Gå til innhold

Har noen av dere.vært.umder barnevernet selv som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble selv endelig tatt ut av hjemmet som åtteåring -  mine biologiske foreldre har ikke omsorgsevne og bror og jeg var deres siste prioritet, de så det aldri selv og var i et tilsvarende ressurssvakt miljø (vil ikke noen gang ha kontakt med dem igjen). Bodde i fosterhjem til jeg var atten, evig takknemlig for omsorg og rammer og stabilitet. Det har gått bra med oss begge, er nå i tredveårene og etablert med utdanning, jobb og familie, men det var ingen selvfølge. 

Hvilke erfaringer har dere andre?

Anonymkode: 1fbc3...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble fjernet da jeg var 16 og 17. første gang fordi jeg forsøkte å ta livet mitt, andre gang fordi jeg utagerte så voldsomt at foreldrene mine ikke klarte ta vare på meg. Bodde da i fosterhjem til jeg var 18, og har klart meg bra. Eneste er at jeg ikke klarer å være i forhold over lenger tid, så jeg har 3 barn med to menn og er nå singel på 15. året. 

Anonymkode: 5c964...523

Skrevet

Jeg kjenner en som har vært det. Han bodde på barnehjem og damene som jobbet der, jobbet altså i barnevernet de utførte seksuelle overgrep på små gutter. I flere år foregikk det. I voksen alder sliter han med mye forskjellig 

Anonymkode: 7fc14...042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...