Anonym bruker Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Har en kul i brystet. Har fått time til mammografi, men pga alder og ingen kjent kreft i familien er jeg ikke rulla inn i pakkeforløp. Kulen i seg selv er av sånn art at legen ville henvise, jeg selv kjenner den og den er veldig typisk svulst. Men, de to siste ukene har jeg blitt øm i området rundt. Det kjennes som brystspreng og det er ømt. Så, ringe lege og fremskynde timen til mammografi eller er dette ett «bra tegn»? Anonymkode: 10cd9...a48
Anonym bruker Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august Mamma hadde en kul, den var godartet De sa den gangen at de aller fleste kulene er godartet, men godt å få sjekket uansett. Anonymkode: 1033c...afa
Anonym bruker Skrevet 24. august #3 Skrevet 24. august Hvorfor mener du at den er veldig typisk svulst? Jeg var til mammografi noen ganger når jeg var ung. Den ene gangen sa fastlegen at jeg måtte forberede meg på at det var kreft, har endel kreft i familien. Det var vanncyster alle gangene, de var ømme. Spesielt den ene gangen, da måtte de tappe væske. Når har du time til mammografi? Anonymkode: 9bd98...2a4
Anonym bruker Skrevet 24. august #4 Skrevet 24. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor mener du at den er veldig typisk svulst? Jeg var til mammografi noen ganger når jeg var ung. Den ene gangen sa fastlegen at jeg måtte forberede meg på at det var kreft, har endel kreft i familien. Det var vanncyster alle gangene, de var ømme. Spesielt den ene gangen, da måtte de tappe væske. Når har du time til mammografi? Anonymkode: 9bd98...2a4 Den er sånn typisk rund, klinkekule, ikke så flyttbar, ikke vond… Har ikke time før om 3 uker, og har allerede venta 4. Anonymkode: 10cd9...a48
Anonym bruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Den er sånn typisk rund, klinkekule, ikke så flyttbar, ikke vond… Har ikke time før om 3 uker, og har allerede venta 4. Anonymkode: 10cd9...a48 7 uker, det var lenge synes jeg. Anonymkode: 9bd98...2a4
Anonym bruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): 7 uker, det var lenge synes jeg. Anonymkode: 9bd98...2a4 Ja det syns jeg og. Har forsøkt å få time før, men de har ikke Men nå driver jeg å vurderer om disse forverringene er bra eller dårlig da 😣 Anonymkode: 10cd9...a48
Anonym bruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja det syns jeg og. Har forsøkt å få time før, men de har ikke Men nå driver jeg å vurderer om disse forverringene er bra eller dårlig da 😣 Anonymkode: 10cd9...a48 Kan du ikke ta det privat? Anonymkode: ca81e...299
Anonym bruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august Skjønner at det er føles lenge og vente, og jeg hadde nok vært utålmodig jeg også. Ømhet trenger ikke å være tegn på at noe er galt, det kan også være fordi du har klemt mye på den. Jeg har hatt brystkreft, agressiv type, men det var verken ømt eller vondt på noen som helst måte før operasjonen. Det er veldig klare regler for hvor lang tid forskjellige ting skal skje når det gjelder brystkreft, så finner de ut at det er det du har, så går det fort. Men jeg skjønner godt at ventetiden føles veldig lang. Du kan jo ev ringe sykehuset og si at du kan kommer på kort varsel om det plutselig skulle bli en ledig time. Anonymkode: 86127...546
Anonym bruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august Jeg får væskefylte cyster jeg har tømt flere ganger. De blir etterhvert ømme og sånn jeg har forstått det, er det positivt og at det er mindre sannsynlighet for at det er kreft når det er ømt. Anonymkode: 6b1eb...7c7
Anonym bruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skjønner at det er føles lenge og vente, og jeg hadde nok vært utålmodig jeg også. Ømhet trenger ikke å være tegn på at noe er galt, det kan også være fordi du har klemt mye på den. Jeg har hatt brystkreft, agressiv type, men det var verken ømt eller vondt på noen som helst måte før operasjonen. Det er veldig klare regler for hvor lang tid forskjellige ting skal skje når det gjelder brystkreft, så finner de ut at det er det du har, så går det fort. Men jeg skjønner godt at ventetiden føles veldig lang. Du kan jo ev ringe sykehuset og si at du kan kommer på kort varsel om det plutselig skulle bli en ledig time. Anonymkode: 86127...546 Jeg har ikke klemt på det. Jeg forholder meg ikke til at jeg har en kul i brystet, så det ble ømt og vondt helt på egenhånd. Har sagt fra at jeg kan komme på kort varsel, men ifølge flere skjer det aldri at man får 😩 Anonymkode: 10cd9...a48
Anonym bruker Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg får væskefylte cyster jeg har tømt flere ganger. De blir etterhvert ømme og sånn jeg har forstått det, er det positivt og at det er mindre sannsynlighet for at det er kreft når det er ømt. Anonymkode: 6b1eb...7c7 Håper det bare er noe sånt ja Anonymkode: 10cd9...a48
Anonym bruker Skrevet 25. august #12 Skrevet 25. august Jeg har hatt klinkekulerunde kuler i brystet to ganger som har blitt sjekket med mammografi, ultralyd eller finnålsbiopsi. Begge gangene var det en melkekjertel som var forstørret. Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at om kulene er glatte så er det mindre sannsynlig at det er noe skummelt. Anonymkode: 3860f...0aa
Anonym bruker Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg har hatt klinkekulerunde kuler i brystet to ganger som har blitt sjekket med mammografi, ultralyd eller finnålsbiopsi. Begge gangene var det en melkekjertel som var forstørret. Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg har hørt at om kulene er glatte så er det mindre sannsynlig at det er noe skummelt. Anonymkode: 3860f...0aa Da tviholder jeg på den 🙏 Anonymkode: 10cd9...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå