Gå til innhold

Når introdusere en ny mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg blir hengt: jeg ble skilt for 3 år siden, var gift i over 20 år. Barna er myndige. Ett barn bor 100% hos meg. Faren deres bedro meg og flytta etterhvert til hennes sted. Barna slet med dette, og hvordan han behandlet meg. Utfra dette leser dere at jeg er godt voksen.

Jeg har truffet en ny mann, det er veldig tidlig enda, møttes noen få ganger, ikke hatt sex.

Jeg har ikke sagt noe om dette, og det er for tidlig å introdusere uansett. Pr nå er det besøk mens "barnet" er på jobb, sender daten på dør i god tid før hjemkomst. Lufter ut parfymelukt. Føler meg som fjortis som gjør noe ulovlig.

Håper dette kan bli noe bra for meg, virker sånn, men så har tankene begynt å svirre. Særlig ett av "barna" kan være veldig beskyttende overfor meg. Vil bare gjøre det riktig, selv om ingen av de vil bli traumatisert av dette. Men mtp hvordan deres far håndterte bruddet, utroskapen sin osv.

Anonymkode: 68f23...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen grunn til at de skal vite om noe som helst på minst et år, når du selv ser hbordan dette går. Barma er selvgående voksne mennesker og du har allverdens mulighet til å treffe denne mannen uten involvering av barna dine. 

Anonymkode: 74792...355

Skrevet

Hehe, oj, det var nå voldsomt da. Får se hva det blir til. Er uansett veldig tidlig i bli-kjent fase.

Skrevet

Dere kan være kjærester ett år før barna møtes. Men det går kanskje an å si at du treffer en? Kjipt å vite etterpå at dere har møttes uten å si noe også. 

Anonymkode: e6ffe...5ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dere kan være kjærester ett år før barna møtes. Men det går kanskje an å si at du treffer en? Kjipt å vite etterpå at dere har møttes uten å si noe også. 

Anonymkode: e6ffe...5ef

Ja, det tenker jeg også. Å "gå bak ryggen" på de ett helt år nytter ikke. Særlig siden en bor hjemme. De kommer til å skjønne det. De vil også legge merke til endringen i meg.

Uansett, det nytter ikke å tenke så mye på det, tar det som det kommer.

Skrevet

Når ungdommene er voksne så trenger du absolutt ikke snike rundt i ett år. Herlighet….

du kan fint være åpen om at du går ut på en date. Du trenger jo ikke ta han med hjem med det første, men det må være helt innafor å gå ut på middag, på kafé osv. ingen forventer at du skal sitte hjemme mens dine voksne barn er ute og lever ungdomslivet!

Anonymkode: 692be...6c5

Skrevet

Ett år? Jeg tror folk er helt sprø!

Start med å fortell at du har møtt en mann du liker og så tar dere det derfra. Det vil nok dukke opp anledninger hvor det er naturlig at mann og barn møtes. 

Lykke til med kjærligheten. 

Anonymkode: 59df1...806

Skrevet

Med såpass store barn ville jeg allerede nå delt med dem at jeg har møtt en fyr, at jeg liker ham, at vi dater og ser hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: 0681b...e0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.8.2025 den 6.31):

Det er ingen grunn til at de skal vite om noe som helst på minst et år, når du selv ser hbordan dette går. Barma er selvgående voksne mennesker og du har allverdens mulighet til å treffe denne mannen uten involvering av barna dine. 

Hvorfor skal det være hemmelig så lenge? Mine foreldre traff hver sin nye partner da jeg var cirka 16 år og vi møttes ganske tidlig. Jeg tror det hadde blitt litt rart hvis de skulle holdt det hemmelig over tid.

Anonymkode: f2f20...618

Skrevet

😂 Ler så jeg triller av noen av svarene. Fint at du ikke dytter kjærlighetslivet ditt på barna dine. Men de er voksne og tåler godt å høre at du dater en du liker, men at du ikke vet helt hvor det går ennå. 
Du kjenner selv når det er seriøst nok til å hilse. 

Anonymkode: 9f286...208

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

😂 Ler så jeg triller av noen av svarene. Fint at du ikke dytter kjærlighetslivet ditt på barna dine. Men de er voksne og tåler godt å høre at du dater en du liker, men at du ikke vet helt hvor det går ennå. 
Du kjenner selv når det er seriøst nok til å hilse. 

Nettopp!  Jeg hadde blitt skikkelig sur om jeg som 16-20+åring hadde fått høre "på gata" at mora (eller faren) min hadde begynt å date og jeg ikke ante noen ting.   

Anonymkode: e0464...cfd

Skrevet

Hehe, jeg kommer ikke til å vente ett år nei. Var veldig nysgjerrig på svarene jeg ville få, da det er hvertfall ett innlegg til nå, med liknende problemstilling, bare at barnet er betydelig yngre og åpenbart har andre utfordringer enn mine. Det var enda ett da jeg opprettet tråden.

Det er egentlig ungen som bor hjemme jeg må ta mest hensyn til. Men jeg lander på at jeg tar det som det kommer. Er ikke redd for å bli møtt i døra av rykter, ikke sånn som vi bor og vi har møttes for det meste hjemme hos meg. Etter å ha møttes ute først. Jegg føler meg helt trygg på at han ikke er en gal psykopat som har rømt i fra en høysikringsanstalt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hehe, jeg kommer ikke til å vente ett år nei. Var veldig nysgjerrig på svarene jeg ville få, da det er hvertfall ett innlegg til nå, med liknende problemstilling, bare at barnet er betydelig yngre og åpenbart har andre utfordringer enn mine. Det var enda ett da jeg opprettet tråden.

Det er egentlig ungen som bor hjemme jeg må ta mest hensyn til. Men jeg lander på at jeg tar det som det kommer. Er ikke redd for å bli møtt i døra av rykter, ikke sånn som vi bor og vi har møttes for det meste hjemme hos meg. Etter å ha møttes ute først. Jegg føler meg helt trygg på at han ikke er en gal psykopat som har rømt i fra en høysikringsanstalt.

Dere spør jo om helt ulike ting. Hun vil ha en ukjent mann inn i huset der 13-åringen sover, gjerne uten at ungen aner hvem han er. Du spør om når voksne trygge barn under avklarte omstendigheter kan introduseres for en ny kjæreste. Problemstillingene ligner ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Dere spør jo om helt ulike ting. Hun vil ha en ukjent mann inn i huset der 13-åringen sover, gjerne uten at ungen aner hvem han er. Du spør om når voksne trygge barn under avklarte omstendigheter kan introduseres for en ny kjæreste. Problemstillingene ligner ikke. 

Var ikke helt det jeg mente, ordna meg kanskje litt feil. Bakgrunnen er selvsagt helt annerledes, men det var uansett fra det jeg skrev innlegget mitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Var ikke helt det jeg mente, ordna meg kanskje litt feil. Bakgrunnen er selvsagt helt annerledes, men det var uansett fra det jeg skrev innlegget mitt.

Ordla 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnet har heller ikke møtt denne mannen før.

Anonymkode: e4c13...19f

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Barnet har heller ikke møtt denne mannen før.

Anonymkode: e4c13...19f

Det er uansett en veldig annerledes situasjon og ikke sammenlignbart ,

Anonymkode: 5f394...5bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.8.2025 den 6.31):

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvilke vurderinger du legger til grunn for at man skal vente i et helt år før man introduserer en venn/kjæreste til myndige barn? Tror du de blir nært knyttet til han og får traumer om han forsvinner?

Anonymkode: 59df1...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...