Admin Skrevet torsdag kl 11:23 #26 Skrevet torsdag kl 11:23 Lus skrev (4 minutter siden): Jeg lurer litt på hvordan du egentlig skal klare å manøvrere dette. Jeg tror ikke du skal slette så veldig mange tråder, som ikke lar seg overflytte, før folk mister interessen. Det er mange gode, og gjennomtenkte innlegg her. Innlegg som folk faktisk har lagt ned litt arbeid i. Da er det lite motiverende hvis hele tråden slettes fordi noen har beveget seg over en imaginær politisk linje. Som med alle nye regler så blir det jo en overgangsperiode hvor ting tilpasser seg. Og jeg tror det ble en misforståelse her, det er ikke snakk om at hele tråder slettes om de sporer av til politiske innlegg. Det har vi aldri gjort med avsporinger, det er snakk om at de innleggene som sporer av blir slettet, det har vi alltid gjort, også før jeg begynte her. Det er to innlegg som har blitt slettet istedenfor å bli flyttet siden vi gjorde om til å bruke nick på politikkforumet. Den ene var om invandring hvor hovedinnlegget var kun en lenke og noen få korte svar, den andre var en i går om folkeavstemning med få innlegg hvor også halvparten av innleggene var tulleinnlegg i form av at noen trodde noen utga seg for å være andre.
Lus Skrevet torsdag kl 11:38 #27 Skrevet torsdag kl 11:38 Admin skrev (12 minutter siden): Som med alle nye regler så blir det jo en overgangsperiode hvor ting tilpasser seg. Og jeg tror det ble en misforståelse her, det er ikke snakk om at hele tråder slettes om de sporer av til politiske innlegg. Det har vi aldri gjort med avsporinger, det er snakk om at de innleggene som sporer av blir slettet, det har vi alltid gjort, også før jeg begynte her. Det er to innlegg som har blitt slettet istedenfor å bli flyttet siden vi gjorde om til å bruke nick på politikkforumet. Den ene var om invandring hvor hovedinnlegget var kun en lenke og noen få korte svar, den andre var en i går om folkeavstemning med få innlegg hvor også halvparten av innleggene var tulleinnlegg i form av at noen trodde noen utga seg for å være andre. Klart som blekk. Jeg skjønte egentlig ingen ting av hvordan man ser for seg at dette praktisk skal gjennomføres. Men ok, man finner vel ut av det etter hvert.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 11:51 #28 Skrevet torsdag kl 11:51 Lus skrev (33 minutter siden): Jeg lurer litt på hvordan du egentlig skal klare å manøvrere dette. Jeg tror ikke du skal slette så veldig mange tråder, som ikke lar seg overflytte, før folk mister interessen. Det er mange gode, og gjennomtenkte innlegg her. Innlegg som folk faktisk har lagt ned litt arbeid i. Da er det lite motiverende hvis hele tråden slettes fordi noen har beveget seg over en imaginær politisk linje. Må si jeg følger deg på den, mange temaer som ikke er politisk i seg selv, men politiske valg har en innvirkning. Uten at det er avsporing at det blir nevnt i diskusjonen. Så hvordan den avgrensningen skal vurderes og praktiseres blir interresant. Men innkjøringen går seg nok til når vi er ferdig med valget, det er jo ikke så lenge igjen 😅🤭 Anonymkode: 18efb...02d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:39 #29 Skrevet torsdag kl 14:39 Jeg tror dette kommer til å bli veldig bra, jeg. Ikke minst fordi da kan ikke de fra venstresiden påstå at vi som ikke tilhører venstresiden er én og samme person eller en robot eller noe slikt. Da blir de tvunget til å innse at vi er mange og vi er ulike og vi er ordentlige mennesker. Har enda ikke bestemt meg for om jeg vil skrive med egen bruker for å kunne skrive på politikkforumet eller ikke. Jeg pleide å skrive med egen bruker på andre forumer. Det gikk veldig fint før i tiden da hadde mennesker respekt for hverandre, og man var ikke ute etter å arrestere for feil meninger og lignende. Jeg har vært her i mange år nå, og har enda ikke opplevd at en eneste bruker har vært innom min profil, kjenner det er veldig deilig. Særlig fordi med en gang jeg