Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt en dårlig leder? Hvordan jobbe rundt problemene? Ble det bedre?

Anonymkode: 0df70...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Ja det har jeg. Heldigvis også 20 år pluss i arbeidslivet før jeg møtte på det her. Det var ufrivillig, oppkjøp over mitt hodet, ikke det jeg søkte på. 

Rasshøl er rasshøl. Fornuft biter ikke på. Det ble ikke bedre, da er det bare å komme seg ut og bort. Ta vare på deg selv. 

Anonymkode: 94cb4...a8e

Skrevet

Ja. Byttet jobb. 

Anonymkode: cc562...a1a

Skrevet

Ja, jeg har hatt en dårlig leder. Det ble engasjert både verneombud, tillitsvalgte og høyere opp i systemet uten at det egentlig ble noe bedre. Jeg gadd ikke mer etter en stund og byttet jobb. Livet er for kort til å prøve å få udugelige ledere uten evne eller ønske om å forbedre seg til å virke. 

Skrevet

Ja, hadde en psykopatkjerring som leder, forferdelig manipulerende menneske. Samme dagen jeg hadde bestemt meg for å levere oppsigelsen, hadde den i lomma, så fikk jeg vite at hun hadde sagt opp. Da hadde jeg prøvd lenge å holde ut, men fant ut at det er ikke verdt det i det hele tatt. 

Anonymkode: 8e329...ff7

Skrevet

Har en dårlig leder nå - alt for svake lederegenskaper til å lede. Men et hyggelig menneske, selv om jobben er for «stor». 

Anonymkode: 7294b...32e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Flere ganger. Vet ikke hva du mener med jobbe rundt problemene. Man må bare gjøre det man skal, opptre profesjonelt, forholde seg til arbeidsavtalen, gjøre det leder sier, la han/henne ta konsekvensene av at de ikke kan lede. Om noen slutter på grunn av dårlig ledelse, er det viktig å si fra. Om man ikke slutter på grunn av dårlig ledelse, er det viktig å ikke si noe som helst. Noen ganger får de fyken, andre ganger ikke. 

Anonymkode: 4cf1d...ce6

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Har heldigvis hatt flere gode ledere enn dårlige, ca 4 dårlige og 8 gode. 2 svært gode. 

1. Deltidsjobb i butikk ved siden av studier da jeg var 20. Gift voksen butikksjef som trakasserte meg seksuelt verbalt og fysisk. En 70- år gammel kunde som så klåingen hans sa hun ville stille som vitne hvis jeg ville anmelde det. Jeg sa isteden opp. 

2. Et sted jeg jobbet 2 år. Fersk leder siste halvår som kunne lite om ledelse og behandlet ansatte dårlig. En tredel av de ansatte, inkludert meg, sa opp og gikk til nye jobber. 

3. Sted jeg jobbet 4 år. Fersk toppleder som utviklet dårlig lederstil: "Enten er du med meg eller mot meg"- tankegang, straff, humørsyk, krevde uforbeholden lojalitet, aggresjon/ utskjelling, drev med baksnakking og latterliggjøring av noen få ansatte, strammet inn tidsfrister på kort varsel. Og for min del: Nektet å fjerne advarsel jeg fikk for noe jeg og personalsjefen kunne bevise at var helt feil. 

Anonymkode: 75e90...6b5

Skrevet

Ja, jeg satt i ledergruppa. Til slutt klarte jeg ikke holde kjeft om mobbing og baksnakking av ansatte og ansatte som ble syke av jobbmiljøet. Jeg fikk rett etterpå tilbud om ett års sluttpakke og måtte skrive under taushetserklæring. Bare det synes jeg sier sitt om hvor galt det stod til og at de var klar over det selv. Jeg hadde uansett tenkt meg bort derfra, så det var det beste som kunne skjedd for min del. Kom deg vekk, det er ikke bra for helsa di. 

Anonymkode: d26d3...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Bare det synes jeg sier sitt om hvor galt det stod til og at de var klar over det selv.

Så klart er de det. Det er derfor man aldri må påpeke det. 

Skrevet

Hadde en ekstremt dårlig leder i forrige jobb. Vi var fortvilet i mange år. Nyttet ikke å snakke med henne. Endte opp med å varsle styret og eier og sa opp jobben. Flere andre sa opp også. Hun fikk til slutt sparken (utad frivillig bytte av jobb)

Anonymkode: 074d4...072

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så klart er de det. Det er derfor man aldri må påpeke det. 

Eller påpeke det og få sluttpakke 😂 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg satt i ledergruppa. Til slutt klarte jeg ikke holde kjeft om mobbing og baksnakking av ansatte og ansatte som ble syke av jobbmiljøet. Jeg fikk rett etterpå tilbud om ett års sluttpakke og måtte skrive under taushetserklæring. Bare det synes jeg sier sitt om hvor galt det stod til og at de var klar over det selv. Jeg hadde uansett tenkt meg bort derfra, så det var det beste som kunne skjedd for min del. Kom deg vekk, det er ikke bra for helsa di. 

Så når du fikk betalt for det, så klarte du å holde kjeft.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du leste at jeg sa fra? Jeg holdt ikke kjeft, jeg sa fra og mista jobben.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vet du hva det innebærer å takke nei til sluttpakke? Hvis du har vært i et slikt møte, vet du at det er ingen annen utvei, med mindre du vil ødelegge for deg selv i uoverskuelig fremtid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Vet du hva det innebærer å takke nei til sluttpakke? Hvis du har vært i et slikt møte, vet du at det er ingen annen utvei, med mindre du vil ødelegge for deg selv i uoverskuelig fremtid. 

Igjen, det er derfor man må holde munn allerede fra start. Uansett hvor dårlig en leder er, eller, kanskje heller, spesielt hvis en leder er dårlig, så må man ikke si noe på det. 

Skrevet

Jeg har ingen leder. At ting går rundt på avdelingen vår er kun pga meg og min samvittighet. Jeg vurderer å sykmelde meg. Enten får de gi meg lederlønn for jobben jeg gjør, eller så får hele avdelingen klappe sammen. Og det vil merkes!
Problemet er at jeg ikke har noen å ta det opp med 😂

Anonymkode: 04e44...fb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ingen leder. At ting går rundt på avdelingen vår er kun pga meg og min samvittighet. Jeg vurderer å sykmelde meg. Enten får de gi meg lederlønn for jobben jeg gjør, eller så får hele avdelingen klappe sammen. Og det vil merkes!
Problemet er at jeg ikke har noen å ta det opp med 😂

Anonymkode: 04e44...fb7

Hvis du jobber på en avdeling har da virksomheten en leder? Eller du kan snakke med styret? 

Anonymkode: 75e90...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...