Gå til innhold

Hvem ba dere i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å kun be nærmeste familie. Dvs konfirmantene besteforeldre, onkler og tanter og kusiner/fettere. Da blir vi bare 17 stk.

Skal vi be foreldrenes tanter og onkler skyter det opp i nærmere 70, og det føles feil å bare be noen av dem...

Anonymkode: c1ab7...94f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde som du skriver nærmeste familie, i tillegg faddere med deres familier og et par av konfirmanten sine venner.

Anonymkode: 784be...581

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi hadde som du skriver nærmeste familie, i tillegg faddere med deres familier og et par av konfirmanten sine venner.

Lurer og på dette. Vi er skilt. Er det da vanlig å be nye kjærester som vi har hatt i 1.5 og 1 år når konfirmasjonen skal være. 

Anonymkode: 0d191...466

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Lurer og på dette. Vi er skilt. Er det da vanlig å be nye kjærester som vi har hatt i 1.5 og 1 år når konfirmasjonen skal være. 

Anonymkode: 0d191...466

Hør med konfirmanten kanskje? Det er jo hans/hennes dag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Vi tenkte å kun be nærmeste familie. Dvs konfirmantene besteforeldre, onkler og tanter og kusiner/fettere. Da blir vi bare 17 stk.

Skal vi be foreldrenes tanter og onkler skyter det opp i nærmere 70, og det føles feil å bare be noen av dem...

Vi blir også 17 stk. Men jeg må bare spørre; har du over 50 tanter og onkler, eller misforsto jeg noe her? Vi ber besteforeldre, tanter og onkler, samt et par stykker i slekta "utenom" som komfirmanten har god kontakt med. Vi har ikke bedt kusiner og fettere. De er en del eldre enn vårt barn, og de fleste har stiftet familie. Så da ville det kunne blitt 17 stk ekstra hvis alle hadde takket ja (med familie). Og da kunne vi ikke ha hatt det hjemme. Samt at komfirmanten ikke har så mye omgang med dem heller.

Anonymkode: e25f0...6b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi blir også 17 stk. Men jeg må bare spørre; har du over 50 tanter og onkler, eller misforsto jeg noe her? Vi ber besteforeldre, tanter og onkler, samt et par stykker i slekta "utenom" som komfirmanten har god kontakt med. Vi har ikke bedt kusiner og fettere. De er en del eldre enn vårt barn, og de fleste har stiftet familie. Så da ville det kunne blitt 17 stk ekstra hvis alle hadde takket ja (med familie). Og da kunne vi ikke ha hatt det hjemme. Samt at komfirmanten ikke har så mye omgang med dem heller.

Haha, nei men fler enn vanlig. Mor har 8 søsken. Men det er kusiner og fettere av oss foreldre som ville vært mer naturlig å be siden vi har mest kontakt, men da blir det mange.  Og på denne av oss sin side, så har vi masse kontakt med alle ned til barnas tremenninger, og bare den gjengen der er ca 20 stk😅 

Skrevet

Konfirmantens foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Vi hadde da blitt 23 stk om alle kom, men pga noe frafall ble vi 19 stykker.

Anonymkode: 0f840...32d

Skrevet

Vi lurer på det samme, men tror vi satser på besteforeldre, konfirmantens onkler og tanter, samt deres små barn. Vi er i tvil om vi skal be de voksne barna til onkler og tanter, da de har giftet seg og fått egne barn. Da blir vi fort 50-60 stk vi og, og det har jeg ikke råd til. Men hvordan rettferdiggjøre at vi inviterer noen av konfirmantens søskenbarn, men ikke alle? I tillegg er en av de fadder og, bare for å komplisere det ytterligere. Syns det er vanskelig. 

Anonymkode: 67267...509

Skrevet

Her blir det besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Samt faddere og andre viktige personer i sønnens liv. Han har eldre søsken og søskenbarn som kanskje har etablert seg innen da, så da får de ha med partner.