skriver, så får jeg høre at jeg er den og den eller at jeg pleier å skrive slik og slik, fra mennesker som helt åpenbart tror de vet hvem jeg er - men som selvfølgelig ikke har peiling. Det er litt fristende å ikke skrive noe som helst på politikk. Sannheten vil vel gjerne komme for en dag i løpet av september, uansett Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:43 #30 Skrevet torsdag kl 14:43 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror dette kommer til å bli veldig bra, jeg. Ikke minst fordi da kan ikke de fra venstresiden påstå at vi som ikke tilhører venstresiden er én og samme person eller en robot eller noe slikt. Da blir de tvunget til å innse at vi er mange og vi er ulike og vi er ordentlige mennesker. Har enda ikke bestemt meg for om jeg vil skrive med egen bruker for å kunne skrive på politikkforumet eller ikke. Jeg pleide å skrive med egen bruker på andre forumer. Det gikk veldig fint før i tiden da hadde mennesker respekt for hverandre, og man var ikke ute etter å arrestere for feil meninger og lignende. Jeg har vært her i mange år nå, og har enda ikke opplevd at en eneste bruker har vært innom min profil, kjenner det er veldig deilig. Særlig fordi med en gang jeg skriver, så får jeg høre at jeg er den og den eller at jeg pleier å skrive slik og slik, fra mennesker som helt åpenbart tror de vet hvem jeg er - men som selvfølgelig ikke har peiling. Det er litt fristende å ikke skrive noe som helst på politikk. Sannheten vil vel gjerne komme for en dag i løpet av september, uansett Anonymkode: 9f7cb...79c Hvilke sannhet? Anonymkode: fb8ea...b50
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 14:44 #31 Skrevet torsdag kl 14:44 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi det å kunne formulere seg, og stave ord riktig, var så uvant her inne. Heheh Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå blir dette forumet igjen en varmestue for et selektivt utvalg av norske foreldre, de som stemmer på venstresiden, og ikke klarer å se at det finnes noe alternativer. Det er eneste måten å gjenskape ro og orden, at alle som har egne og andre meninger, holdes utenfor. En falsk ro. Men det er kanskje ikke så viktig, det er jo så mye falskt, da passer det godt inn. Anonymkode: 43201...64e Gå heller til stemmeurnen, det er der valget avgjøres. Jeg forstår du er sliten, det er vi alle som har blitt undertrykket i noen år nå. Anonymkode: 9f7cb...79c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:55 #32 Skrevet torsdag kl 17:55 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Heheh Gå heller til stemmeurnen, det er der valget avgjøres. Jeg forstår du er sliten, det er vi alle som har blitt undertrykket i noen år nå. Anonymkode: 9f7cb...79c Problemet er mye større enn at noen tukler med ytringsfriheten inne på dette avsidesliggende forumet. Det er mye jeg kan være enig i med AP, men det som provoserer meg veldig, og skremmer meg, er hvordan de sitter bak lukkede dører og legger en strategi for å skjule sannheten for befolkningen. De har en helt bevisst plan for å kontrollere og filtrere informasjonsstrømmen. Gro Harlem Brundtland sa det selv, så tidlig som på 80-tallet da det var en høyrebølge, at Ap sliter med å kontrollere informasjonsstrømmen. Det var problemet, ikke det uspiselige budskapet. Og det gjør meg kvalm. Om deres budskap og ideologi ikke er god nok til at folket selv velger å være en del av den, da bør de sannelig finne på noe annet enn å forsøke å lyve. For det er den ytterste konsekvensen. Når informasjon holdes tilbake og filtreres, da blir den virkeligheten som slipper gjennom en løgn. Og det er et slikt samfunn vi har i dag. Sosialister sitter i alle ledende posisjoner i omtrent alt av landsdekkende medier, enten det er aviser eller TV. Selv gamle urokkelige konservative aviser som Aftenposten og Adresseavisen er blitt kuppet av sosialister. Fordi deres egne aviser, som feks Arbeideravisa, gikk konk. Ingen ville ha den, og da går avisen konk. Det er rettferdig. Dessverre er sosialistene mektige, de har store ressurser fra LO. Da kan de plante sine meningsbærere i aviser og medier som selger, og prostituere sine tanker gjennom disse. Det er genialt og effektivt, men udemokratisk og kvalmende. Spesielt fordi motivet som ligger bak er et enormt behov for makt og innflytelse. Det er rett og slett feigt at de ikke våger å konkurrere med de andre partiene. Årsaken er at de da aldri ville fått makt, fordi folk elsker frihet, frihet til å si hva vi vil, og leve våre egne liv, ikke et liv godkjent av sosialistene. Anonymkode: 43201...64e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 17:57 #33 Skrevet torsdag kl 17:57 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Heheh Gå heller til stemmeurnen, det er der valget avgjøres. Jeg forstår du er sliten, det er vi alle som har blitt undertrykket i noen år nå. Anonymkode: 9f7cb...79c Er du seriøs? Du hevder å bli undertrykket i et av verdens best fungerende demokrati 😂det er helt ufattelig festlig (om man ikke tenker for mye over det, for da er det bare mørkebrunt og ekkelt). Anonymkode: fb8ea...b50
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:00 #34 Skrevet torsdag kl 18:00 3 minutes ago, Anonym bruker said: Problemet er mye større enn at noen tukler med ytringsfriheten inne på dette avsidesliggende forumet. Det er mye jeg kan være enig i med AP, men det som provoserer meg veldig, og skremmer meg, er hvordan de sitter bak lukkede dører og legger en strategi for å skjule sannheten for befolkningen. De har en helt bevisst plan for å kontrollere og filtrere informasjonsstrømmen. Gro Harlem Brundtland sa det selv, så tidlig som på 80-tallet da det var en høyrebølge, at Ap sliter med å kontrollere informasjonsstrømmen. Det var problemet, ikke det uspiselige budskapet. Og det gjør meg kvalm. Om deres budskap og ideologi ikke er god nok til at folket selv velger å være en del av den, da bør de sannelig finne på noe annet enn å forsøke å lyve. For det er den ytterste konsekvensen. Når informasjon holdes tilbake og filtreres, da blir den virkeligheten som slipper gjennom en løgn. Og det er et slikt samfunn vi har i dag. Sosialister sitter i alle ledende posisjoner i omtrent alt av landsdekkende medier, enten det er aviser eller TV. Selv gamle urokkelige konservative aviser som Aftenposten og Adresseavisen er blitt kuppet av sosialister. Fordi deres egne aviser, som feks Arbeideravisa, gikk konk. Ingen ville ha den, og da går avisen konk. Det er rettferdig. Dessverre er sosialistene mektige, de har store ressurser fra LO. Da kan de plante sine meningsbærere i aviser og medier som selger, og prostituere sine tanker gjennom disse. Det er genialt og effektivt, men udemokratisk og kvalmende. Spesielt fordi motivet som ligger bak er et enormt behov for makt og innflytelse. Det er rett og slett feigt at de ikke våger å konkurrere med de andre partiene. Årsaken er at de da aldri ville fått makt, fordi folk elsker frihet, frihet til å si hva vi vil, og leve våre egne liv, ikke et liv godkjent av sosialistene. Anonymkode: 43201...64e Jeg synes det er tullet at forumet har gjort endirnger, men det har da virkelig noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:01 #35 Skrevet torsdag kl 18:01 3 hours ago, Anonym bruker said: Heheh Gå heller til stemmeurnen, det er der valget avgjøres. Jeg forstår du er sliten, det er vi alle som har blitt undertrykket i noen år nå. Anonymkode: 9f7cb...79c Hvordan blir du eller andre undertrykket i Norge? Anonymkode: 3d1d6...97d
Østerdølen Skrevet torsdag kl 18:06 #36 Skrevet torsdag kl 18:06 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er tullet at forumet har gjort endirnger, men det har da virkelig noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d Du har jo nøyaktig samme ytringsfrihet som tidligere. Forskjellen er at du nå må stå for det du sier....
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:09 #37 Skrevet torsdag kl 18:09 8 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg synes det er tullet at forumet har gjort endirnger, men det har da virkelig noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d 1 minute ago, Østerdølen said: Du har jo nøyaktig samme ytringsfrihet som tidligere. Forskjellen er at du nå må stå for det du sier.... Ser at ikke ble borte, skulle stå: men det har da virkelig ikke noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d
Østerdølen Skrevet torsdag kl 18:10 #38 Skrevet torsdag kl 18:10 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ser at ikke ble borte, skulle stå: men det har da virkelig ikke noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d Da er vi jo enige 😃
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:13 #39 Skrevet torsdag kl 18:13 2 minutes ago, Østerdølen said: Da er vi jo enige 😃 Jepp🥳 Anonymkode: 3d1d6...97d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:18 #40 Skrevet torsdag kl 20:18 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser at ikke ble borte, skulle stå: men det har da virkelig ikke noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d Vi har ikke ytringsfrihet lenger heller for den slags skyld... Anonymkode: 41371...344
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:19 #41 Skrevet torsdag kl 20:19 På KG klarer man fint å diskutere politikk, og mye mer, med nick. Der er mange underfora stengt for anonyme innlegg uten at det sutres om det. Anonymkode: 44731...129
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:20 #42 Skrevet torsdag kl 20:20 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi har ikke ytringsfrihet lenger heller for den slags skyld... Anonymkode: 41371...344 Hva eller hvem er det som hindrer deg å si meningen din? Anonymkode: fb8ea...b50
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:26 #43 Skrevet torsdag kl 20:26 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser at ikke ble borte, skulle stå: men det har da virkelig ikke noe med ytringsfriheten å gjøre. Anonymkode: 3d1d6...97d Selvsagt har det med ytringsfrihet å gjøre, når andres meninger ikke respekteres men forhindres med alle virkemidler. Hvorfor tror dere at omtrent all kritisk informasjon i dag finnes utelukkende på frie medier, uten sensur? Hvorfor tror dere at alle "nazistene og rasistene" er stort sett bare på sosiale medier uten statlig kontroll? Når vi har full ytringsfrihet i Norge... Det er fordi det er noen der "oppe" som sitter med definisjonsmakten over hvem som er nazister og rasister. Da hjelper det lite med ytringsfrihet, vi vet alle hvor tilfeldig disse begrepene benyttes. Også her inne, gjerne av de som roper høyest om den flotte ytringsfriheten. Anonymkode: 43201...64e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:39 #44 Skrevet torsdag kl 20:39 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva eller hvem er det som hindrer deg å si meningen din? Anonymkode: fb8ea...b50 Jeg har ikke sagt at vi ikke kan si vår mening, vi kan bare ikke si vår mening om det som er overvåket av sensuren. Jeg sier "vi" fordi det gjelder ikke bare meg. Det gjelder alle som er frittenkende mennesker. Sensurens forlengede arm er de små hjernevaskede soldatene som representerer bygdedyret. De som sitter ved tastaturet, hjernevasket av medier, proppfull av fordommer, og klare til å forfølge deg i alt du mener fra det øyeblikket de får fatt i noe å klore deg fast i. Jeg tror mange kjenner seg igjen i dette. Vi har internett for å utveksle meninger, ikke for å forfølge og henge ut enkeltpersoner. Å utveksle meninger burde ikke kreve identifisering. Ikke i Norge, bare i Nord-Korea og Russland. Når identifisering kreves så er det for å kunne identifisere, det hører politistater til. Mange har skjønt dette, men tydeligvis ikke alle. Anonymkode: 43201...64e
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:44 #45 Skrevet torsdag kl 20:44 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke sagt at vi ikke kan si vår mening, vi kan bare ikke si vår mening om det som er overvåket av sensuren. Jeg sier "vi" fordi det gjelder ikke bare meg. Det gjelder alle som er frittenkende mennesker. Sensurens forlengede arm er de små hjernevaskede soldatene som representerer bygdedyret. De som sitter ved tastaturet, hjernevasket av medier, proppfull av fordommer, og klare til å forfølge deg i alt du mener fra det øyeblikket de får fatt i noe å klore deg fast i. Jeg tror mange kjenner seg igjen i dette. Vi har internett for å utveksle meninger, ikke for å forfølge og henge ut enkeltpersoner. Å utveksle meninger burde ikke kreve identifisering. Ikke i Norge, bare i Nord-Korea og Russland. Når identifisering kreves så er det for å kunne identifisere, det hører politistater til. Mange har skjønt dette, men tydeligvis ikke alle. Anonymkode: 43201...64e Her er det mørkt, ser vi. Men du får da i det minste nyttiggjort deg av ytringsfriheten så det holder. Anonymkode: d7030...a96
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 20:48 #46 Skrevet torsdag kl 20:48 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Her er det mørkt, ser vi. Men du får da i det minste nyttiggjort deg av ytringsfriheten så det holder. Anonymkode: d7030...a96 😅😂 Anonymkode: 44731...129
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:16 #47 Skrevet torsdag kl 21:16 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Her er det mørkt, ser vi. Men du får da i det minste nyttiggjort deg av ytringsfriheten så det holder. Anonymkode: d7030...a96 Tja, så lenge jeg holder meg til ytringsfriheten kan jeg si hva jeg vil, det er innafor reglementet. Det er skremmende at ikke flere ser hvor mørk det er, og det er en av grunnene til at enkelt her inne forsøker å belyse problemet. Men det går ikke mot lysere tider når mange sitter med et mørkt teppe over hodet og synes det er lyst nok. Anonymkode: 43201...64e
Rhapsody in blue Skrevet torsdag kl 21:27 #48 Skrevet torsdag kl 21:27 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det går helt fint. Dette forumet har gjennom alle år hatt folk som kommer og går, det er ingen grunn til å annonsere avgang som på en flyplass. Ingen anonyme blir savnet, vi vet ikke at du har vært her engang. Anonymkode: 152b9...a9c Helt uenig, det får jo oss andre til å gjøre diverse undersøkelser, samt sende klager.. Etterpå kan vi vurdere om vi også ønsker å stikke.
Rhapsody in blue Skrevet torsdag kl 21:38 #49 Skrevet torsdag kl 21:38 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Problemet er mye større enn at noen tukler med ytringsfriheten inne på dette avsidesliggende forumet. Det er mye jeg kan være enig i med AP, men det som provoserer meg veldig, og skremmer meg, er hvordan de sitter bak lukkede dører og legger en strategi for å skjule sannheten for befolkningen. De har en helt bevisst plan for å kontrollere og filtrere informasjonsstrømmen. Gro Harlem Brundtland sa det selv, så tidlig som på 80-tallet da det var en høyrebølge, at Ap sliter med å kontrollere informasjonsstrømmen. Det var problemet, ikke det uspiselige budskapet. Og det gjør meg kvalm. Om deres budskap og ideologi ikke er god nok til at folket selv velger å være en del av den, da bør de sannelig finne på noe annet enn å forsøke å lyve. For det er den ytterste konsekvensen. Når informasjon holdes tilbake og filtreres, da blir den virkeligheten som slipper gjennom en løgn. Og det er et slikt samfunn vi har i dag. Sosialister sitter i alle ledende posisjoner i omtrent alt av landsdekkende medier, enten det er aviser eller TV. Selv gamle urokkelige konservative aviser som Aftenposten og Adresseavisen er blitt kuppet av sosialister. Fordi deres egne aviser, som feks Arbeideravisa, gikk konk. Ingen ville ha den, og da går avisen konk. Det er rettferdig. Dessverre er sosialistene mektige, de har store ressurser fra LO. Da kan de plante sine meningsbærere i aviser og medier som selger, og prostituere sine tanker gjennom disse. Det er genialt og effektivt, men udemokratisk og kvalmende. Spesielt fordi motivet som ligger bak er et enormt behov for makt og innflytelse. Det er rett og slett feigt at de ikke våger å konkurrere med de andre partiene. Årsaken er at de da aldri ville fått makt, fordi folk elsker frihet, frihet til å si hva vi vil, og leve våre egne liv, ikke et liv godkjent av sosialistene. Anonymkode: 43201...64e Ja, altså dette forumet slet jo lenge med å akseptere at brukerne skreiv at det var krig mellom Russland og Ukraina. De kalte det for en militær operasjon, og de slettet alle innlegg som omhandlet krigen. Jeg vet ikke om de fortsatt kaller det for "militær operasjon" eller hva de gjør, men det er et helt utrolig 1940 talls forum dette.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:51 #50 Skrevet torsdag kl 21:51 Rhapsody in blue skrev (2 minutter siden): Ja, altså dette forumet slet jo lenge med å akseptere at brukerne skreiv at det var krig mellom Russland og Ukraina. De kalte det for en militær operasjon, og de slettet alle innlegg som omhandlet krigen. Jeg vet ikke om de fortsatt kaller det for "militær operasjon" eller hva de gjør, men det er et helt utrolig 1940 talls forum dette. Det er nok det, og forklaringen ligger kanskje i ditt forrige sitat, hvor en bruker bekymrer seg lite over at noen kommer og går. Det er jo fint lite gjennomtrekk, bare motstand, fra hauker som vokter over (m)enigheten. Da er det ikke mye håp om at lyset trenger inn, eller alternative tanker. Anonymkode: 43201...64e
Anbefalte innlegg