Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å tørke seg selv etter dobesøk. Hva skal jeg gjøre ? Hvor vanlig er det at barn i den alderen ikke klarer? 

Anonymkode: 9e9c1...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke som at de ikke vil eller nekter? Eller klarer ikke fysisk? Hvis det er første, kan du bare nekte å gjøre det for dem. Du kan gjør overgangen enklere ved å si du tørker over først så kan de tørke etterpå, bare for å øve, og la dem gradvis gjøre mer og mer selv. Men du må være konsekvent slik at det ikke bare blir du som tørker fordi det er enklere. Hvis de fysisk ikke klarer ville jeg tatt en tur til legen. 

Skrevet
Pobie skrev (13 minutter siden):

Klarer ikke som at de ikke vil eller nekter? Eller klarer ikke fysisk? Hvis det er første, kan du bare nekte å gjøre det for dem. Du kan gjør overgangen enklere ved å si du tørker over først så kan de tørke etterpå, bare for å øve, og la dem gradvis gjøre mer og mer selv. Men du må være konsekvent slik at det ikke bare blir du som tørker fordi det er enklere. Hvis de fysisk ikke klarer ville jeg tatt en tur til legen. 

Han klarer ikke fysisk. Vet ikke hva jeg skal gjøre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan da klarer ikke fysisk? Har han begrensninger i forhold til kroppen, der han behøver kanskje hjelpemidler eller er det snakk om noe annet? Hvis det først nevnte ville jeg tatt dette opp med fastlegen for å fått videre hjelp deretter. Barnet er 8 år og går på skole, noe som gjør at han vil måtte gå på toalettet der en gang, og da må han klare seg selv med mindre det er noe annet som er ordnet. Håper du får hjelp og finner ut av dette. Ikke kjekt når det er utfordringer med de små😔

Anonymkode: bbcce...9fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du må utdype hva det er som gjør at han ikke klarer det. Er han for overvektig? Mangler han arm? Du må jo hjelpe han med dette! Om «klarer ikke» handler om at han ikke får det til og det ikke blir rent må han jo øve seg, som med alt annet er man ikke verdensmester uten å øve. Men det blir ho et stort handicap for ham om han ikke snart tørker seg selv. 

Anonymkode: 37b79...045

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du må utdype hva det er som gjør at han ikke klarer det. Er han for overvektig? Mangler han arm? Du må jo hjelpe han med dette! Om «klarer ikke» handler om at han ikke får det til og det ikke blir rent må han jo øve seg, som med alt annet er man ikke verdensmester uten å øve. Men det blir ho et stort handicap for ham om han ikke snart tørker seg selv. 

Han er overvektig ja, får hjelp gjennom sykehuset. Men klarer likevel ikke å gå ned i vekt. 

Han er og ekstremt stiv i kroppen.

Hi 

Skrevet

Kanskje du må installere spylemekaniske på badet? Det går an å koble på vannrør til vasken, en slange som kan brukes til å spyle bak. Broren min har det. En rørlegger fikser det på 10 min. 

Anonymkode: 69815...5e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi 

Er det blitt sjekket hvorfor han er det?

Anonymkode: 729ca...698

Skrevet

Hvis han er så overvektig at han følges opp av sykehus så må jo de komme med noen råd? Tjukke mennesker kan også tørke seg, så da må han jo være helt enormt stor om han ikke får det til. Og da er det jo fort mer enn bare tørkingen som er ett problem 

Anonymkode: 6baf4...917

Skrevet

Har han vært utredet ordentlig? Hvis han både er overvektig og påfallende stiv i kroppen kan det jo være det er noen underliggende årsaker. 

Anonymkode: bdc34...097

Skrevet

Om han er så overvektig og så stiv i kroppen at det er fysisk umulig for han så må jo dette adresseres neste gang dere er på sykehuset. Da er dette en del av et komplekst helseproblem og det er kanskje på tide å koble på flere hjelpeinstanser.

Jeg har selv en datter som mangler en arm, og selv om hun klarer det meste er det en haug med hjelpemidler man ikke vet om før man får det fortalt. I kommunen her har de ergoterapeut på helsestasjon og også god hjelp og veiledning via habu på sykehuset.

De som har et barn uten helseutfordringer kan ikke hjelpe deg med dette.

Anonymkode: c178c...6fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis han er så overvektig at han følges opp av sykehus så må jo de komme med noen råd? Tjukke mennesker kan også tørke seg, så da må han jo være helt enormt stor om han ikke får det til. Og da er det jo fort mer enn bare tørkingen som er ett problem 

Anonymkode: 6baf4...917

Det er ikke så lett, nødvendigvis, å tørke seg om man er overvektig. Armene blir på en måte kortere når «veien rundt kroppen» blir lenger. Men trenger ikke være helt enormt stor som du så smidig uttrykker deg.. Når du åpenbart ikke har erfaring skulle du kanskje uttrykke deg i litt mer subtile vendinger når du snakker om et barn med problemer.

Skrevet

Har en som er født i 2016. Gutt. Jeg hjelper han her hjemme, men han klarer det på skolen osv. Er nok en blanding om at det er koselig med hjelp, men jeg vet også han er redd for at han ikke tørker bra nok. Det går over. Alle som er 10 år gjør det jo selv. 

Anonymkode: bb33e...d28

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han er overvektig ja, får hjelp gjennom sykehuset. Men klarer likevel ikke å gå ned i vekt. 

Hi 

Da må du bare hjelpe han da. ❤️ Han trenger jo hjelp.  Går dere turer hver dag? Å få hjelp til å tørke baken er ikke første pri akkuart her. 

Anonymkode: bb33e...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...