TheWitch Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august I år synes jeg valget er utrolig spennende. Det er såpass jevnt at den siden som vinner kommer ikke til å vinne stort. Selv håper jeg at høyresiden vinner og akkurat nå ser det ut til å gå den veien.
Lus Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august TheWitch skrev (1 time siden): I år synes jeg valget er utrolig spennende. Det er såpass jevnt at den siden som vinner kommer ikke til å vinne stort. Selv håper jeg at høyresiden vinner og akkurat nå ser det ut til å gå den veien. Litt for spennende. Det er close race. Jeg håper også på et regjeringsskifte, men at tyngdepunktet blir liggende hos FrP/Høyre. Synes det er uheldig når småpartioene får for mye makt, enten det er på høyre eller venstresiden.
Lessismore Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Jeg har en følelse av at FrP kommer til å gjøre et brakvalg. Det spennende da blir å se om Erna lar Sylvi få statsministerposten, eller om hun trumfer igjennom seg selv.
thricane Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august Lessismore skrev (2 timer siden): Jeg har en følelse av at FrP kommer til å gjøre et brakvalg. Det spennende da blir å se om Erna lar Sylvi få statsministerposten, eller om hun trumfer igjennom seg selv. Jeg tror Erna er pragmatisk nok til å takle den.
thricane Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august thricane skrev (På 21.8.2025 den 1.17): Jeg tror Erna er pragmatisk nok til å takle den. Mulig jeg må ta den tilbake, der tror jeg borgerlig side snublet på vei inn i målstreken med alt spetakkelet rundt rollen siste dagene 😵💫
TheWitch Skrevet 1. september Forfatter #6 Skrevet 1. september Oi, nå er det helt jevnt igjen mellom rød og blå side. Bare å krysse fingrene.
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september 33 minutes ago, TheWitch said: Oi, nå er det helt jevnt igjen mellom rød og blå side. Bare å krysse fingrene. Får håpe det går den rette veien til høyre
Østerdølen Skrevet 2. september #8 Skrevet 2. september Jeg er ikke redd, det blir nok Ap. Etter siste måling delt på NRK, ønsker 48,8 prosent Jonas som statsminister, mot 34,4 prosent for Erna. Listhaug blir gruset av Jonas, bare 27,8 prosent ønsker henne, mens hele 62,8 prosent heller vil ha Jonas.
thricane Skrevet 2. september #9 Skrevet 2. september TheWitch skrev (7 timer siden): Oi, nå er det helt jevnt igjen mellom rød og blå side. Bare å krysse fingrene. Mandatet til pasientfokus kan vippe det hele. Nå må de mobilisere på borgerlig side, få ryddet opp i rotet sitt. Den oppvasken burde vært unnagjort på bakrommet først. Irriterende at det er noe slikt som kan velte et borgerlig flertall, forventet mer av såpass vante politikere. Usikker på hvor heldig det her er egentlig. Hestehandel eller mindretallsregjering. Kan bli rotete politikk av sånt.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #10 Skrevet 2. september Østerdølen skrev (25 minutter siden): Jeg er ikke redd, det blir nok Ap. Etter siste måling delt på NRK, ønsker 48,8 prosent Jonas som statsminister, mot 34,4 prosent for Erna. Listhaug blir gruset av Jonas, bare 27,8 prosent ønsker henne, mens hele 62,8 prosent heller vil ha Jonas. Det samme sa norsk presse om valget i USA, det kom neppe til å bli Trump som ble valgt for han var så upopulær. Jeg er mer opptatt av politikken enn hvem som blir statsminister.
Petra Prøvedukke Skrevet 2. september #11 Skrevet 2. september thricane skrev (1 time siden): Mandatet til pasientfokus kan vippe det hele. Nå må de mobilisere på borgerlig side, få ryddet opp i rotet sitt. Den oppvasken burde vært unnagjort på bakrommet først. Irriterende at det er noe slikt som kan velte et borgerlig flertall, forventet mer av såpass vante politikere. Usikker på hvor heldig det her er egentlig. Hestehandel eller mindretallsregjering. Kan bli rotete politikk av sånt. Kommer Pasientfokus i det hele tatt inn igjen? Tragisk å kunne sitte på Stortinget og ha makt når det kun er en eneste, nasjonalt sett, liten sak som er bakgrunnen for lista. Ikke at saken ikke er viktig, men på Stortinget skal det være representanter for partier, ikke lister med fokus på enkeltsak.
Lus Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september Østerdølen skrev (2 timer siden): Jeg er ikke redd, det blir nok Ap. Etter siste måling delt på NRK, ønsker 48,8 prosent Jonas som statsminister, mot 34,4 prosent for Erna. Listhaug blir gruset av Jonas, bare 27,8 prosent ønsker henne, mens hele 62,8 prosent heller vil ha Jonas. Men dette er ikke en partinåling. AP får ikke nesten 50% av velgerne. AP er omtrent på størrelse med FrP. Det er omtrent dødt løp. Det som eventuelt er bra med en ny omgang med Støre ved roret, er at det trolig vil åpne opp for et virkelig skifte i konservativ retning ved neste valg. Det er en høyredreining i hele Europa. 4 år til med med utflagging av bedrifter, masseinnvandring, eksplosiv kriminalitetsutvikling og sinnsyke EU-forordninger, så tenker jeg det kommer til å merkes temmelig godt når stemmesedlene skal telles opp neste gang. Det ville ikke forundre meg om partier som Konservativt og Norgesdemokratene, da for første gang vil sikre seg plass på stortinget.
Østerdølen Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september Lus skrev (13 minutter siden): Men dette er ikke en partinåling. AP får ikke nesten 50% av velgerne. AP er omtrent på størrelse med FrP. Det er omtrent dødt løp. Det som eventuelt er bra med en ny omgang med Støre ved roret, er at det trolig vil åpne opp for et virkelig skifte i konservativ retning ved neste valg. Det er en høyredreining i hele Europa. 4 år til med med utflagging av bedrifter, masseinnvandring, eksplosiv kriminalitetsutvikling og sinnsyke EU-forordninger, så tenker jeg det kommer til å merkes temmelig godt når stemmesedlene skal telles opp neste gang. Det ville ikke forundre meg om partier som Konservativt og Norgesdemokratene, da for første gang vil sikre seg plass på stortinget. Jeg er positiv. Fire nye år sikrer at Ap får enda bedre tid til å rydde opp i rotet Høyre og Frp skapte når de satt i regjering. Om fire år er Høyrebølgen snudd, folk har innsett hvor godt de har det (selv om de må dele goder med andre). Om fire år er Trump ute av det hvite hus og demokratiet reddet.
Lus Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Østerdølen skrev (22 minutter siden): Jeg er positiv. Fire nye år sikrer at Ap får enda bedre tid til å rydde opp i rotet Høyre og Frp skapte når de satt i regjering. Om fire år er Høyrebølgen snudd, folk har innsett hvor godt de har det (selv om de må dele goder med andre). Om fire år er Trump ute av det hvite hus og demokratiet reddet. Men dette er ikke forankret i virkeligheten. Det jeg skrev èr. Det er et skifte mot høyre i hele Europa, og i særlig stor grad gjelder dette de unge. Det er derfor grunn til å tro at bevegelsen i mer konservativ retning, vil gi seg enda tydeligere utslag ved neste valg.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #15 Skrevet 2. september Østerdølen skrev (46 minutter siden): Jeg er positiv. Fire nye år sikrer at Ap får enda bedre tid til å rydde opp i rotet Høyre og Frp skapte når de satt i regjering. Om fire år er Høyrebølgen snudd, folk har innsett hvor godt de har det (selv om de må dele goder med andre). Om fire år er Trump ute av det hvite hus og demokratiet reddet. Med et Ap som er avhenig av SV, Rødt, Sp og Mdg, blir det ikke mye rydding med økt offentlig pengebruk. Når i tillegg skatteinntekter flytter ut så må det vel slik som Ap selv sier: kuttes i sykehjemsplasser og skole.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #16 Skrevet 2. september Lus skrev (1 time siden): Men dette er ikke en partinåling. AP får ikke nesten 50% av velgerne. AP er omtrent på størrelse med FrP. Det er omtrent dødt løp. Det som eventuelt er bra med en ny omgang med Støre ved roret, er at det trolig vil åpne opp for et virkelig skifte i konservativ retning ved neste valg. Det er en høyredreining i hele Europa. 4 år til med med utflagging av bedrifter, masseinnvandring, eksplosiv kriminalitetsutvikling og sinnsyke EU-forordninger, så tenker jeg det kommer til å merkes temmelig godt når stemmesedlene skal telles opp neste gang. Det ville ikke forundre meg om partier som Konservativt og Norgesdemokratene, da for første gang vil sikre seg plass på stortinget. Enig der, men litt redd for hvor galt det kan gå. I Tyskland vurderer man nå å forby AfD, vil Ap følge etter og forby ulike partier? Vi ser litt av det samme i Frankrike hvor plutselig Marine Le Pen blir dømt for noe som andre har sluppet unna med i årevis.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #17 Skrevet 2. september Østerdølen skrev (53 minutter siden): Jeg er positiv. Fire nye år sikrer at Ap får enda bedre tid til å rydde opp i rotet Høyre og Frp skapte når de satt i regjering. Om fire år er Høyrebølgen snudd, folk har innsett hvor godt de har det (selv om de må dele goder med andre). Om fire år er Trump ute av det hvite hus og demokratiet reddet. Mest sannsylig så vil DJ Vance ta over som president etter Trump. Jeg har enda ikke sett at demokratene har kommet med en god kandidat for neste valg. Den nye kandidaten vil nok også slite p.g.a. at de hemmeligholdt sammen med media på venstre siden Biden sin tilstand.
MissSaigon Skrevet 2. september #18 Skrevet 2. september Jeg er ordentlig nervøs for dette valget. Om blå side vinner er det duket for kaos og uredeligheter. Jeg tror at spesielt Høyre har saget av greina de sitter på med å insistere på å beholde Solberg som leder og kranglingen med FrP. Fakta er jo at FrP er det partiet som sliter med flest hjemmesittere (fordi de egentlig ikke orker å sette seg inn i politikk, men bare roper høyt om alt som er galt) så det gir jo lys i tunellen. Jeg tror at Rødt kommer til å gjøre et av sine beste valg, og med MDG på sin side er håpet om Støre i fire nye år fremdeles realistisk.
thricane Skrevet 2. september #19 Skrevet 2. september Petra Prøvedukke skrev (3 timer siden): Kommer Pasientfokus i det hele tatt inn igjen? Tragisk å kunne sitte på Stortinget og ha makt når det kun er en eneste, nasjonalt sett, liten sak som er bakgrunnen for lista. Ikke at saken ikke er viktig, men på Stortinget skal det være representanter for partier, ikke lister med fokus på enkeltsak. Dukket opp i en av siste målingene til TV 2, dødt løp mellom blokkene og pasientfokus på vippen. Jeg får lyst til å si DET blir for dumt 😅 Ønsker ikke et regjeringssamarbeide hvor de som selger sjela, får være med å leke på toppen. Håper folk kommer seg opp av sofaen og stemmer på det partiet de vil skal styre neste årene!
pele Skrevet 2. september #20 Skrevet 2. september Lessismore skrev (På 20.8.2025 den 22.25): Jeg har en følelse av at FrP kommer til å gjøre et brakvalg. Det spennende da blir å se om Erna lar Sylvi få statsministerposten, eller om hun trumfer igjennom seg selv. Ser ut som du fekk rett
pele Skrevet 2. september #21 Skrevet 2. september MissSaigon skrev (2 timer siden): Jeg er ordentlig nervøs for dette valget. Om blå side vinner er det duket for kaos og uredeligheter. Jeg tror at spesielt Høyre har saget av greina de sitter på med å insistere på å beholde Solberg som leder og kranglingen med FrP. Fakta er jo at FrP er det partiet som sliter med flest hjemmesittere (fordi de egentlig ikke orker å sette seg inn i politikk, men bare roper høyt om alt som er galt) så det gir jo lys i tunellen. Jeg tror at Rødt kommer til å gjøre et av sine beste valg, og med MDG på sin side er håpet om Støre i fire nye år fremdeles realistisk. Viss du har rett om at FrP har flest hjemmesittere så trur at dei no er så forbanna av å sjå på millionærane i ap at dei kjem seg opp av sofaen. Eg trur FrP kjem til å gjere eit brakvalg i år. Vår fam la att 9 stemmer til FrP. Snakka med naboen for 15 min siden. Han hadde stemt sp for 4 år sidan og satte seg no inn i bilen for å reise å stemme FrP.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #22 Skrevet 2. september pele skrev (1 time siden): Viss du har rett om at FrP har flest hjemmesittere så trur at dei no er så forbanna av å sjå på millionærane i ap at dei kjem seg opp av sofaen. Eg trur FrP kjem til å gjere eit brakvalg i år. Vår fam la att 9 stemmer til FrP. Snakka med naboen for 15 min siden. Han hadde stemt sp for 4 år sidan og satte seg no inn i bilen for å reise å stemme FrP. Og hadde jeg vært medlem i LO nå så hadde jeg valgt å melde meg ut.
TheWitch Skrevet 2. september Forfatter #23 Skrevet 2. september Får håpe at historien gjentar seg og at den siden som vinner skolevalget også vinner valget.💙
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå