Gå til innhold

Synes du det er greit at en barnehage maler en gutts negler med rosa neglelakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rhapsody in blue skrev (15 minutter siden):

Sønnen min ville ha neglelakk fordi han så meg påføre mine negler. Han er i dag 29 år og har ikke tatt skade av det: Jeg tror det er mer skadelig om man gjør det til skam.

Hvis du sier nei til en 9-åring som vil ha tatovering, påfører du h*n da skam?

Anonymkode: 0eb09...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig enig i at gutter skal være gutter. Det blir bare viktigere og viktigere å understreke dette. Kjønnsforskjeller er bra, og verdifullt. Så lenge kvinner og menns styrker verdsettes likt, det er ikke alltid tilfellet dessverre. Men jeg tror pendelen snart svinger i riktig retning. Men jeg synes ikke dette med neglelakken er så veldig viktig akkurat, men det er unødvendig, og heller en anledning til å definere en kjønnsforskjell. Det er ikke skammelig eller galt å markere kjønnsforskjeller. Jeg synes det er fint, og gjør samfunnet mer verdifullt. Jeg er selv mann og elsker kvinner som virkelig er kvinner, noe de fleste tross alt er. Fordi kvinner er herlige, menn er skapt for å føle det. Jeg skulle ønske at kvinner tenkte likt om menn som er seg selv. Jeg tror det ville gitt et bedre samfunn enn det alt for mange sikter mot i dag, med å bortforklare kjønnsforskjeller som miljøskapt osv.

Anonymkode: 52dbf...238

Skrevet

Hvis de holdt gutten fast og tvangslakkerte neglene er det ugreit. Om han valgte rosa selv - helt greit.

Anonymkode: e39af...18c

Skrevet

Neglelakk i barnehagen er ikke greit - gutt eller jente.

Anonymkode: 96cb8...ce9

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva legger du i den siste setningen din? At selv ikke bhg-ansatte trenger å være så blåst? 

Anonymkode: de031...910

Disse klassiske grumsete holdningene som så mange later som de er imot her inne (når det passer dem sånn). Noen mennesker er mindre verdifulle, denne gangen i kraft av yrke.

Anonymkode: b3ef0...1b3

Skrevet

At gutter går med neglelakk eller liker rosa har jeg ikke noe tanker rundt. Alle må få bestemme selv hva de liker, og bestemor har hvertfall ingenting hun skulle sagt på smakspreferanser.

Men jeg hadde ikke satt pris på at noen påførte noe på mitt barn, ikke neglelakk, kremer eller sminke, uten at jeg visste om det på forhånd. Små barn putter fingre i munnen, og neglelakk flasser, hvem vet hva det inneholder av skadelige stoffer.

Anonymkode: 5ab51...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...