig for å delta på barnas arenaer går glipp av mye. Det gjelder også dem som konsekvent slipper barna av utenfor fotballbanen/idrettshallen uten å stille opp på en eneste trening/øving. De bare regner med at andre tar seg av deres barn. Anonymkode: 23785...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå