Gå til innhold

Dette forumet er ødelagt for meg nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det bedrives sensur på innlegg, og krav om å dele alt som har med politikk å gjøre med nick, så har dette forumet blitt meget lite attraktivt for meg. Det er synd, for dette har vært et fint sted å dele tanker på, men nå flytter jeg videre til andre forum. 

Ja, jeg er forutseende nok til å vite at de fleste av dere ikke bryr dere, men kanskje moderatorene ser dette og tenker seg om, hva de har gjort med forumet. 

Anonymkode: 97b94...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De nickbrukerene som hele tiden har vært i mot at det kan diskuteres politikk her inne, har fått det som de ville. Her skal det bare diskuteres vesker, feriereiser og klær.

Anonymkode: a3563...b18

Skrevet

Det går helt fint. Dette forumet har gjennom alle år hatt folk som kommer og går, det er ingen grunn til å annonsere avgang som på en flyplass. Ingen anonyme blir savnet, vi vet ikke at du har vært her engang.

Anonymkode: 152b9...a9c

Skrevet

Jeg tenker det er fint å forlate forum som ikke passer for seg selv. Gode valg for seg selv er gull det😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

men kanskje moderatorene ser dette og tenker seg om, hva de har gjort med forumet. 

Dette er det beste norske forumet som er å oppdrive nå. Jeg som skriver dette har fulgt utviklingen på Gaysir og VGD, Kvinneguiden og diskusjon.no. 

Det er (antar jeg) mye takket være at det er en profesjonell moderator her, som fjerner innlegg og og stenger tråder basert på reelle regelbrudd hos de som skriver, og ikke på grunn av manglende sosial forståelse, egen dagsform og emosjonelle oppheng, slik det er på flere av de andre stedene.

Anonymkode: 9f7cb...79c

Skrevet

Men den siden har vært kjedelig lenge. Nesten hver tråd blir moderert, svarene knyttet til den ene som fyrer av blir også slettet, i praksis da blir en tråd bare en rekke rare svar uten mening. 

Anonymkode: 18efb...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men den siden har vært kjedelig lenge. Nesten hver tråd blir moderert, svarene knyttet til den ene som fyrer av blir også slettet, i praksis da blir en tråd bare en rekke rare svar uten mening. 

Mens jeg har vært her i over 20 år, har aldri fått et svar slettet eller en tråd jeg har startet moderert. Det går an når man oppfører seg og ikke har «kommentarfelt»-standard.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Mens jeg har vært her i over 20 år, har aldri fått et svar slettet eller en tråd jeg har startet moderert. Det går an når man oppfører seg og ikke har «kommentarfelt»-standard.

Hvordan klarer du å styre at ingen bryter forumreglene og blir moderert i en tråd du har startet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De nickbrukerene som hele tiden har vært i mot at det kan diskuteres politikk her inne, har fått det som de ville. Her skal det bare diskuteres vesker, feriereiser og klær.

Og hvem er så de nickbrukerne? Jeg har ikke sett en eneste som har kritisert politiske diskusjoner, og det tviler jeg faktisk på at du har heller. Du må passe deg for å ikke tillegge andre meninger som kun finnes i ditt eget hode.

Det er forsåvidt svært smart å fjerne seg fra unødvendig irritasjonsmoment der det er mulig, og ingen bryr seg om jeg, du eller andre er her eller ikke. Så om et forum gir mer frustrasjon enn glede så er det sunn fornuft å fjerne seg fra situasjonen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Svar til den som bryter blir også slettet. Noen velger å svare et enkeltstående svar, de blir ikke slettet. Resultatet da er en tråd med masse rare innspill, for det er myntet på en uttalelse som er slettet. 

Skrevet

Når det bedrives sensur på innlegg, og krav om å dele alt som har med politikk å gjøre med nick

Nå har Admin skrevet at det er fritt frem å diskutere politiske ting under skravle, så lenge det ikke er politikk direkte som diskuteres. Altså, om noen vil diskutere hvorfor politikk er sånn og sånn så går det under politikk-forumet og må skje med fullt nick. Men hvis noen vil diskutere innvandring, islam, butikkmonopolet, hvorvidt politikere er duster eller ei, så er det fritt frem på skravle under anonymt nick om så ønskes.

Anonymkode: c3981...e20

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå har Admin skrevet at det er fritt frem å diskutere politiske ting under skravle, så lenge det ikke er politikk direkte som diskuteres. Altså, om noen vil diskutere hvorfor politikk er sånn og sånn så går det under politikk-forumet og må skje med fullt nick. Men hvis noen vil diskutere innvandring, islam, butikkmonopolet, hvorvidt politikere er duster eller ei, så er det fritt frem på skravle under anonymt nick om så ønskes.

Nei. Jeg la inn lenke til en artikkel om velferdsstaten og innvandring. Den ble slettet. 

Skrevet

Innvandring er defintivt noe som går under politikk da det er ett politisk tema. Islam og butikkmonopolet er ikke direkte politisk, men vil fort kunne dras den veien. Om politikere er duster eller ei vil gå under persondebatt og mest trolig personangrep og vil bli slettet. 

Eksemplene som ble gitt i den andre tråden var ett spørsmål om donorbarn, det var altså ikke en diskusjon rundt politikken rundt det, da ville den blitt flyttet til politikkforumet. Den andre tråden var ett spørsmål om noen ville velge norgesstrøm eller ikke, der var heller ikke temaet politikken, men hva noen ville valgt. Hadde noen av disse debattene handlet om politikken rundt det ville de blitt flyttet/slettet, men det var altså ikke det som var temaet i tråden. 

Skrevet

Dette er jo tydeligvis et resultat av at voksne folk ikke klarer å oppføre seg. Med nick kan man finne ut om det er gjengangere som skaper kvalme i tråd etter tråd. Forundrer meg ikke om hele anonymforumet forsvinner til slutt om ikke folk skjerper seg. 

Anonymkode: b115b...a6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Dette er jo tydeligvis et resultat av at voksne folk ikke klarer å oppføre seg. Med nick kan man finne ut om det er gjengangere som skaper kvalme i tråd etter tråd. Forundrer meg ikke om hele anonymforumet forsvinner til slutt om ikke folk skjerper seg. 

Moderator kan finne ut hvem folk er bak anonym når det trengs.

Skrevet
MissSaigon skrev (1 time siden):

Og hvem er så de nickbrukerne? Jeg har ikke sett en eneste som har kritisert politiske diskusjoner, og det tviler jeg faktisk på at du har heller. Du må passe deg for å ikke tillegge andre meninger som kun finnes i ditt eget hode.

Det har jeg, men gidder ikke å diskutere det med deg. 

MissSaigon skrev (1 time siden):

Det er forsåvidt svært smart å fjerne seg fra unødvendig irritasjonsmoment der det er mulig, og ingen bryr seg om jeg, du eller andre er her eller ikke. Så om et forum gir mer frustrasjon enn glede så er det sunn fornuft å fjerne seg fra situasjonen. 

Vet ikke hvorfor du kommer med dette til meg.

Skrevet

Jeg tenner et lys.

Anonymkode: d7030...a96

Skrevet

Det er kanskje noen det koker over for, men det virker som at det kan koke så mye som helst så lenge det ikke handler om de temaene som er forbudt å diskutere i Norge. Når en ser drittslenging og slutshamingen som mange slipper unna med, når det diskuteres seksualitet og livsstil, så er det merkelig at det ikke skal være lov til å stille kritiske politiske spørsmål uten at det får konsekvenser som flyttinger, slettinger og krav om nick osv. Det er tydelig at sensuren kun gjelder utvalgte temaer, de viktigste temaene er ikke foreldre kvalifisert til å mene noe om. Det blir for sterk kost for de som taler varmt om toleranse og mangfold.
Det er kanskje en konflikt mellom ønsket om mangfold, og mangfold i meninger og kunnskap. Det ene utelukker tydeligvis det andre.

Så nå forsvinner alle de "russiske spionene", som en av de innfødte kalte alle disse nye meningene som ikke stemte med forumets standard for harmoni og ekko. Fordi det å kunne formulere seg, og stave ord riktig, var så uvant her inne. 
Nå blir dette forumet igjen en varmestue for et selektivt utvalg av norske foreldre, de som stemmer på venstresiden, og ikke klarer å se at det finnes noe alternativer. Det er eneste måten å gjenskape ro og orden, at alle som har egne og andre meninger, holdes utenfor. En falsk ro. Men det er kanskje ikke så viktig, det er jo så mye falskt, da passer det godt inn.

Anonymkode: 43201...64e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er kanskje noen det koker over for, men det virker som at det kan koke så mye som helst så lenge det ikke handler om de temaene som er forbudt å diskutere i Norge. Når en ser drittslenging og slutshamingen som mange slipper unna med, når det diskuteres seksualitet og livsstil, så er det merkelig at det ikke skal være lov til å stille kritiske politiske spørsmål uten at det får konsekvenser som flyttinger, slettinger og krav om nick osv. Det er tydelig at sensuren kun gjelder utvalgte temaer, de viktigste temaene er ikke foreldre kvalifisert til å mene noe om. Det blir for sterk kost for de som taler varmt om toleranse og mangfold.
Det er kanskje en konflikt mellom ønsket om mangfold, og mangfold i meninger og kunnskap. Det ene utelukker tydeligvis det andre.

Dette er så sant som det kan bli. Mye stygge personangrep og hets som ikke blir slettet når det gjelder andre tema.

Skrevet
Admin skrev (1 time siden):

Innvandring er defintivt noe som går under politikk da det er ett politisk tema. Islam og butikkmonopolet er ikke direkte politisk, men vil fort kunne dras den veien. Om politkere er duster eller ei vil gå under persondebatt og mest trolig personangrep og vil bli slettet. 

Eksemplene som ble gitt i den andre tråden var ett spørsmål om donorbarn, det var altså ikke en diskusjon rundt politikken rundt det, da ville den blitt flyttet til politikkforumet. Den andre tråden var ett spørsmål om noen ville velge norgesstrøm eller ikke, der var heller ikke temaet politikken, men hva noen ville valgt. Hadde noen av disse debattene handlet om politikken rundt det ville de blitt flyttet/slettet, men det var altså ikke det som var temaet i tråden. 

Islam og butikkmonopolet er ikke direkte politisk, men vil fort kunne dras den veien.

Hvordan skal du løse det da? Når man har postet anonymt på skravle, og tråden etter hvert må flyttes til politikk.

Skrevet
Lus skrev (1 minutt siden):

Islam og butikkmonopolet er ikke direkte politisk, men vil fort kunne dras den veien.

Hvordan skal du løse det da? Når man har postet anonymt på skravle, og tråden etter hvert må flyttes til politikk.

Ved å enten flytte tråden, hvis hi ikke er anonym, eller slette hele tråden hvis den først blir det Admin oppfatter som politisk. Verre er det ikke.

Skrevet
Lus skrev (7 minutter siden):

Da blir tråden ryddet for avsporinger slik som alle andre tråder blir når det går utenfor temaet.

Man kan fint ha en diskusjon rundt religionen islam og andre religioner uten at man kommer inn på innvandring, integrering og andre politiske temaer rundt det, det har blitt gjort flere ganger da det er utenfor det TS spør om, og er spørsmålet til TS rettet mot integrering og innvandring så er det jo en politisk tråd. Også dette med butikkmonopol kan være en debatt uten at man må dra inn politiske avgjørelser o.s.v. i den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ved å enten flytte tråden, hvis hi ikke er anonym, eller slette hele tråden hvis den først blir det Admin oppfatter som politisk. Verre er det ikke.

Men det er jo veldig kjedelig hvis noen har postet en tråd på anonymforumet i god tro på at den hører hjemme der, så blir den slettet fordi moderator oppfatter den som politisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så nå forsvinner alle de "russiske spionene", som en av de innfødte kalte alle disse nye meningene som ikke stemte med forumets standard for harmoni og ekko. Fordi det å kunne formulere seg, og stave ord riktig, var så uvant her inne. 
Nå blir dette forumet igjen en varmestue for et selektivt utvalg av norske foreldre, de som stemmer på venstresiden, og ikke klarer å se at det finnes noe alternativer. Det er eneste måten å gjenskape ro og orden, at alle som har egne og andre meninger, holdes utenfor. En falsk ro. Men det er kanskje ikke så viktig, det er jo så mye falskt, da passer det godt inn.

Anonymkode: 43201...64e

Jeg tror det er dette som er vanskelig for folk å svelge. Det er så strengt for enkelte meninger, og da har plutselig både enkeltbrukere og moderator en veldig lav toleranse. Samtidig får andre brukere, inkludert en del nickbrukere, komme med hets, nedlatenheter, personangrep og generell gørr, uten at admin (eller andre brukere som ellers ikke går av veien for å rapportere og kritisere «grums» - men kun så lenge en meningsmotstander er opphavet til «grumset») gjør noe som helst. 
Dobbeltmoralen er VELDIG tydelig her inne. Selv synes jeg nivået her inne er så lavt at jeg ikke orker å bli provosert en gang, men det er veldig komisk.

Anonymkode: d73f4...fc9

Skrevet
Admin skrev (7 minutter siden):

Da blir tråden ryddet for avsporinger slik som alle andre tråder blir når det går utenfor temaet.

Man kan fint ha en diskusjon rundt religionen islam og andre religioner uten at man kommer inn på innvandring, integrering og andre politiske temaer rundt det, det har blitt gjort flere ganger da det er utenfor det TS spør om, og er spørsmålet til TS rettet mot integrering og innvandring så er det jo en politisk tråd. Også dette med butikkmonopol kan være en debatt uten at man må dra inn politiske avgjørelser o.s.v. i den. 

Jeg lurer litt på hvordan du egentlig skal klare å manøvrere dette. Jeg tror ikke du skal slette så veldig mange tråder, som ikke lar seg overflytte, før folk mister interessen. Det er mange gode, og gjennomtenkte innlegg her. Innlegg som folk faktisk har lagt ned litt arbeid i. Da er det lite motiverende hvis hele tråden slettes fordi noen har beveget seg over en imaginær politisk linje.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...