Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i fordeler med å fortsette å være gift med mannen?
Jeg er litt i tvil, har en annen jeg har hatt følelser for i noen år og han føler det samme😣

Anonymkode: 2db60...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At dere har barn sammen og de fortjener å vokse opp i en samlet familie.

Å gå fra mannen og bli sammen med en annen mann kan skyve barna litt fra deg. Det fremstår som veldig egoistisk, og den andre er en fremmed for barna, som de overhodet ikke har bedt om å få inn i livene sine.

Å leve med en lappeteppefamilien er tøft, for alle, både voksne og barn.

Anonymkode: 47cc0...bee

Skrevet

Å følge begjæret er alltid et blindspor, fordi det ender ingen steder, det varer hele livet og jager deg av gårde hele tiden, og du vil aldri finne ro. Begjær for andre er enkelt å finne, alt for enkelt. Det er ikke en annen mann du trenger, det er begjær. Det leter du fram i partneren. En partner brukes ikke opp, det er bare vanen som får deg til å tro det. Dere må begge legge om vanene, så får dere en ny partner i den samme.

Anonymkode: 7d40c...5ee

Skrevet

Gresset er som regel ikke grønnere på den andre. Hvis du går fra mannen for å være med den nye, vil hverdagen innta dere også. Det blir slutt på spenningen du kjenner nå, dere må bli enige om nye rutiner, husarbeid osv, hvordan løse samvær, hvordan vil barna ta det? Hva vil de tenke nå og senere når de forstår mer hva mamma gjorde? Hvordan vil forholdet mellom barna og stefaren være? Hvordan vil forholdet ditt til barna endre seg etter dette? Andre vil også ta mannen din sitt "parti" når du splitter opp en familie for å være sammen med en ny elsker så folk vil nok snakke rundt og tenke at du er egoistisk.

Å flytte og dele opp hus og økonomi er også et utrolig slit! 

Anonymkode: 59405...750

Skrevet

Hva er sjansen for at denne nye er for-alltid-mannen?

Du trenger vel bare èn fordel og det er å gi barna en trygg oppvekst. 

Anonymkode: 2ac65...f47

Skrevet

Jeg kan ikke svare fra mitt eget perspektiv, men min eks-manns. Gresset var overhodet ikke grønnere på andre siden. For meg ble det betydelig grønnere, selv om det ikke har vært plankekjøring. Nå er våre barn mer og mindre voksne, så kjenner ikke til frekvens av kontakt. Han flyttet ganske langt fra fylket vi bor i.

Anonymkode: 28d41...94c

Skrevet

Hvis du ikke liker mannen din lenger, kan du gjøre 2 ting. 1. Gå fra han. Eller 2. Gjøre et seriøst forsøk for å gjenopplive forholdet. Hva du bør velge kommer an på hvordan dere endte opp i denne situasjonen. Er det bare kjedsomhet, eller skjedde det noe som endret følelsene dine for han?

At du har utviklet følelser for noen andre, og ser ut til å allerede ha valgt å følge det opp i noen grad, er veldig ødeleggende for å kunne fikse forholdet ditt til mannen din. En forelskelse er egentlig bare kjemi, og går over. Som andre her sier, så er ikke gresset grønnere på andre siden, men siden dette er en mann du ikke deler hverdagens laster med, så er naturlig nok han mer appellerende og mindre kjedelig. Valget om å forlate mannen din bør IKKE være basert på en annen person, men på forholdet mellom deg og mannen din, og din vilje til å jobbe for ekteskapet. 

Anonymkode: a7fe9...b7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Valget om å forlate mannen din bør IKKE være basert på en annen person, men på forholdet mellom deg og mannen din, og din vilje til å jobbe for ekteskapet. 

Dette er det klokeste jeg har lest på lenge 💐

Anonymkode: 7d40c...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...