Anonym bruker Skrevet 21. august #51 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan blir du eller andre undertrykket i Norge? Anonymkode: 3d1d6...97d Tja… Når man styrer vitenskapen i politisk retning for eksempel. Ett eksempel er at man ødelegger karrieren til alle som kommer frem til én ting, mens man gir jobber og stor fremgang og masse penger til de som kommer frem til en annen. Da er man ikke opptatt av å få frem sannheten, men av å få frem ett spesifikt syn. Dette er mulig fordi mennesker flest ikke vet tilstrekkelig om hvordan vitenskap faktisk fungerer og tror på det autoritetene sier. Og det skal de ha, autoritetene i Norge, at de i stor grad sier ting som er riktig. Men det finnes likevel en del ting som ikke stemmer. Og i de senere år, la oss si fra årtusenskiftet og frem til nå, så har det skjedd stadig oftere og stadig mer. Det betyr i praksis at de skarpeste hjernene, de som ser gjennom dette, de opplever seg undertrykt, og skulle gjerne hatt sannheten på bordet, mens de mindre skarpe, som tror at sannheten allerede er på bordet, og tror at mamma og pappa Norge sier alt som er sant, de synes alt er helt tipp topp. Så hvorvidt du opplever deg undertrykt eller ei, har nok en hel del å gjøre med hvor intelligent du er. Håper det var svar på det du lurte på Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #52 Skrevet 21. august 1 hour ago, Anonym bruker said: Vi har ikke ytringsfrihet lenger heller for den slags skyld... Anonymkode: 41371...344 Hvordan kan du mene det? Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #53 Skrevet 21. august 1 hour ago, Anonym bruker said: Selvsagt har det med ytringsfrihet å gjøre, når andres meninger ikke respekteres men forhindres med alle virkemidler. Hvorfor tror dere at omtrent all kritisk informasjon i dag finnes utelukkende på frie medier, uten sensur? Hvorfor tror dere at alle "nazistene og rasistene" er stort sett bare på sosiale medier uten statlig kontroll? Når vi har full ytringsfrihet i Norge... Det er fordi det er noen der "oppe" som sitter med definisjonsmakten over hvem som er nazister og rasister. Da hjelper det lite med ytringsfrihet, vi vet alle hvor tilfeldig disse begrepene benyttes. Også her inne, gjerne av de som roper høyest om den flotte ytringsfriheten. Anonymkode: 43201...64e Hva har det med å yringsfriheten å gjøre at man må skrive under brukernavn på et privat nettforum? Anonymkode: 3d1d6...97d
Rhapsody in blue Skrevet 21. august #54 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er nok det, og forklaringen ligger kanskje i ditt forrige sitat, hvor en bruker bekymrer seg lite over at noen kommer og går. Det er jo fint lite gjennomtrekk, bare motstand, fra hauker som vokter over (m)enigheten. Da er det ikke mye håp om at lyset trenger inn, eller alternative tanker. Anonymkode: 43201...64e Her på dette forumet finnes det nok dessverre flere hauker enn duer ja, det vil nok ikke endres. Spørsmålet jeg lurer mest på er hvilket forum man kan "rømme" til.
Anonym bruker Skrevet 21. august #55 Skrevet 21. august 4 minutes ago, Anonym bruker said: Tja… Når man styrer vitenskapen i politisk retning for eksempel. Ett eksempel er at man ødelegger karrieren til alle som kommer frem til én ting, mens man gir jobber og stor fremgang og masse penger til de som kommer frem til en annen. Da er man ikke opptatt av å få frem sannheten, men av å få frem ett spesifikt syn. Dette er mulig fordi mennesker flest ikke vet tilstrekkelig om hvordan vitenskap faktisk fungerer og tror på det autoritetene sier. Og det skal de ha, autoritetene i Norge, at de i stor grad sier ting som er riktig. Men det finnes likevel en del ting som ikke stemmer. Og i de senere år, la oss si fra årtusenskiftet og frem til nå, så har det skjedd stadig oftere og stadig mer. Det betyr i praksis at de skarpeste hjernene, de som ser gjennom dette, de opplever seg undertrykt, og skulle gjerne hatt sannheten på bordet, mens de mindre skarpe, som tror at sannheten allerede er på bordet, og tror at mamma og pappa Norge sier alt som er sant, de synes alt er helt tipp topp. Så hvorvidt du opplever deg undertrykt eller ei, har nok en hel del å gjøre med hvor intelligent du er. Håper det var svar på det du lurte på Anonymkode: 9f7cb...79c Nei det var det ikke Tror ikke du vet hva undertrykkelse betyr Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #56 Skrevet 21. august 2 minutes ago, Rhapsody in blue said: Her på dette forumet finnes det nok dessverre flere hauker enn duer ja, det vil nok ikke endres. Spørsmålet jeg lurer mest på er hvilket forum man kan "rømme" til. Nå er jo dette et foreldre forum da og ikke et politisk forum Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #57 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå er jo dette et foreldre forum da og ikke et politisk forum Anonymkode: 3d1d6...97d De fleste foreldre engasjerer seg vel i samfunn og politikk? Anonymkode: a3563...b18
Anonym bruker Skrevet 21. august #58 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei det var det ikke Tror ikke du vet hva undertrykkelse betyr Anonymkode: 3d1d6...97d Det går helt fint Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #59 Skrevet 21. august 1 minute ago, Anonym bruker said: Det går helt fint Anonymkode: 9f7cb...79c Det tviler jeg ikke på Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #60 Skrevet 21. august 3 minutes ago, Anonym bruker said: De fleste foreldre engasjerer seg vel i samfunn og politikk? Anonymkode: a3563...b18 Det vil jeg tro, men da finnes det bedre forum å skrive om det enn i et nisje forum Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #61 Skrevet 21. august Rhapsody in blue skrev (8 minutter siden): Spørsmålet jeg lurer mest på er hvilket forum man kan "rømme" til. Det er ingen forumer som har lyst på rømlinger. Grunnen til at dere ikke passer inn ett sted, vil forfølge dere til det neste. Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #62 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det vil jeg tro, men da finnes det bedre forum å skrive om det enn i et nisje forum Anonymkode: 3d1d6...97d Anonymforumet er jo ikke veldig nisje akkurat, der snakkes det jo om alt mulig....som ikke blir sensurert da. Anonymkode: a3563...b18
Anonym bruker Skrevet 21. august #63 Skrevet 21. august Just now, Anonym bruker said: Anonymforumet er jo ikke veldig nisje akkurat, der snakkes det jo om alt mulig....som ikke blir sensurert da. Anonymkode: a3563...b18 Det er jo et undeforum for politikk her også Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #64 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo et undeforum for politikk her også Anonymkode: 3d1d6...97d Ja, men du kalte det et nisjeforum. Anonymkode: a3563...b18
Rhapsody in blue Skrevet 21. august #65 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, men du kalte det et nisjeforum. Anonymkode: a3563...b18 Da lurer jeg på hva "nisjen" er.
Anonym bruker Skrevet 21. august #66 Skrevet 21. august 1 minute ago, Anonym bruker said: Ja, men du kalte det et nisjeforum. Anonymkode: a3563...b18 Just now, Rhapsody in blue said: Da lurer jeg på hva "nisjen" er. Foreldre, forumet ble opprettet for magasinet "Foreldre og Barn" Anonymkode: 3d1d6...97d
Rhapsody in blue Skrevet 21. august #67 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ingen forumer som har lyst på rømlinger. Grunnen til at dere ikke passer inn ett sted, vil forfølge dere til det neste. Anonymkode: 9f7cb...79c Du tenker på rimet?
Anonym bruker Skrevet 21. august #68 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo et undeforum for politikk her også Anonymkode: 3d1d6...97d Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, men du kalte det et nisjeforum. Anonymkode: a3563...b18 I den grad man blir sensurert, så er det uansett ikke inne på selve politikk-forumene, det er i de andre trådene hvor meninger ikke tåles. Her er et lite knippe ting man kan se på på to ulike måter; drap på barn/abort vold mot kvinner/bdsm kvinneundertrykkelse/transaktivisme …hvor det ene regnes som feil og det andre som riktig i dagens Norge. Og dette er så klart aktuelle temaer på et foreldreforum også. På enkelte forumer så bare - poff - forsvinner innleggene hvis man ikke har det rette synet. Det skjer ikke her inne. Her inne må man faktisk bryte reglene for å bli redigert bort. Dere som ikke skjønner hvor bra admin her inne er, dere har bare dere selv å takke. Det å plukke ut noen som er kvalifisert til å gjøre en jobb er så klart noe annet enn det å spørre hvem som har tid og lyst til å gjøre jobben gratis. Da ender man typisk opp med de som elsker å ha makt over andre, og som ikke er i stand til å få det på annet vis. Både på diskusjon.no og kvinneguiden har jeg sett moderatorer som sitter klistret til skjermen 24/7 og som er så emosjonelt investert i alt som foregår, at de ikke i det hele tatt er i stand til å moderere godt. Det at admin her inne har et liv utenom oss, det er et sunnhetstegn. Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #69 Skrevet 21. august 2 minutes ago, Anonym bruker said: I den grad man blir sensurert, så er det uansett ikke inne på selve politikk-forumene, det er i de andre trådene hvor meninger ikke tåles. Her er et lite knippe ting man kan se på på to ulike måter; drap på barn/abort vold mot kvinner/bdsm kvinneundertrykkelse/transaktivisme …hvor det ene regnes som feil og det andre som riktig i dagens Norge. Og dette er så klart aktuelle temaer på et foreldreforum også. På enkelte forumer så bare - poff - forsvinner innleggene hvis man ikke har det rette synet. Det skjer ikke her inne. Her inne må man faktisk bryte reglene for å bli redigert bort. Dere som ikke skjønner hvor bra admin her inne er, dere har bare dere selv å takke. Det å plukke ut noen som er kvalifisert til å gjøre en jobb er så klart noe annet enn det å spørre hvem som har tid og lyst til å gjøre jobben gratis. Da ender man typisk opp med de som elsker å ha makt over andre, og som ikke er i stand til å få det på annet vis. Både på diskusjon.no og kvinneguiden har jeg sett moderatorer som sitter klistret til skjermen 24/7 og som er så emosjonelt investert i alt som foregår, at de ikke i det hele tatt er i stand til å moderere godt. Det at admin her inne har et liv utenom oss, det er et sunnhetstegn. Anonymkode: 9f7cb...79c Det er jo et privat forum, så de som eier det / modererer kan jo gjøre hva de vil og det er jo helt greit det Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #70 Skrevet 21. august Rhapsody in blue skrev (19 minutter siden): Du tenker på rimet? Rimet? Nei, tenkte bare at det er de samme som alltid snakker høyt om at de vil forsvinne som også er de mennesker de mest lei av. Det er litt som de som retter på andre menneskers skrivemåte, og så er de typisk noen verstinger selv og klarer knapt å stave. De beste forumene jeg vet om, de foretrekker jeg bare å lese på. Jeg vet at med en gang jeg begynner å skrive, så blir jeg mer opptatt av det, enn av å lese. Og for å holde meg smart, så må jeg lese mer enn jeg skriver Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #71 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (2 timer siden): Selvsagt har det med ytringsfrihet å gjøre, når andres meninger ikke respekteres men forhindres med alle virkemidler. Hvorfor tror dere at omtrent all kritisk informasjon i dag finnes utelukkende på frie medier, uten sensur? Hvorfor tror dere at alle "nazistene og rasistene" er stort sett bare på sosiale medier uten statlig kontroll? Når vi har full ytringsfrihet i Norge... Det er fordi det er noen der "oppe" som sitter med definisjonsmakten over hvem som er nazister og rasister. Da hjelper det lite med ytringsfrihet, vi vet alle hvor tilfeldig disse begrepene benyttes. Også her inne, gjerne av de som roper høyest om den flotte ytringsfriheten. Anonymkode: 