Gå til innhold

Valget mellom jobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere fikk tilbud om følgende stillinger, hvilket valg hadde dere tatt og hvorfor?

Jobb i stort privat norsk internasjonalt selskap med relativt stor grad av jobbsikkerhet, passe lang reisevei, markedsriktig lønn, særdeles stor grad av fleksibilitet, generell tariffavtale ‘tilsvarende stilling som du har,få muligheter til videre utvikling 

Jobb i stat med veldig stor grad av jobbsikkerhet, kort reisevei, markedsriktig lønn, fleksibilitet, andre oppgaver enn du besitter ( enklere, mindre interessante) , få muligheter til utvikling, tariffavtale for fagforbundet du er medlem av/ din utdanning 

Jobb i privat selskap med få ansatte, kort reisevei, mindre grad av jobbsikkerhet, andre oppgaver enn du i dag besitter ( mindre interessante, men varierte), litt større mulighet for faglig utvikling, markedsriktig lønn, ingen tariffavtale, 

Alle scorer høyt på trivsel

Anonymkode: d2878...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort reisevei har svært stor betyding for meg, så 2 eller 3.

Anonymkode: 815e3...b4d

Skrevet

Hvis Ap vinner, nr 2 

Hvis Høyre/frp vinner, mellom nr 1 og 3. reisevei betyr en del, men hva sier magefølelsen? Får inntrykk av at nr 3 er mer i starten. Kan du bli med på den reisen, eller er det en reise som brått kan ta slutt eller ende ett annet sted enn hva de så for seg fra start? Hvor mye påvirkning har du? Der bør du gjøre en sjekk. Mye fagre ord når noen vil ha noe. Nr 1 virker ganske safe. På godt og vondt. Funker nok godt som springbrett, ikke feil for fremtiden. 

Anonymkode: 7543d...6c2

Skrevet

Nr 2. 

I alle fall ikke 3, å ikke ha tariffavtale er fullstendig uakseptabelt. 

Anonymkode: a7d50...a6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nr 2. 

I alle fall ikke 3, å ikke ha tariffavtale er fullstendig uakseptabelt. 

Anonymkode: a7d50...a6c

Lønna er vanligvis mye høyere i privat sektor når det gjelder jobber som krever høyere utdanning

Anonymkode: 2a006...894

Skrevet

1 eller 2.

Kommer an på alder på barna, hadde jeg hatt små barn ville jeg ha prioritert kort reisevei

Anonymkode: b6060...4c8

Skrevet

Hva er "passe lang reisevei"? Om dette er under 1 time (én vei - altså to til sammen) hadde jeg valgt alternativ 1. Jeg ser veldig få fordeler med alternativ 3 så det hadde jeg ikke valgt. Det har liten verdi med faglig utvikling om oppgavene ikke er særlig interessante. 

Anonymkode: a36ad...616

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.8.2025 den 21.25):

Jobb i stat med veldig stor grad av jobbsikkerhet, kort reisevei, markedsriktig lønn, fleksibilitet, andre oppgaver enn du besitter ( enklere, mindre interessante) , få muligheter til utvikling, tariffavtale for fagforbundet du er medlem av/ din utdanning 

Denne :)

Fordi jeg er i en alder der pensjon begynner å bli viktig og pensjonsbetingelsene i stat og kommune er ofte mye bedre enn i det private.

Kort reisevei er også viktig

Anonymkode: b525c...d50

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.8.2025 den 21.25):

Hvis dere fikk tilbud om følgende stillinger, hvilket valg hadde dere tatt og hvorfor?

Jobb i stort privat norsk internasjonalt selskap med relativt stor grad av jobbsikkerhet, passe lang reisevei, markedsriktig lønn, særdeles stor grad av fleksibilitet, generell tariffavtale ‘tilsvarende stilling som du har,få muligheter til videre utvikling 

Jobb i privat selskap med få ansatte, kort reisevei, mindre grad av jobbsikkerhet, andre oppgaver enn du i dag besitter ( mindre interessante, men varierte), litt større mulighet for faglig utvikling, markedsriktig lønn, ingen tariffavtale, 

Alle scorer høyt på trivsel

Hadde valgt 1

Anonymkode: 2a006...894

Skrevet

Kommer an på alderen din. Jeg nærmer meg 50 og ville gått for stat fordi jeg trenger jobb og blir straks lite attraktive på markedet. Er du ung - gjør det som du har mest lyst til. Den jobber du ivrer for. Du kan bytte til stat senere. 

Anonymkode: 57bfc...5ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kommer an på alderen din. Jeg nærmer meg 50 og ville gått for stat fordi jeg trenger jobb og blir straks lite attraktive på markedet. Er du ung - gjør det som du har mest lyst til. Den jobber du ivrer for. Du kan bytte til stat senere. 

Anonymkode: 57bfc...5ea

Jeg er 41, så litt tid igjen har jeg. Hva ville du da ha gjort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...