Gå til innhold

Boktips til høstkvelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips ❤️ 

Lettleste «typ sengekanten», der jeg ikke trenger å konsentrere meg for mye. 

Liker best, romaner, kjærlighet, krig/historie, samfunnskritiske eller gode biografier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om den ikke er helt i den gaten du peker ut, så anbefaler jeg "Der åttende livet  (Til Brilka)". 

Den er en murstein av en bok (1147 sider, tror jeg det var), men også en fantastisk bok. Veldig tankevekkende å lese. Den ble utgitt i 2014, og er veldig interessant å lese nå som vi vet at Russland samme år invaderte og okkuperte Krimhalvøyen, og at vi nå er inne i tredje år med ny krig i Ukraina. 

Det er en roman, det er kjærlighetshistorier, det er krig og historie, den er samfunnskritisk via sin handling og hvor handlingen er lagt.

Forfatter er Nino Haratischwili.

På sengen leser jeg normalt langt lettere romaner, men denne ble med meg i senga hver kveld!

Anonymkode: 1225d...c26

Skrevet

Den frosne elven. Det er en fantastisk fin bok. 

Anonymkode: ea4b4...7fc

Skrevet

Takk for gode tips!

Nå valgte jeg det åttende livet på e-bok / kindel. Så den var over 1000 sider som blir tungt på sengekanten 😅

Tips nr 2 er lagt på listen. 

Skrevet

Tatovøren i Auschwitz

Anonymkode: 4a0bf...dca

Skrevet

Hvis du kan lese på engelsk syns jeg du skal vurdere «Remarkably bright creatures». Nydelig bok😊

Skrevet

Anbefaler «Svigermoren» eller «Skillsmissen» av Moa Herngren. Både underholdende og tankevekkende! 

Anonymkode: 3b9b3...f59

Skrevet
Svømmetur skrev (På 25.8.2025 den 23.11):

Takk for gode tips!

Nå valgte jeg det åttende livet på e-bok / kindel. Så den var over 1000 sider som blir tungt på sengekanten 😅

Tips nr 2 er lagt på listen. 

Ja, Det åttende livet var bokstavelig talt veldig tung på sengekanten - men likevel måtte jeg bare lese og lese og lese 😊

Anonymkode: 1225d...c26

Skrevet
Svømmetur skrev (På 25.8.2025 den 21.53):

Trenger litt tips ❤️ 

Lettleste «typ sengekanten», der jeg ikke trenger å konsentrere meg for mye. 

Liker best, romaner, kjærlighet, krig/historie, samfunnskritiske eller gode biografier.

"Typ sengekanten"? Finn frem norskboken fra barneskolen, du. 

Anonymkode: 437c9...36e

Skrevet

Til den som ikke har lest den, kultboken "Uten en tråd" av Bjørneboe. Litt gøy å lese den i dag, og tenke på hvor spesiell den var da den kom ut. Den er fremdeles aktuell, og den gir litt assosiasjoner til kommunelegen i Frosta.

Anonymkode: a97e6...d5c

Skrevet

Har du lest bøkene til Kate Morton? 

Anonymkode: 091dc...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...