43201...64e Ytringsfrihet er på mange måter litt finurlig. Den er der på papiret, men i et konformt samfunn kan den by på ekskludering om meningen ikke helt står i stil med resten. Meninger kan også dras inn i en retning, ved bruk av virkemiddel. Pussig sak her. Jeg gikk inn på hva partiene mener om ditt og datt. Velger da olje eller klima (definert som enten eller). Akkurat nå har vel de fleste partiene vært enig om at gass og levering av gass til Europa er helt nødvendig for å bli mindre avhengig av Russland? Eller har jeg misforstått? Trump misliker vi, det er vel en felles vedtatt sannhet, kollektiv misnøye . Hvorfor assosieres FrP, da Sylvi, med Trump egentlig i dette spørsmålet? Anonymkode: 18efb...02d
Anonym bruker Skrevet 21. august #72 Skrevet 21. august 5 minutes ago, Anonym bruker said: Ytringsfrihet er på mange måter litt finurlig. Den er der på papiret, men i et konformt samfunn kan den by på ekskludering om meningen ikke helt står i stil med resten. Meninger kan også dras inn i en retning, ved bruk av virkemiddel. Pussig sak her. Jeg gikk inn på hva partiene mener om ditt og datt. Velger da olje eller klima (definert som enten eller). Akkurat nå har vel de fleste partiene vært enig om at gass og levering av gass til Europa er helt nødvendig for å bli mindre avhengig av Russland? Eller har jeg misforstått? Trump misliker vi, det er vel en felles vedtatt sannhet, kollektiv misnøye . Hvorfor assosieres FrP, da Sylvi, med Trump egentlig i dette spørsmålet? Anonymkode: 18efb...02d Tja av de 4 partiene som du får opp som slutt med oljeleting, så er det 1 parti som helst ønsker at vi var en del av fordums Sovjet, 1 som ikke helt tør å si det men ser på med flørtende blikk mot øst, 1 parti som ikke har visst hva de vil siden Johan Sverdrup sine dager, og 1 parti som ønsket at vi skal slutte med alt og leve som på dinosaurusenes tid som jo er ironisk siden oljer er dinosaurer Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet 21. august #73 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (2 minutter siden): siden oljer er dinosaurer Anonymkode: 3d1d6...97d Det stemmer ikke. Og det er her du finner likheten mellom Sylvi og Trump. De går begge etter mennesker som er oppegående. Mer konkret vil det si de som ikke biter på en slik falsk dikotomi som AB 02d presenterer, eller slike flåsete utsagn som du presenterer. Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet 21. august #74 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Og det er her du finner likheten mellom Sylvi og Trump. De går begge etter mennesker som er oppegående. Mer konkret vil det si de som ikke biter på en slik falsk dikotomi som AB 02d presenterer, eller slike flåsete utsagn som du presenterer. Anonymkode: 9f7cb...79c Gøy at noen fikk med seg denne, antar dette er moderert bort i løpet av natten. Anonymkode: 18efb...02d
Anonym bruker Skrevet 21. august #75 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (34 minutter siden): I den grad man blir sensurert, så er det uansett ikke inne på selve politikk-forumene, det er i de andre trådene hvor meninger ikke tåles. Her er et lite knippe ting man kan se på på to ulike måter; drap på barn/abort vold mot kvinner/bdsm kvinneundertrykkelse/transaktivisme …hvor det ene regnes som feil og det andre som riktig i dagens Norge. Og dette er så klart aktuelle temaer på et foreldreforum også. På enkelte forumer så bare - poff - forsvinner innleggene hvis man ikke har det rette synet. Det skjer ikke her inne. Her inne må man faktisk bryte reglene for å bli redigert bort. Dere som ikke skjønner hvor bra admin her inne er, dere har bare dere selv å takke. Det å plukke ut noen som er kvalifisert til å gjøre en jobb er så klart noe annet enn det å spørre hvem som har tid og lyst til å gjøre jobben gratis. Da ender man typisk opp med de som elsker å ha makt over andre, og som ikke er i stand til å få det på annet vis. Både på diskusjon.no og kvinneguiden har jeg sett moderatorer som sitter klistret til skjermen 24/7 og som er så emosjonelt investert i alt som foregår, at de ikke i det hele tatt er i stand til å moderere godt. Det at admin her inne har et liv utenom oss, det er et sunnhetstegn. Anonymkode: 9f7cb...79c Admin her er den samme som på kvinneguiden, flere av moderatorene er og de samme. Anonymkode: a3563...b18
Anbefalte innlegg