Det blir et stort selskap uansett, så et par fra eller til spiller ingen rolle. Han og kusina konfirmeres samme dag, så vi skal ha felles selskap. Morsfamilien til de begge er helt lik, men de har jo farsfamiliene sine. Så vi skal blande tre familier. Tror vi blir 60-70 stk. 

Er 3 år til, så sparer månedlig til de utgiftene. Vi voksne er enige om å betale oss ut av jobben, vi skal kun pynte lokalet. 

Anonymkode: f31ef...ab4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har dere 50 onkler og tanter tilsammen, du og far? Oj oj, det var en stor familie. 

Anonymkode: 9c0d6...663

Skrevet

Vi har bedt søsken, besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarna med følge til konfirmanten. 

I tillegg har vi bedt mine onkler og tanter, noen nære venner, faddere og ungdommens nærmeste venner.  

Vi har vært ca 55 gjester alle gangene. 

Skrevet

Vi inviterer i rett linje fra konfirmanten - altså foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Grandtanter- og onkler har vi aldri vurdert å invitere. 

Vi inviterer alle søskenbarn uansett om de er etablerte med partner og barn eller ikke, det vil jeg ikke skille på. Er det fest så er det fest for hele slekta. Vi har vært/blir rundt 35 med stort og smått. 

Skrevet

"Bare 17"? Holder ikke det da?

Anonymkode: 873c0...846

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Haha, nei men fler enn vanlig. Mor har 8 søsken. Men det er kusiner og fettere av oss foreldre som ville vært mer naturlig å be siden vi har mest kontakt, men da blir det mange.  Og på denne av oss sin side, så har vi masse kontakt med alle ned til barnas tremenninger, og bare den gjengen der er ca 20 stk😅 

Ja skjønner. 50 tanter liksom. Hørtes ut som et harem hehe. Konfirmanten har hatt en del kontakt med mine fettere og kusiner (noen i hvertfall) og sine tremenninger, men skulle vi bedt de så hadde vi også vippet 50. Og det blir for mange og for dyrt. Nå kommer det folk han kjenner rimelig godt, og jeg er veldig komfortabel med valget:)

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Vi lurer på det samme, men tror vi satser på besteforeldre, konfirmantens onkler og tanter, samt deres små barn. Vi er i tvil om vi skal be de voksne barna til onkler og tanter, da de har giftet seg og fått egne barn. Da blir vi fort 50-60 stk vi og, og det har jeg ikke råd til. Men hvordan rettferdiggjøre at vi inviterer noen av konfirmantens søskenbarn, men ikke alle? I tillegg er en av de fadder og, bare for å komplisere det ytterligere. Syns det er vanskelig. 

Anonymkode: 67267...509

Vi har bedt èn fetter som komfirmanten har mye omgang med. De andre  10 søskenbarna er voksne og flere er etablerte, så med familie hadde det blitt altfor mange. Det er jo bare å forklare at man ikke kan/skal ha så stort selskap. Det gjorde vi i hvertfall.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Bare 17"? Holder ikke det da?

Anonymkode: 873c0...846

Hehe, joda. Men ser jo at mange har 50-70 gjester så føler vår konfirmasjon da bare blir en "vanlig bursdagsfest" liksom.

Skrevet

Vi var 27 stk. Mamma med mann og hans barn, besteforeldre, tanter og onkler på min manns side, tanter og onkler på far side, og oldeforeldre 

Anonymkode: 1460c...137

Skrevet

Besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn, fem nære vennefamilier og noen venner av familien, et par av konfirmantens venner, to grandtanter (av mange, men disse har hatt særlig mye med konfirmanten å gjøre). Totalt var ca 60 invitert og 45 kom. Lang reisevei for mesteparten av slekt.

Anonymkode: a0c49...272

Skrevet

Foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, søsken, tanter og onkler og søskebarn  til konfirmanten. I tillegg inviterte vi de familiemedlemmene utenom som er omgangsvenner. 3 av mine søskenbarn med familier, to av hans. Og et vennepar av meg. Far og han kjæreste har vært sammen i et par år, så inviterte henne

Anonymkode: 8f384...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...