Gå til innhold

Du som er ufør; hvordan var prosessen for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært først sykemeldt i ett år og på AAP i ytterligere 2,5 år. Jeg jobber 50 prosent. 

Anonymkode: cccbd...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært først sykemeldt i ett år og på AAP i ytterligere 2,5 år. Jeg jobber 50 prosent. 

Anonymkode: cccbd...eed

OK.

Du må nesten spesifisere hva du lurer på. 

Anonymkode: 3338d...467

Skrevet

Jeg var sykemeldt 100% i 8 mnd. Jobbet 20% i 2, og 40% videre. Etter ett år ble det da 60% AAP. Gikk på det i 7 år før jeg plutselig ikke greide jobbe i det hele tatt mer, hadde brukt alt jeg hadde på de 40%. Så etter 5 mnd på 100% AAP var jeg på avklaring, slapp arbeidsutprøving siden jobben jeg hadde hatt viste at jeg ikke fungerte mer. Etter avklaring kunne jeg søke ufør Etter 5 mnd og så gikk det 7 mnd før det ble innvilget. 

Gikk til mye behandling mens jeg var sykemeldt/på AAP, derfor trengte jeg ikke testes og behandles mer.

Anonymkode: c1b20...960

Skrevet

Var 100% sykmeldt i 1 år. Fikk innvilget AAP i løpet av 4 dager, gikk på det i  2 1/2 år før det ble søkt uføretrygd som ble innvilget etter 5 måneder.

Anonymkode: aace4...2a0

Skrevet

Sykemeldt i 1 år og aap i et drøyt år.

Hadde som mål å komme meg opp i 60%, men kom aldri høyere enn 40% før jeg gikk på en smell og måtte ta fullstendig pause en stund.

Etter siste runden hvor jeg hadde kjørt meg selv helt i kne sa saksbehandleren hos nav at jeg måtte ha nye legeattester som bekreftet skadene mine så jeg måtte til ny MR og til nevrolog på sykehuset. Når det var ordnet ba de meg søke ufør og det ble innvilget på under en uke. Måneden etter fikk jeg uføretrygd og ikke aap.

Hadde på de to årene tre forskjellige saksbehandlere hos nav og de var alle supersøte, empatiske og hjelpsomme.

En stor sorg å bli ufør, og veldig ensomt.

Anonymkode: d5a0a...747

Skrevet

Jeg var sykemeldt i et år. Flere år4 før hadde jeg lange sykemeldinger, men jobbet meg opp nye sykepengerettigheter mellom rundene (var syk hver vinter og jobbet vår/sommer/høst). Gikk på AAP i til sammen 4 år mens jeg prøvde ut nye medisiner, var på rehabilitering og opptrening, tok en videreutdanning og så i arbeidsutprøving. Jobbet meg opp i prosenter fra 5% og til 50%. Prøvde mer enn det, men det hadde jeg ikke helse til. Endte med 50% uføretrygd. Jeg hadde kjempegod oppfølging av Nav underveis og kan ikke skryte nok av den hjelpen og støtten jeg fikk. 

Anonymkode: 93b83...e54

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.8.2025 den 18.20):

Hadde på de to årene tre forskjellige saksbehandlere hos nav og de var alle supersøte, empatiske og hjelpsomme.

Så heldig du var. Min siste hatet jobben sin tror jeg, totalt uinteressert.

Anonymkode: aace4...2a0

Skrevet

LANG!

Først ett år sykemeldt og så over på AAP.

Var gjennom haugevis med utredninger og tiltak, både innen helsen min og i arbeidsutprøving. Frem og tilbake.

Totalt så gikk det 9,5 ÅR før jeg endelig ble delvis ufør.

Anonymkode: 6a56d...ea3

Skrevet

Gikk over 8 år med meg. Med stor sorg ble jeg 50% uføre. Mange merkelig krav fra nav sin side underveis 

Anonymkode: 2b766...45e

Skrevet

Var sykemeldt i 1 år, AAP i nesten 1 år og så fikk jeg innvilget ufør. Det er 3 år siden. Nå er jeg blitt litt bedre og er i en prosess med å kanskje kunne jobbe noe :)

(hadde et stort hjerneslag som førte til at jeg ble arbeidsufør)

Anonymkode: a1db8...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...