Anonym bruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august En ungdom klarer ikke gå vanlig videregående skole grunnet autisme. Ungdommen ble ferdig med grunnskolen i juni i år. Ungdommen søkte seg nylig inn på dyrefagstudiet på Fagsenteret.no, og fikk idag beskjed om at hen er kommet inn ( nettstudie ). Man måtte sende søknad for å komme inn, kunne ikke bare melde seg på. Men jeg skjønner ikke, for meg ser det ut som dette er vg2? Må ikke ungdommen ha bestått vg1 for å kunne ta dette studiet? Kan noen forklare dette enkelt?😅 Anonymkode: 9cac0...9ca
Anonym bruker Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Skal ikke si det jeg vet 100%, men tror ikke man trenger noen tidligere vgs for å ta dette studiet. Det er 2 år skole og 2 år praksis Anonymkode: 184de...506
Anonym bruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Det er vel ingenting å forklare. Har hun kommet inn så har hun kommet inn. Kan aldri se for meg at det er en mulighet en gang, dersom det finnes noe krav om vg1. Anonymkode: 78362...c5a
Anonym bruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Dette er KUN fordypningsfaget DYREFAG vg2 innenfor utdanningen naturbruk. Det er ikke ment for 16-åringer. Det er rettet mot personer som allerede er i jobb og som ønsker å gå opp til fagprøven på sikt. Her blir nok ungdommen lurt hvis dere går med på dette. Det koster dessuten over 30000 i året og man må gå opp til privatisteksamen. Men alt dette er litt dårlig forklart på nettsiden…. har ikke vedkommende søkt ordinær videregående? Hvis ordinær skole blir for vanskelig så ta kontakt med rådgiver på skolen. De kan sette dere i kontakt med rette instanser for å få hjelp. Anonymkode: 20bf0...00d
Anonym bruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Det står jo på nettsiden at det er 1 år og at man allerede må ha 1 års relevant praksis eller utdannelse for å komme inn. Høres rart at en 16åring rett fra ungdomsskolen har kommet inn, men private skoler gjør vel alt for å tjene penger. Anonymkode: 45eba...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå