Anonym bruker Skrevet 27. august #1 Skrevet 27. august Hei Det fremgår av sakspapirer at mamma ruset seg og var veldig voldelig mot meg. Hun utsatte meg for fare ved å være samboer med en ustabil person. Pappa fikk meg 100%. Jeg har fått innsyn og ser på sakspapirer nå som jeg har fylt 16 år. Det kom imidlertid som sjokk for meg. Jeg har hatt kontakt med mamma og jeg begynner å bli glad i henne. Hun er snill og omsorgsfull. Jeg kan ikke se noen tegn til at hun kan ha utsatt meg for all dette. Hun har bra jobb også. Hun mener rapporten er fullstendig feil og barnevernet var kjøpt av pappa. Da pappa fikk vite at jeg er i kontakt med mamma uten at han visste om det, så tok han en veldig emosjonell alvorsprat. Han sa at mamma manipulerer meg, og han blir bekymret hvis jeg møter henne. Mamma påstår at pappa slo henne. Dette står i rapporten til hennes advokat. Jeg har møtt mamma flere ganger uten at pappa vet om dette. Noen ganger tror jeg på henne og noen ganger blir jeg litt redd. Vet ikke hvem kan hjelpe meg med sannheten. Anonymkode: 2597e...75e
Anonym bruker Skrevet 27. august #2 Skrevet 27. august Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hei Det fremgår av sakspapirer at mamma ruset seg og var veldig voldelig mot meg. Hun utsatte meg for fare ved å være samboer med en ustabil person. Pappa fikk meg 100%. Jeg har fått innsyn og ser på sakspapirer nå som jeg har fylt 16 år. Det kom imidlertid som sjokk for meg. Jeg har hatt kontakt med mamma og jeg begynner å bli glad i henne. Hun er snill og omsorgsfull. Jeg kan ikke se noen tegn til at hun kan ha utsatt meg for all dette. Hun har bra jobb også. Hun mener rapporten er fullstendig feil og barnevernet var kjøpt av pappa. Da pappa fikk vite at jeg er i kontakt med mamma uten at han visste om det, så tok han en veldig emosjonell alvorsprat. Han sa at mamma manipulerer meg, og han blir bekymret hvis jeg møter henne. Mamma påstår at pappa slo henne. Dette står i rapporten til hennes advokat. Jeg har møtt mamma flere ganger uten at pappa vet om dette. Noen ganger tror jeg på henne og noen ganger blir jeg litt redd. Vet ikke hvem kan hjelpe meg med sannheten. Anonymkode: 2597e...75e Heisann. For en vanskelig situasjon du er i 😔 det er litt vanskelig for deg å vite helt hva sannheten kan være, selv om enkelte ting er skrevet i en rapport ifra barnevernet, så betyr ikke det at det er det som er sannheten. Hva som har skjedd eller ikke er ikke noe du vil få 100 prosent vite vil jeg tru. Men du kan velge å ha kontakt med din mor og prøve å bli kjent med henne som person. Din far vil si sin mening uannsett, kanskje du kan prøve å snakke med han om hvor viktig det er for deg å bli kjent med din mor? Nå vet jeg ikke heller om det står noe om samvær eller kontakt mellom deg og din mor, men så lenge det ikke står noe så har du fritt frem å prate og omgå henne. Anonymkode: e6dbe...64f
Anonym bruker Skrevet 27. august #3 Skrevet 27. august Barnevernet lar seg ikke kjøpe, personlig ville jeg trodd på papirene. Mammaen din kan ha gjort en kjempejobb med å bli rusfri og få en god jobb, så papirene kan være riktig, sånn sett. Rus gjør noe med mennesker, og mange gjør ting de aldri ville gjort i nykter tilstand. Det kan være at din mor ikke husker alt pga rus eller hun kan være i fornektelse. Hvis du stoler på at pappaen din vil deg vel og tenker på ditt beste, så spør om dere kan gå igjennom papirene og historien din sammen. Ut fra hva du skriver, at han er bekymret for din kontakt med henne, tror jeg han er veldig glad i deg. Hvis det var flere som sendte bekymringsmelding da du var liten og bodde hos mamma, kan du prøve å ta kontakt med dem og høre hva de sier. Det må være veldig forvirrende å være deg akkurat nå, det kan være både lurt og godt å snakke med noen. Helsesøster, fastlege, sosiallærer på skolen, lærer eller en annen trygg voksen. ❤️ Anonymkode: c2cc1...ae7
Anonym bruker Skrevet 28. august #4 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hei Det fremgår av sakspapirer at mamma ruset seg og var veldig voldelig mot meg. Hun utsatte meg for fare ved å være samboer med en ustabil person. Pappa fikk meg 100%. Jeg har fått innsyn og ser på sakspapirer nå som jeg har fylt 16 år. Det kom imidlertid som sjokk for meg. Jeg har hatt kontakt med mamma og jeg begynner å bli glad i henne. Hun er snill og omsorgsfull. Jeg kan ikke se noen tegn til at hun kan ha utsatt meg for all dette. Hun har bra jobb også. Hun mener rapporten er fullstendig feil og barnevernet var kjøpt av pappa. Da pappa fikk vite at jeg er i kontakt med mamma uten at han visste om det, så tok han en veldig emosjonell alvorsprat. Han sa at mamma manipulerer meg, og han blir bekymret hvis jeg møter henne. Mamma påstår at pappa slo henne. Dette står i rapporten til hennes advokat. Jeg har møtt mamma flere ganger uten at pappa vet om dette. Noen ganger tror jeg på henne og noen ganger blir jeg litt redd. Vet ikke hvem kan hjelpe meg med sannheten. Anonymkode: 2597e...75e Forsrår at det er vanskelig. Hva som er sannheten må du nok leve med at du kanskje aldri kan vite med sikkerhet. Anonymkode: 1528e...f4a
Anonym bruker Skrevet 28. august #5 Skrevet 28. august Har du ikke hatt kontakt med mamma i oppveksten? En ting som er helt sikkert er at barnevernet ikke kan kjøpes! Det betyr ikke at de ikke kan gjøre feil, så kanskje du kan snakke med noen som kjente dere på den tiden? Hvis det stemmer så er det forståelig at faren din er bekymret, noen voksne er flinke til å skjule hvem de er om det betyr nok for dem. Håper du får de svarene du trenger, og jeg støtter at du må finne deg noen å snakke med. Helsesøster, sosialrådgiver, lege eller noen voksne du kjenner og stoler på. Anonymkode: 78326...6b2
Anonym bruker Skrevet 28. august #6 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Barnevernet lar seg ikke kjøpe, personlig ville jeg trodd på papirene. Mammaen din kan ha gjort en kjempejobb med å bli rusfri og få en god jobb, så papirene kan være riktig, sånn sett. Rus gjør noe med mennesker, og mange gjør ting de aldri ville gjort i nykter tilstand. Det kan være at din mor ikke husker alt pga rus eller hun kan være i fornektelse. Hvis du stoler på at pappaen din vil deg vel og tenker på ditt beste, så spør om dere kan gå igjennom papirene og historien din sammen. Ut fra hva du skriver, at han er bekymret for din kontakt med henne, tror jeg han er veldig glad i deg. Hvis det var flere som sendte bekymringsmelding da du var liten og bodde hos mamma, kan du prøve å ta kontakt med dem og høre hva de sier. Det må være veldig forvirrende å være deg akkurat nå, det kan være både lurt og godt å snakke med noen. Helsesøster, fastlege, sosiallærer på skolen, lærer eller en annen trygg voksen. ❤️ Anonymkode: c2cc1...ae7 Papirene kan naturligvis også basere seg på falske anklager fra en far i en barnefordelingssak. Det viktige er om det finnes annen dokumentasjon enn ord mot ord. HI vil kanskje ikke ha innsyn i blodprøveresultatet som kan si noe om hva som er sannheten? Anonymkode: 1528e...f4a
Anonym bruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august Jeg stiller meg bak det ae7 skriver, rus kan gjøre mye med en person. Det er umulig for deg å skulle gjøre full revaluering og etterretning når foreldrene dine er uenig om hva som skjedde. Men i utgangspunktet skal barnevernet være en objektiv tredjepart, det veier litt. Tenker foreldrene dine ikke skal legge det på dine skuldre å ta stilling til hvilken side du holder med. Det er et ganske rødt flagg hvis noen forsøker å styre deg. Forklare seg hvis de blir spurt, ja. Men ikke styre hva du bør mene. Det ikke nødvendig at du skal mene noe om dette heller. Du kan ta valg om kontakt ut fra situasjonen i dag og hva som er riktig for deg i dag. Jeg vil tro pappaen din kun ønsker å beskytte deg, håper dere kan ha litt åpenhet rundt din kontakt med moren din. Du har litt du skal bearbeide nå, oppsøk noen å snakke med, kanskje det også kan være lettere å snakke med pappaen din hvis du har noen som støtter deg litt gjennom dette. Anonymkode: b5013...7a7
Anonym bruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august Barnevernet lar seg ikke kjøpe, men de kan la seg manipulere. Om du ser litt på Foreningen mot psykisk vold er det flere eksempler hvor gode manipulatorer har klart å få ansatte hos barnevernet til å tro sin side av saken i slike saker som din. Det er ikke vanlig, men det har skjedd. Likevel skal man ha en viss form for rettsvern, også i barnefordelingssaker mot en manipulator. Selv om pappaen din skulle ha en eller annen psykisk side som du ikke vet om, narsissist eller psykopat, så skal det i en barnefordelingssak kreves rustester o.l. av den andre parten. Du har havnet i en veldig kjedelig sak, hvor du vet at du har vært utsatt for psykisk vold, men du klarer ikke se om det er mammaen din eller pappaen din som har utført den. Det du også må vite, er at rus gjør noe med hodet til brukeren. Jeg har en kollega som ble tatt fra mammaen sin da hun var 8 år. Nå er hun ung voksen og har null kontakt med sin mor, men i oppveksten hadde hun gjennom barnevernet fire besøk i året. Mammaen har gjennom alle disse årene nektet plent på alt som har skjedd, hun er i fullstendig fornektelse. Det er jo snakk om rus (hun er alkoholiker) med barn tilstede, slossing, vold og omsorgssvikt. Min kollega sier at hun som barn hadde det ekstremt tøft, for selv om hun faktisk husket alle disse episodene så ønsket hun jo å tro på sin mor. Hun ønsket å tro at mamma elsket henne høyere enn rusen, at hun aldri kunne ha gjort disse tingene, tro på det hun sier, selv om hun selv visste at mammaen løy. Du vet ikke om din mor lyver, derfor er dette enda vanskeligere. Men du må vite at vi mennesker har ganske selektiv hukommelse, og mammaen din kan ha dyttet disse vanskelige tingene helt ut av sin, og rett og slett glemt de på en måte. Hun kan ha overbevist seg selv om at hun aldri ville gjort noe sånt, og være helt i fornektelse, selv om hun faktisk gjorde det. Jeg tenker at det du kan gjøre i dag er å være ærlig med begge to, også din far. Si at fortid er fortid, det du har glemt eller var for liten til å huske og forstå, det kommer alltid til å forbli en sak hvor mamma og pappa sine ord står mot hverandre. Så du er helt nødt til å bare se dagen i dag, og fremtiden, ingenting annet. I dag er både mamma og pappa snille mot deg, og det er det du må forholde deg til. Du vet det har vært en vond og vanskelig barnefordelingssak i fortiden, men du vil ikke høre om den. Du vil ikke høre pappa snakke stygt om mamma og du vil ikke høre mamma snakke stygt om pappa, du må få gjøre deg opp en egen mening, men du vil være våken og ikke finne deg i dårlig behandling eller manipulering fra noen av dem. Det eneste du kan forholde deg til er dagen i dag og hvordan de behandler deg akkurat nå. Så ser du om noen av dem vil prøve å manipulere deg, du ser om noen av dem vil prøve å presse deg, du ser hvordan de oppfører seg mot deg og mot andre. Det er ingen måte for deg å finne ut mer av hva som skjedde enn det som står i rapportene, men det er uansett tilbakelagte kapitler. Om din mor i dag er rusfri så kan hun kanskje få en ny sjanse til å være mammaen din, men hun kan ikke snakke stygt om mannen som faktisk har oppdratt deg i alle disse årene. Pappaen din må la deg få bli kjent med mammaen din uten å presse deg til å se hans side. Du kan si til han at du kjenner historien og skjønner hans engstelse og bekymring, men at han er helt nødt til å la deg bli kjent med henne og erfare hvordan hun er som menneske i dag. Anonymkode: 5d688...a3f
Anonym bruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august Uff, dette er tøft for deg, det forstår jeg. Tydeligvis er det en av dem som lyver, og det er jo vanskelig å avgjøre hvem det er. Er det andre du kan snakke med for å finne ur av det? Besteforeldre, tanter/onkler, naboer... I min erfaring er de som lyver og manipulerer veldig gode til det. Og en mann kan fint få gjennom en slik løgn hos barnevernet. Men, en russvhengig kan også være overbevisende. Men, i mange tilfeller vil en av tingene en rusavhengig som er blitt edru gjøre, og det er å skvære opp, bot for det de har gjort. Og ikke lulle seg inn i mer løgn. Så sannheten er vanskelig å finne da. Lykke til! Anonymkode: e3033...1a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august At din far er redd for at du skal bli kjent med din mor, og manipulerer deg til å la være, det er et faretegn. Du er 16 år, har blitt frarøvet muligheten til å oppleve din mor og du har full rett til å bli kjent med henne nå. Om du hadde opplevd traumer, ville du mest sannsynlig ha husket det. Jeg synes det din mor sier at han har kjøpt og betalt barnevernet fullt kan stemme. Du kan google hva barnevernet har gjort, de har til og med kidnappet et barn i Tyrkia, så ikke legg vekt på alt du leser i rapporten om deg! Jeg har selv vært sammen med en voldelig mann og jeg vet hvordan de manipulerer politi, barnevern etc. Gjør deg opp din egen mening og bli kjent med moren din, du finner fort ut om det kan stemme! Anonymkode: 78821...181
Anonym bruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (28 minutter siden): At din far er redd for at du skal bli kjent med din mor, og manipulerer deg til å la være, det er et faretegn. Du er 16 år, har blitt frarøvet muligheten til å oppleve din mor og du har full rett til å bli kjent med henne nå. Om du hadde opplevd traumer, ville du mest sannsynlig ha husket det. Jeg synes det din mor sier at han har kjøpt og betalt barnevernet fullt kan stemme. Du kan google hva barnevernet har gjort, de har til og med kidnappet et barn i Tyrkia, så ikke legg vekt på alt du leser i rapporten om deg! Jeg har selv vært sammen med en voldelig mann og jeg vet hvordan de manipulerer politi, barnevern etc. Gjør deg opp din egen mening og bli kjent med moren din, du finner fort ut om det kan stemme! Anonymkode: 78821...181 Dette er skremmende lesing. Dette innlegget bør slettes. Anonymkode: 81246...b0a
Anonym bruker Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Dette er skremmende lesing. Dette innlegget bør slettes. Anonymkode: 81246...b0a Hvorfor er det skremmende? Anonymkode: 78821...181
Anonym bruker Skrevet 28. august #13 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det skremmende? Anonymkode: 78821...181 Fordi du er en barnevernshater. Anonymkode: 90009...2f8
Anonym bruker Skrevet 28. august #14 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (17 minutter siden): At din far er redd for at du skal bli kjent med din mor, og manipulerer deg til å la være, det er et faretegn. Du er 16 år, har blitt frarøvet muligheten til å oppleve din mor og du har full rett til å bli kjent med henne nå. Om du hadde opplevd traumer, ville du mest sannsynlig ha husket det. Jeg synes det din mor sier at han har kjøpt og betalt barnevernet fullt kan stemme. Du kan google hva barnevernet har gjort, de har til og med kidnappet et barn i Tyrkia, så ikke legg vekt på alt du leser i rapporten om deg! Jeg har selv vært sammen med en voldelig mann og jeg vet hvordan de manipulerer politi, barnevern etc. Gjør deg opp din egen mening og bli kjent med moren din, du finner fort ut om det kan stemme! Anonymkode: 78821...181 * At din far er redd for at du skal bli kjent med din mor, og manipulerer deg til å la være, det er et faretegn. Det trenger det absolutt ikke å være. Det kan likegodt være en far som er redd for at datteren skal bli såret igjen av en manipulerende mor. En mor som person ikke nødvendigvis var en slem / dårlig mor, men som var i en fase av livet hvor hun ikke klarte å være den moren hun burde være. I dag kan jo ting være annerledes. *Om du hadde opplevd traumer, ville du mest sannsynlig ha husket det. Hva som er mest sannsynlig eller ikke, er det umulig å synse om. Men det er absolutt ikke uvanlig at folk som har opplevd traumer ikke husker det, eventuelt at det plutselig kan dukke opp mange år senere. Spesielt det man opplever som barn. Det er en form for (ubevisst) overlevelses-strategi. , *Barnevernet har til og med kidnappet et barn i Tyrkia Barnevernet kan som alle andre ta feil noen, men kidnappe barn gjør de ikke. De kan heller ikke kjøper. HI, din far kan selvfølgelig være en manipulerende drittsekk som har betalt barnevernet for å stjele deg fra din mor, men den sjansen er ikke særlig stor. Og din mor trenger heller ikke å være noe dårlig menneske selv om hun ikke fikk lov til å beholde deg da du var liten. Vi kan alle komme i faser av livet hvor vi ikke er på vårt beste. Så fint at du har begynt å få kontakt med din mor nå. Det kan godt være mulig at din mor i dag er på et helt annet stadie enn da du var barn. Din far er antageligvis redd for at du skal bli såret og lei deg om det viser seg at det ikke stemmer. Men det er en sjanse som det kan være verdt å ta, og det kan du gjerne si til ham. Om han er en god far, og det er ingenting du sier som tyder på at han ikke er det, så er han der som en støtte for deg og hjelper deg gjennom skuffelsen - om den skulle komme. Da har du prøvd, det kan gjøre vondt om det ikke går bra, men det kan likevel være lurt å gjøre det, for den smerten vil sannsynligvis være lettere enn å gå rundt å angre på å ikke ha prøvd. Og tenk så fint om det går bra! Om du og mor kan få et ok, godt eller veldig godt forhold framover. Det kan du jo også si til ham. Lykke til, uansett hva du velger! Anonymkode: 0bf0c...09e
Anonym bruker Skrevet 28. august #15 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Fordi du er en barnevernshater. Anonymkode: 90009...2f8 Nei, det er jeg ikke, men de har gjort MYE rart. Du får heller lese deg litt opp, før du beskylder andre for hat. Anonymkode: 78821...181
HvittHus Skrevet 28. august #16 Skrevet 28. august Be om et møte med barnevernet der du ber om hjelp til å forstå det som står. Og det som ikke står. Barnevernet har ikke lov til å gi ut opplysninger om moren din til deg annet enn det som står som grunn for omsorgsovertakelsen. Dermed er det veldig mye som er gjort og sagt som du ikke får vite. En fysisk samtale med barnevernet kan gi deg hjelp til å forstå dette bedre. Så er det slik at barnevernet er veldig tilbakeholdne med å gå inn i saker hvor det er konflikt mellom foreldre. Så når de faktisk har gjort dette er det fordi det er gode grunner for det. At advokaten til din mor har skrevet at far drev med vold mot din mor er ikke bevis på noe som helst. Din mors advokat er forpliktet til å tale hennes sak uansett hvor skadelig hun var mot deg. Du skriver ikke om dette var en nemdsavgjørelse, men hvis det var det kan du være ganske trygg på at fakta ble lagt på bordet den gangen din far fikk omsorgen. Det er ikke barnevernet som sitter med makten til å ta fra noen omsorgen, det bestemmes av fylkesnemda. At moren din sier at disse er kjøpt og betalt sier mye om hennes virkelighetsoppfattelse.
