Anonym bruker Skrevet 22. august #1 Skrevet 22. august Jeg har en gutt på 11 år som er superinteressert i fotball. Han er god, men begynner å miste motivasjonen fordi trenerne bruker han feil. Han er en soleklar angrepsspiller, men blir bare satt i forsvar fordi han er rask. Han maser på trenerne om å spille høyere opp på banen, og jeg tror det ville vært til fordel for både laget og han selv. Bør jeg si noe til trenerne? Anonymkode: e8585...ff3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. august #2 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en gutt på 11 år som er superinteressert i fotball. Han er god, men begynner å miste motivasjonen fordi trenerne bruker han feil. Han er en soleklar angrepsspiller, men blir bare satt i forsvar fordi han er rask. Han maser på trenerne om å spille høyere opp på banen, og jeg tror det ville vært til fordel for både laget og han selv. Bør jeg si noe til trenerne? Anonymkode: e8585...ff3 Nei. Selvfølgelig skal du ikke si noe . Her må du faktisk overlate det opp til trenerne å vurdere plassering for spillerne. Gutten kan også selvfølgelig spørre treneren om han kan spille der han vil.
Anonym bruker Skrevet 22. august #3 Skrevet 22. august Min gutt er ett år yngre enn din, men hos oss er de tydelige på at det fremdeles skal rulleres på posisjoner, ganske uavhengig av spillernes ønske. Bakgrunn for dette er at de er for unge til å vite klart hvor de passer best. Er dette en vinkling du evt kunne tatt, gjerne på et foreldremøte? Anonymkode: 52107...6aa
Anonym bruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Fotball er jo en lagidrett og man plasseres på banen for lagets beste, og det er ikke nødvendigvis der du har mest lyst til å spille selv. Det er bare noe man må lære seg å akseptere i denne type idrett. Selv om alle på laget har lyst til å være i angrep og score målene må noen være i forsvar også Men, de er 11 år, det er barneidrett, og idrettsglede bør være viktigere enn å vinne alle kampene. Så jeg synes absolutt de bør rullere på plassene, får prøve litt forskjellig og ha det moro når de spiller. Jeg synes absolutt du kan ta det opp, gjerne på en litt positiv måte siden noen trenere overhodet ikke tåler kritikk 🙈 Anonymkode: 34b44...05f
Anonym bruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har en gutt på 11 år som er superinteressert i fotball. Han er god, men begynner å miste motivasjonen fordi trenerne bruker han feil. Han er en soleklar angrepsspiller, men blir bare satt i forsvar fordi han er rask. Han maser på trenerne om å spille høyere opp på banen, og jeg tror det ville vært til fordel for både laget og han selv. Bør jeg si noe til trenerne? Anonymkode: e8585...ff3 Nei, selvfølgelig skal du ikke si noe. Treneren plasserer han der han er best. Anonymkode: c35da...419
Anonym bruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Fotball er jo en lagidrett og man plasseres på banen for lagets beste, og det er ikke nødvendigvis der du har mest lyst til å spille selv. Det er bare noe man må lære seg å akseptere i denne type idrett. Selv om alle på laget har lyst til å være i angrep og score målene må noen være i forsvar også Men, de er 11 år, det er barneidrett, og idrettsglede bør være viktigere enn å vinne alle kampene. Så jeg synes absolutt de bør rullere på plassene, får prøve litt forskjellig og ha det moro når de spiller. Jeg synes absolutt du kan ta det opp, gjerne på en litt positiv måte siden noen trenere overhodet ikke tåler kritikk 🙈 Anonymkode: 34b44...05f Nei det skal man virkelig lære seg å aksepyere Anonymkode: d717b...5e5
Anonym bruker Skrevet 22. august #7 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei det skal man virkelig lære seg å aksepyere Anonymkode: d717b...5e5 🥴 Anonymkode: c35da...419
Anonym bruker Skrevet 22. august #8 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei det skal man virkelig lære seg å aksepyere Anonymkode: d717b...5e5 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): 🥴 Anonymkode: c35da...419 *Nei det skal man virkelig ikke lære seg å akseptere. Skulle det stå Anonymkode: d717b...5e5
Anonym bruker Skrevet 22. august #9 Skrevet 22. august Jeg vurderer faktisk å sende inn faren. Mann til mann er sikkert lettere å takle enn kvinne til mann 😉 HI Anonymkode: e8585...ff3
MissSaigon Skrevet 22. august #10 Skrevet 22. august De aller fleste elleveåringer vil spille i angrep, men det sier seg selv at det ikke går. Jeg hadde ikke sagt noe til trener.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vurderer faktisk å sende inn faren. Mann til mann er sikkert lettere å takle enn kvinne til mann 😉 HI Anonymkode: e8585...ff3 Tipper trener kommer til å ta dette som et godt innspill… eller ikke. Du må gjerne spørre trener hva vedkommende tenker om å benytte de forskjellige spillerne på forskjellige plasser og hvilken plan han/hun har for laget . Det du kommer med her er bare helt bak mål og mye av grunnen til at trenere ikke gidder å stille opp som trenere mer. Ta gjerne opp at gutten gjerne ønsker andre utfordringer, men du må for all del ikke si at DU mener at det beste for laget er at din sønn spiller her eller der.
Anonym bruker Skrevet 22. august #12 Skrevet 22. august Jeg var som ditt barn, bare litt eldre. Spilte oftest i forsvar for jeg var rask og det var best for laget, men jeg ønsket selv helst å spille høyere opp på banen. Og det fikk jeg lov til av og til, og det var gøy. Men jeg aksepterte at treneren satt meg der han mente jeg var best. Treneren bruker han ikke feil, selv dere og han selv synes det altså. Du kan spørre om han ikke av og til kan få spille høyere på banen, men ikke fordi dere mener han er bedre til å spille et annet sted og mener dere vet bedre enn treneren. Så aksepterer dere svaret, og sønnen din må slutte å mase. Anonymkode: 83561...180
Anonym bruker Skrevet 22. august #13 Skrevet 22. august mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Tipper trener kommer til å ta dette som et godt innspill… eller ikke. Du må gjerne spørre trener hva vedkommende tenker om å benytte de forskjellige spillerne på forskjellige plasser og hvilken plan han/hun har for laget . Det du kommer med her er bare helt bak mål og mye av grunnen til at trenere ikke gidder å stille opp som trenere mer. Ta gjerne opp at gutten gjerne ønsker andre utfordringer, men du må for all del ikke si at DU mener at det beste for laget er at din sønn spiller her eller der. Hva mener du med «det du kommer med her er helt bak mål?» Hva da? At jeg vurderer å sende faren for å spørre? Mener du treneren kommer til å bli så fornærmet av det at han vil vurdere å gi seg som trener? Wow. Da snakker vi aspeløv i så fall. Det må da være lov å spørre om noe? HI Anonymkode: e8585...ff3
Anonym bruker Skrevet 22. august #14 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg var som ditt barn, bare litt eldre. Spilte oftest i forsvar for jeg var rask og det var best for laget, men jeg ønsket selv helst å spille høyere opp på banen. Og det fikk jeg lov til av og til, og det var gøy. Men jeg aksepterte at treneren satt meg der han mente jeg var best. Treneren bruker han ikke feil, selv dere og han selv synes det altså. Du kan spørre om han ikke av og til kan få spille høyere på banen, men ikke fordi dere mener han er bedre til å spille et annet sted og mener dere vet bedre enn treneren. Så aksepterer dere svaret, og sønnen din må slutte å mase. Anonymkode: 83561...180 Jeg mener oppriktig at han (og makkeren hans bak) brukes feil. De er sterke, rågode med ball, leser spillet best av samtlige, sentrer til ledige spillere, og skyter hardt og presist. Både min sønn og han andre bak burde vært høyere på banen. På den måten hadde de flyttet spillet mer opp på motstanderens banehalvdel, og kunne scoret flere mål. Nå foregår det meste av spillet på deres halvdel pga manglende midtbane, og disse to guttene får alt imot seg. Hele laget ville fungert mye bedre hvis de hadde vært flyttet høyere opp, og når det i tillegg er naturlig for dem å søke oppover, ser jeg ikke noen grunn til ikke å forsøke. Men det sitter langt inne å lufte for trenerne da de har en holdning om at de vet best. Og så roper de og kjefter på guttene som gjør så godt de kan i helt feil posisjoner. Det blir så mye negativitet, og nå er min sønn i ferd med å miste motivasjonen. HI Anonymkode: e8585...ff3
Anonym bruker Skrevet 22. august #15 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener oppriktig at han (og makkeren hans bak) brukes feil. De er sterke, rågode med ball, leser spillet best av samtlige, sentrer til ledige spillere, og skyter hardt og presist. Både min sønn og han andre bak burde vært høyere på banen. På den måten hadde de flyttet spillet mer opp på motstanderens banehalvdel, og kunne scoret flere mål. Nå foregår det meste av spillet på deres halvdel pga manglende midtbane, og disse to guttene får alt imot seg. Hele laget ville fungert mye bedre hvis de hadde vært flyttet høyere opp, og når det i tillegg er naturlig for dem å søke oppover, ser jeg ikke noen grunn til ikke å forsøke. Men det sitter langt inne å lufte for trenerne da de har en holdning om at de vet best. Og så roper de og kjefter på guttene som gjør så godt de kan i helt feil posisjoner. Det blir så mye negativitet, og nå er min sønn i ferd med å miste motivasjonen. HI Anonymkode: e8585...ff3 Kanskje du burde melde deg som trener da. Anonymkode: 83561...180
Anonym bruker Skrevet 22. august #16 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kanskje du burde melde deg som trener da. Anonymkode: 83561...180 Jeg er trener for lillebroren. Holder med ett lag 😅 HI Anonymkode: e8585...ff3
sug lut Skrevet 22. august #17 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg er trener for lillebroren. Holder med ett lag 😅 HI Anonymkode: e8585...ff3 Da må du tie stille.
Anonym bruker Skrevet 22. august #18 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg mener oppriktig at han (og makkeren hans bak) brukes feil. De er sterke, rågode med ball, leser spillet best av samtlige, sentrer til ledige spillere, og skyter hardt og presist. Både min sønn og han andre bak burde vært høyere på banen. På den måten hadde de flyttet spillet mer opp på motstanderens banehalvdel, og kunne scoret flere mål. Nå foregår det meste av spillet på deres halvdel pga manglende midtbane, og disse to guttene får alt imot seg. Hele laget ville fungert mye bedre hvis de hadde vært flyttet høyere opp, og når det i tillegg er naturlig for dem å søke oppover, ser jeg ikke noen grunn til ikke å forsøke. Men det sitter langt inne å lufte for trenerne da de har en holdning om at de vet best. Og så roper de og kjefter på guttene som gjør så godt de kan i helt feil posisjoner. Det blir så mye negativitet, og nå er min sønn i ferd med å miste motivasjonen. HI Anonymkode: e8585...ff3 Enten må du gå inn som trener eller så får du holde kjeft. De er 11! Din sønn stortalentet blir helt sikkert proff uansett hvor på banen han spiller nå, han er en liten unge som spiller barnefotball! Foreldre på sidelinjen kan være så ødeleggende! Anonymkode: ed821...296
Anonym bruker Skrevet 22. august #19 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det sitter langt inne å lufte for trenerne da de har en holdning om at de vet best. HI Anonymkode: e8585...ff3 Det er jo tydelig noe som ligger for flere av dere det. Anonymkode: 83561...180
Anonym bruker Skrevet 22. august #20 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (1 time siden): *Nei det skal man virkelig ikke lære seg å akseptere. Skulle det stå Anonymkode: d717b...5e5 Men jo, det skal man. Foreldre skal ikke blande seg inn i ting de ikke har greie på. Anonymkode: c35da...419
Anonym bruker Skrevet 22. august #21 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er trener for lillebroren. Holder med ett lag 😅 HI Anonymkode: e8585...ff3 Da må du faktisk respektere din trenerkollega. Det går an å snakke sammen, men å mase er ikke greit. Anonymkode: 4b012...fee
Anonym bruker Skrevet 22. august #22 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Men jo, det skal man. Foreldre skal ikke blande seg inn i ting de ikke har greie på. Anonymkode: c35da...419 Vet du om foreldrene her ikke har peiling? Dessverre så er trenere for barn i Norge som regel bare foreldre og amatører. Og hvorfor kan ikke 11 åringen selv ta det med treneren? Anonymkode: d717b...5e5
Anonym bruker Skrevet 22. august #23 Skrevet 22. august Han har spurt trenerne minst hundre ganger om han kan få spille noe annet enn forsvar. Han får det aldri. Nå begynner han å miste motivasjonen. HI Anonymkode: e8585...ff3
Anonym bruker Skrevet 22. august #24 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han har spurt trenerne minst hundre ganger om han kan få spille noe annet enn forsvar. Han får det aldri. Nå begynner han å miste motivasjonen. HI Anonymkode: e8585...ff3 Da sier han det til treneren. At han kanskje slutter hvis han bare (alltid) må spille forsvar. Fordi han vil prøve alle posisjoner. Anonymkode: fbba1...0d6
Anonym bruker Skrevet 22. august #25 Skrevet 22. august Er ikke poenget når de er så små at de skal rullere på plassene? Da er jo ikke problemet at han «brukes feil», da er det jo heller at det blir rullert for dårlig. Og hvis drt faktisk er sånn det er, så tenker jeg det er innafor å si i fra om. Om det egentlig er slik at du tenker han brukes feil men rulleringen er god, så mener jeg at det slikt man må tåle, som andre påpeker; «Alle» vil helst spille angrep, så hva skjer om «alle» maser på treneren om det? Det er jo ikke rett at det er bare de beste som skal få spille der de vil. De er bare barn, og skal de gå på fotball, så er det en del av gamet. Anonymkode: ce31e...a8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå