Gå til innhold

Kun gå i designerklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater ei dame nå som jeg liker veldig godt. Men er en ting jeg har lagt merke til som jeg synes er litt merkelig og det er at hun kun bruker designerklær absolutt alle klærene hennes er det, til og med sokkene er Gucci eller Chanel. Er dette et rødt flagg?

Anonymkode: ca5cb...673

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i alle fall med slike merker som skriker. Det finnes mange diskrete dyre klær man heller kunne valgt, men folk som kler seg i f.eks. Gucci gjør det for å vise seg frem.

Anonymkode: 7f915...92e

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, i alle fall med slike merker som skriker. Det finnes mange diskrete dyre klær man heller kunne valgt, men folk som kler seg i f.eks. Gucci gjør det for å vise seg frem.

Anonymkode: 7f915...92e

Altså, det du beskriver nå er et personlig verdivalg for deg. Ikke et generelt farevarsel. 

Anonymkode: 47691...11b

Skrevet

Bare husk at hun blir dyr i drift 

Anonymkode: 2a6e4...a4b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Altså, det du beskriver nå er et personlig verdivalg for deg. Ikke et generelt farevarsel. 

Anonymkode: 47691...11b

Jo, det kan det da være.

Det er vel til og med beskrevet i diagnosemanualene. Det samme gjelder så klart plastisk kirurgi og selfies og andre selvopptatte og forfengelige ting. 

Anonymkode: 5f45d...341

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dater ei dame nå som jeg liker veldig godt. Men er en ting jeg har lagt merke til som jeg synes er litt merkelig og det er at hun kun bruker designerklær absolutt alle klærene hennes er det, til og med sokkene er Gucci eller Chanel. Er dette et rødt flagg?

Anonymkode: ca5cb...673

Ja. Hun har sannsynligvis ikke kontroll på penger. 

Anonymkode: f10a0...f82

Skrevet

Har hun råd til det, eller er det luksusfellen neste? Veldig lite sjarmerende med folk som bruker penger de ikke har....

Er det ekte eller fake? Veldig harry med folk som bare bruker falske varer fra markeder i "syden" 🙈

Om det er en eksklusiv dame med mye penger og dyr smak blir det jo en smakssak, liker du sånne kvinner?

Litt forskjell på ei som rynker på nesa av "de som har sokker fra HM" og ei som ikke bryr seg om hva andre brukere også.

Mange ting å tenke på her.

Anonymkode: 1a66c...44a

Skrevet

Jeg går nesten bare i designklær men jeg har verken høy inntekt eller høyt forbruk. Klærne er kjøpt over en periode på 30 år og veldig mye er kjøpt brukt på e-bay eller finn, eller det er arvet. Kvalitet og egenart står høyt for meg, men jeg flasher aldri med merkene men går for plagg jeg virkelig liker. Klær er også kunst

Anonymkode: b3a07...2e3

Skrevet

Det kommer helt an på økonomien hennes.

Har hun råd til det er det ikke noe problem, lever hun over evne er det et rødt flagg

Anonymkode: 0b3e7...147

Skrevet

Et rødt flagg? Hvordan? Om hun har økonomi til det, så er det vel hennes valg. Tåpelig av noen å si at hun er dyr i drift, igjen, det er vel også kun hennes problem, vi lever i 2025.

Anonymkode: 2c87b...552

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jo, det kan det da være.

Det er vel til og med beskrevet i diagnosemanualene. Det samme gjelder så klart plastisk kirurgi og selfies og andre selvopptatte og forfengelige ting. 

Anonymkode: 5f45d...341

Hvilken diagnose har man når man går kun i designerklær?

Skrevet

haha

Anonym bruker skrev (1 time siden):

haha, kvalitetsbevisst? etisk bevisst?

Mange designerklær har gode, bærekraftige materialer, er håndtilvirket og varer et liv. Det er mennesker som har tenkt når de designet klærne. Det er generelt mye mer bærekraftig å velge designklær enn den grusomme fast fashion de fleste økonomiske men etisk bevisstløse menneskene velger. Fast fashion lages av underbetalte arbeidere i u-land og klærne produserer millioner av tonn med søppel hver år som forurenser planeten vår.

Anonymkode: b3a07...2e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den kjente klærdiagnosen. 

Anonymkode: f10a0...f82

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Bare husk at hun blir dyr i drift 

Anonymkode: 2a6e4...a4b

Nå er det jo slik at de aller fleste kvinner tjener sine egne penger! Alt som går til mitt eget forburk betaler jeg for hver krone selv

Anonymkode: 007bf...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...