Anonym bruker Skrevet 28. august #17 Skrevet 28. august HvittHus skrev (28 minutter siden): Be om et møte med barnevernet der du ber om hjelp til å forstå det som står. Og det som ikke står. Barnevernet har ikke lov til å gi ut opplysninger om moren din til deg annet enn det som står som grunn for omsorgsovertakelsen. Dermed er det veldig mye som er gjort og sagt som du ikke får vite. En fysisk samtale med barnevernet kan gi deg hjelp til å forstå dette bedre. Så er det slik at barnevernet er veldig tilbakeholdne med å gå inn i saker hvor det er konflikt mellom foreldre. Så når de faktisk har gjort dette er det fordi det er gode grunner for det. At advokaten til din mor har skrevet at far drev med vold mot din mor er ikke bevis på noe som helst. Din mors advokat er forpliktet til å tale hennes sak uansett hvor skadelig hun var mot deg. Du skriver ikke om dette var en nemdsavgjørelse, men hvis det var det kan du være ganske trygg på at fakta ble lagt på bordet den gangen din far fikk omsorgen. Det er ikke barnevernet som sitter med makten til å ta fra noen omsorgen, det bestemmes av fylkesnemda. At moren din sier at disse er kjøpt og betalt sier mye om hennes virkelighetsoppfattelse. Det forhindrer ikke at far kan ha løyet. Anonymkode: e3033...1a6
Anonym bruker Skrevet 28. august #18 Skrevet 28. august Vil bare gi deg en stor klem. Jeg har barn på din alder, og kjenner hvor lei meg jeg blir over at du står i en så vanskelig situasjon. Husk på at en mamma kan elske ditt barn høyere enn noe annet, og likevel være rusavhengig. Om hun har gjort dårlige valg i mammarollen tidligere betyr ikke at hun ikke ønsker det beste for deg. Hun kan ha sår og arr fra sitt eget liv og sin egen historie som gjør at hun ikke var/er i stand til å se ting klart, eller ta kloke valg. Det er nok kanskje grunn til å tro at det var tungtveiende argumenter og bevis som gjorde at faren sin fikk full omsorg - men det betyr ikke at hun ikke elsker deg. Jeg ønsker veldig at du gjør to ting: først, ta kontakt med en utenforstående voksen som du kan dele alle disse tankene med. Fastlegen din, helsesøster eller moren/faren til en venninne for eksempel? Ikke gå alene med dette. Det andre er å huske på at DU skaper din egen historie, du skal forme ditt eget liv og ta dine egne valg - uavhengig av det som er historie. ❤️ Anonymkode: 99307...ad0
HvittHus Skrevet 28. august #19 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Det forhindrer ikke at far kan ha løyet. Anonymkode: e3033...1a6 Far kan selvfølgelig ha løyet, men fylkesnemnda avgjør ikke en slik sak basert på fars uttalelser.
Anonym bruker Skrevet 28. august #20 Skrevet 28. august HvittHus skrev (1 minutt siden): Far kan selvfølgelig ha løyet, men fylkesnemnda avgjør ikke en slik sak basert på fars uttalelser. Fylkesnemnda avgjorde sjelden noe som helst i saker som handlet om hvilken forelder et barn skal bo hos. Foreldrekonflikter avgjøres i tingretten dersom de er til rettslig behandling. Anonymkode: c3671...ecd
HvittHus Skrevet 28. august #21 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fylkesnemnda avgjorde sjelden noe som helst i saker som handlet om hvilken forelder et barn skal bo hos. Foreldrekonflikter avgjøres i tingretten dersom de er til rettslig behandling. Anonymkode: c3671...ecd Ts skriver dessverre ikke noe om det er fylkesnemnda eller tingretten som har avgjort saken, men siden det ligger en sak hos barnevernet er det ikke utenkelig at det er nemnda som har gitt faren full omsorg.
Anonym bruker Skrevet 28. august #22 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (16 timer siden): Barnevernet lar seg ikke kjøpe, personlig ville jeg trodd på papirene. Mammaen din kan ha gjort en kjempejobb med å bli rusfri og få en god jobb, så papirene kan være riktig, sånn sett. Rus gjør noe med mennesker, og mange gjør ting de aldri ville gjort i nykter tilstand. Det kan være at din mor ikke husker alt pga rus eller hun kan være i fornektelse. Hvis du stoler på at pappaen din vil deg vel og tenker på ditt beste, så spør om dere kan gå igjennom papirene og historien din sammen. Ut fra hva du skriver, at han er bekymret for din kontakt med henne, tror jeg han er veldig glad i deg. Hvis det var flere som sendte bekymringsmelding da du var liten og bodde hos mamma, kan du prøve å ta kontakt med dem og høre hva de sier. Det må være veldig forvirrende å være deg akkurat nå, det kan være både lurt og godt å snakke med noen. Helsesøster, fastlege, sosiallærer på skolen, lærer eller en annen trygg voksen. ❤️ Anonymkode: c2cc1...ae7 At de ikke lar seg kjøpe betyr ikke at de ikke gjør feil eller har fordommer. Referater kan være fulle av feil og mangler, og umulig å få rettet opp i. Det har jeg selv erfart. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å endre referater, kun mulig å legge til et eget skriv om hva jeg mente var feil eller manglet. Men ved oversendelse til riksarkivet som lagrer papirene for all evighet, så ville kun barnevernets referater og papirer overføres, ikke vedlegg og klager. En person jeg hadde en konflikt med meldte inn en falsk bekymring om rusbruk og mange andre feilaktige påstander til barnevernet. I papirene fra barnevernet står det at mor er pålagt å ta rusprøver. Jeg ba dem notere at ingen prøver på noe tidspunkt indikerte verken tidligere eller pågående rusbruk, men nei, det måtte jeg i tilfelle selv skrive i et vedlegg, noe som da betød at det vedlegget aldri ville nå Riksarkivet... Noe som igjen betyr at det for all evighet feilaktig vil se ut som om jeg ruset meg i Norges statsarkiv, dersom man henter ut papirene derfra. Kjenner fremdeles at den prosessen er noe av det mest traumatiske jeg har opplevd. Godtok å over en tilstrekkelig periode få sms for å møte opp på et teststed samme dag. En dag fikk jeg sms om å måtte komme inn for blodprøve samme dag, da var det 30 minutter til teststedet stengte og jeg befant meg ca 45 min unna. Husker panikken og at tårene bare rant og rant, jhusker jeg tenkte at det å ikke møte til rustesting sikkert var noe man kunne miste omsorgen for. Så kjære HI, hva som er sannheten får du kanskje aldri vite. Men noe galt med systemet per i dag, det er det dessverre. Anonymkode: 1528e...f4a
Anonym bruker Skrevet 28. august #23 Skrevet 28. august HvittHus skrev (2 timer siden): Ts skriver dessverre ikke noe om det er fylkesnemnda eller tingretten som har avgjort saken, men siden det ligger en sak hos barnevernet er det ikke utenkelig at det er nemnda som har gitt faren full omsorg. Nemnda kan ikke ta omsorgen fra den ene forelderen og gi til den andre. Nemnda opererer ikke under Lov om barn og foreldre. Det er tingrett og lagmannsretten som har dette mandatet i sivile rettssaker om barnefordeling. Det kan i forkant eller parallelt også vært sak i barnevernet. Anonymkode: 274ee...9fa
Anonym bruker Skrevet 28. august #24 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nemnda kan ikke ta omsorgen fra den ene forelderen og gi til den andre. Nemnda opererer ikke under Lov om barn og foreldre. Det er tingrett og lagmannsretten som har dette mandatet i sivile rettssaker om barnefordeling. Det kan i forkant eller parallelt også vært sak i barnevernet. Anonymkode: 274ee...9fa Barnevernet kan ha sagt at det enten blir frivillig overdragelse av omsorgen eller at de vil vurdere å fremme sak. Anonymkode: 1528e...f4a
Anonym bruker Skrevet 28. august #25 Skrevet 28. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Barnevernet kan ha sagt at det enten blir frivillig overdragelse av omsorgen eller at de vil vurdere å fremme sak. Anonymkode: 1528e...f4a Ja. Min kommentar var vedr. at nemnda kunne vedtatt flytting til far, og det kan de ikke. Har jobbet i bv.tjenesten i 12 år så jeg kan endel om dette;) Anonymkode: 274ee...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå