Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:21 #1 Skrevet onsdag kl 07:21 Jeg må pga sykdom nå dessverre over på uføretrygd. I tillegg er jeg nylig skilt. Har barn på ungdomsskolen, og får derfor en del støtte for barn under 18. Barnetillegg, barnetrygd, og barnebidrag fra far. Når barna begynner fylle 18 bortfaller denne støtten og jeg vil gå ganske mye ned i inntekt. Hvordan endrer kostnad for barn seg fra nå når de er 12 og 14 til de flytter hjemmefra? Når pleier barn flytte? Anonymkode: 74a8a...933
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:34 #2 Skrevet onsdag kl 08:34 Fra 16-19, samme kostnad. De går på vgs frem til 19, da er det begrenset hvor mye de kan jobbe utenom. De kan dekke inn lommepenger og forbruk selv, men det er vanlig å bo hjemme i hvert fall gjennom videregående. Så strøm, mat osv forblir det samme. Nå dekker vi billappen, så 18-19 har definitivt vært det dyreste året så langt, men det er jo individuelt og ikke noe en må. Anonymkode: d4f54...687
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:57 #3 Skrevet onsdag kl 09:57 De flytter gjerne hjemmefra når de er 19-20 år. Vi har forsørgerplikt for dem så lenge de går på videregående. Så siste året på vgs når de er 18-19 åring må vi forsørge dem. Så selv om ikke du lenger får bidrag vil barnet selv få det, de må selv søke om bidrag og får det inn på egen konto. På den måten kan de i stor grad selv holde seg med lommepenger og løpende utgifter med de pengene mens du dekker kost og losji. Anonymkode: 9d89d...f12
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:21 #4 Skrevet onsdag kl 14:21 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De flytter gjerne hjemmefra når de er 19-20 år. Vi har forsørgerplikt for dem så lenge de går på videregående. Så siste året på vgs når de er 18-19 åring må vi forsørge dem. Så selv om ikke du lenger får bidrag vil barnet selv få det, de må selv søke om bidrag og får det inn på egen konto. På den måten kan de i stor grad selv holde seg med lommepenger og løpende utgifter med de pengene mens du dekker kost og losji. Anonymkode: 9d89d...f12 Men med forsørgerplikt, har de da krav på bidrag selv fra far? Anonymkode: 74a8a...933
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:22 #5 Skrevet onsdag kl 14:22 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men med forsørgerplikt, har de da krav på bidrag selv fra far? Anonymkode: 74a8a...933 Sorry, ble ivrig og spurte før jeg leste ferdig. Anonymkode: 74a8a...933
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:26 #6 Skrevet onsdag kl 14:26 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men med forsørgerplikt, har de da krav på bidrag selv fra far? Anonymkode: 74a8a...933 https://www.skatteetaten.no/person/betaling-og-innkreving/barnebidrag-og-andre-underholdsbidrag/motta-underholdsbidrag/nar-barnet-er-over-18-ar/ Anonymkode: 742f9...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå