Gå til innhold

Singel - og lei av det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel i flere år og ønsker meg en kjæreste. Jeg har vært en del på Tinder, men mistet troen fullstendig. Etter å ha sett «Singelgåten» på nrk har jeg litt ny giv. Jeg har innsett at jeg må utvide mulighetene for å møte noen, men hvor?

Jeg bor på bygda, jobber på kvinnedominert arbeidsplass og har ikke «naturlige møteplasser» der jeg kan treffe noen. De fleste «bra» mennene her er gift, eller flytter til byen. Jeg er interessert i litteratur/teater/hage/kunst/psykologi. Jeg går på det meste som er av arrangementer innenfor interesseområde, men uten hell.  Hvor kan jeg møte noen?

Alle tips og ideer mottas med takk! 😊

Anonymkode: f1c7c...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..kanskje utvide litt hva arrangement du går på, spennende hobbier men ville slengt meg med på noen turer arrangert av turistforeningen, de har og "singel turer", kanskje meldt meg på noen reiser eller liknende med muligheter for å treffe noen.

Anonymkode: d2db4...680

Skrevet

Jeg synes det er håpløst i den alderen jeg er i, førtiårene, for det er jo umulig å vite hvem som er single. Når man var ung var jo mange det, så man kunne liksom sjekke opp de man likte. Nå blir det sånn at man først må bli kjent, finne ut om de er single og så begynne å flørte. Tar jo årevis føles det som😅

Kunne ikke single hatt et symbol ala giftering?

Anonymkode: 4e1cb...a16

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg synes det er håpløst i den alderen jeg er i, førtiårene, for det er jo umulig å vite hvem som er single. Når man var ung var jo mange det, så man kunne liksom sjekke opp de man likte. Nå blir det sånn at man først må bli kjent, finne ut om de er single og så begynne å flørte. Tar jo årevis føles det som😅

Enig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Flørte kan du gjøre med alle. Det er bare hyggelig. Det tror jeg er det smarteste, å vise at en selv er singel, og positiv. Da er du en mulighet for flere enn du er klar over. Men ikke stå og skrap i sanden mens du venter. Lev livet og kos deg. Så skjer det du trodde aldri ville skje. Sånn er det ofte. 

Anonymkode: 274cc...012

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Flørte kan du gjøre med alle. Det er bare hyggelig. Det tror jeg er det smarteste, å vise at en selv er singel, og positiv. Da er du en mulighet for flere enn du er klar over. Men ikke stå og skrap i sanden mens du venter. Lev livet og kos deg. Så skjer det du trodde aldri ville skje. Sånn er det ofte. 

I teorien er jeg helt enig. I praksis er det ikke sånn.
Jeg prater med alle, er inkluderende og åpen, men etter 6 år begynner jeg å miste motet. 

Skrevet

Anonym

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nja, det ryktet vil jeg slippe å få. Hu desperate som flørter med alle, er ikke meg det altså. Har sett noen sånne og det ser ikke bra ut. Så i praksis tar det tid. Ute på byen er det lettere å sjekke, selv om det ikke var som sa en var yngre, men de fleste mannlige sjekkere der er jo ikke single...

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært singel i flere år og ønsker meg en kjæreste. Jeg har vært en del på Tinder, men mistet troen fullstendig. Etter å ha sett «Singelgåten» på nrk har jeg litt ny giv. Jeg har innsett at jeg må utvide mulighetene for å møte noen, men hvor?

Jeg bor på bygda, jobber på kvinnedominert arbeidsplass og har ikke «naturlige møteplasser» der jeg kan treffe noen. De fleste «bra» mennene her er gift, eller flytter til byen. Jeg er interessert i litteratur/teater/hage/kunst/psykologi. Jeg går på det meste som er av arrangementer innenfor interesseområde, men uten hell.  Hvor kan jeg møte noen?

Jeg tror rett og slett du må utvidere interesseområdene dine. Selv om det er menn som liker litteratur, hage, kunst og psykologi, er min erfaring at dette er interesseområder som er dominert av kvinner. Er det noe annet du liker, som muligens tiltrekker seg flere menn? F.eks. konserter, idrettsarrangement, turgrupper, trening, vedlikehold av stier/turhytter etc? 

Det har blitt større fokus på single i samfunnet, så det er flere steder som nå arrangerer arrangementer og turer for single som man kan melde seg på. DNT har fargekoder på luer der de som er single har på seg grønn lue (rød er opptatt, mens oransje betyr kanskje åpen for kontakt) :) De har turgrupper etter ferdighet. De har mye sosialt både på tur og i forbindelse med dugnad der de kan ha dugnad/vedlikehold av en hytte eller en sti en helg og tilbringe tiden sammen på en hytte. 

Anonymkode: 43752...d60

Skrevet

Jeg bor i by, men har funnet kjæreste på tinder.  

Fordelen med tinder o.l. er at du finner menn som er tilgjengelige.  Noen av dem er bare ute etter sex, men de kan du jo sortere vekk.  Du slipper "kaste vekk tiden" på menn som ikke er singel.  Du matcher, går på en date og ser om du er tiltrukket av ham.  Fremgangsmåten min har vært å gå på date med menn som i utgangspunktet kanskje ikke fremstår som drømmemannen, men likevel har potensiale.   Jeg har vært på date med mange menn som har vært hyggelige nok, men ikke gitt meg sommerfugler i magen.  

Jeg har ikke vært så opptatt av å finne menn jeg deler hobbyer med.  Jeg liker fjellturer, storbyferier, musikk, litteratur osv.  Altså ingenting veldig uvanlig. 

Han som nå har blitt kjæresten min deler ikke alle interessene mine, men nok til at vi har noe felles.  Han er en mann jeg godt kunne truffet gjennom felles kjente.  Vi vokste opp noen få kilometer fra hverandre, er på samme alder, begge to har høyere utdannelse osv.  

Lykke til! 

Anonymkode: 9d694...12e

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg har innsett at jeg må utvide mulighetene for å møte noen, men hvor?

Hvor kan jeg møte noen?

Dessverre har de mest ordentlige og konsekvenstenkende menn blitt redd for kvinner. Altså redsel for falsk anklage etter at samtykkeloven ble innført. Nå som de kan bli dømt til årelange fengselsstraffer om det kun står ord mot ord, holder de seg heller unna. Nå som det i praksis er omvendt bevisbyrde.

Om du vil utvide mulighetene kan det være et tips å oppsøke typiske incel (involuntary celibates) arenaer. Der finnes det menn som ønsker seg kjæreste og som kan være villig til å ta risikoen.

Anonymkode: e785b...30c

Skrevet

Jeg ville vært litt systematisk. Hva er din alder forresten?

Lag deg en liste over ting du ser etter, egenskaper og personlighet. Så kan du også lage en liste over ting du tror er bra ved deg selv, som du håper andre kan like ved deg. Både utseende og personlighet. Kanskje finner du også ting du kan bli bedre på, for å bli mer attraktiv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

De gifte er også tilgjengelig. Ikke mye vits med giftering 

Anonymkode: c1561...6ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Heldigvis! Sånn skal det jo være.

Anonymkode: 7d96b...82c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Litt overdrevet, men det var det jeg tenkte med ett av mine innlegg også. Vi er alle i ulike faser av livet. Å lete etter partner blant single er en ryddig og god oppskrift, men alle er ikke evig gift og har familie. Jeg mener ikke at noen skal legge seg etter de som er opptatt, men bare være hyggelig og positiv til alt og alle. Det er slik det fungerer.

Skrevet

Jeg møtte kjæresten min på singelfest ❤️ Bor selv på bygda men var på singelfest i nærmeste by som er ca en time unna med bil,det var absolutt verdt det :)

Anonymkode: 2d028...fc5

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg ville vært litt systematisk. Hva er din alder forresten?

Lag deg en liste over ting du ser etter, egenskaper og personlighet. Så kan du også lage en liste over ting du tror er bra ved deg selv, som du håper andre kan like ved deg. Både utseende og personlighet. Kanskje finner du også ting du kan bli bedre på, for å bli mer attraktiv.

Jeg er 45 år

Skrevet
oslofrk skrev (1 time siden):

Jeg er 45 år

Det vil jeg si er en gunstig alder for å finne en partner. Mange, også par, er i en overgangsfase rundt den alderen. Da er det mange som tenker nytt. Det kan gi deg en mulighet om du er tilstede.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det vil jeg si er en gunstig alder for å finne en partner. Mange, også par, er i en overgangsfase rundt den alderen. Da er det mange som tenker nytt. Det kan gi deg en mulighet om du er tilstede.

Ja, men hvor? 😜

Skrevet
oslofrk skrev (1 time siden):

Ja, men hvor? 😜

Du må tenke på hvor de du søker kan befinne seg. Aller sikreste stedet er en fotballpub. Selv om de er høyrøstede så er det mange kjekke og greie menn på slike steder. Også seriøse voksne menn som bare ønsker å være gutt for et par timer. Du bør selvsagt finne noe som ikke er direkte frastøtende for deg selv🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...