Gå til innhold

Få betaling for det eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hsr 5 katter, ikke rasekatter som skal selges for 500,- stk. Ikke fått ormekur eller noe. Jeg vil ha betaling fra ukjente så eg vet de kommer til et riktig hjem. 

Men så er det et fanilie medlem som skal få/kjøpe de. Ikke nært familie medlem men 3-mening . Han har god råd og bedre enn meg 😅 bør jeg gi de gratis til han? Høres grådig ut av meg å be om penger for dem. Eller ? 

Anonymkode: bc518...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville dere gjort ? 

Skrevet

Jeg ville vært glad for at de fikk et godt hjem. 

Anonymkode: 2de36...f66

Skrevet

Behandl alle likt, ta betalt fra han også. Drar han på det er det et fint tegn på at han ikke bør få kjøpe dem uansett. 

Anonymkode: c3950...fe3

Skrevet

Ville gitt den bort til slektning med "krav"/anbefaling/ønske om at de 500 kronene helles brukes til å ta katten til vetrinær og få den kastrert, sjekket, ormekur om nødvendig etc. 

Ja, jeg er fullt klar over at en slik vetrinærsjekk vil koste mer enn 500 kroner, men ville ikke solgt katt til noen som ikke vil/kan ta den kostnaden,

Anonymkode: bdce3...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ville gitt den bort til slektning med "krav"/anbefaling/ønske om at de 500 kronene helles brukes til å ta katten til vetrinær og få den kastrert, sjekket, ormekur om nødvendig etc. 

Ja, jeg er fullt klar over at en slik vetrinærsjekk vil koste mer enn 500 kroner, men ville ikke solgt katt til noen som ikke vil/kan ta den kostnaden,

Anonymkode: bdce3...2d9

Og chip, veldig viktig med chip

Anonymkode: f4cc1...b70

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hsr 5 katter, ikke rasekatter som skal selges for 500,- stk. Ikke fått ormekur eller noe. Jeg vil ha betaling fra ukjente så eg vet de kommer til et riktig hjem. 

Men så er det et fanilie medlem som skal få/kjøpe de. Ikke nært familie medlem men 3-mening . Han har god råd og bedre enn meg 😅 bør jeg gi de gratis til han? Høres grådig ut av meg å be om penger for dem. Eller ? 

Hvis du vet den får et godt hjem hos 3-meningen din hadde jeg gitt den bort gratis.

Du vet jo ikke om de får et godt hjem selv om noen betaler 500 kr for den?

D

Anonymkode: e053e...8c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis du vet den får et godt hjem hos 3-meningen din hadde jeg gitt den bort gratis.

Du vet jo ikke om de får et godt hjem selv om noen betaler 500 kr for den?

D

Anonymkode: e053e...8c0

Han vippset uten at jeg ba om det. Men sånn ble det. Han kunne nok fått gratis,  takk for svar 

Skrevet

3-mening? Hvorfor ikke bare skrive tremenning?

Og bra at du får gode hjem til kattene. 

Anonymkode: 2b759...3fd

Skrevet

Man tar ikke betalt for kattunger i dette landet, men man begynte å ta betalt for å sikre at de som ville ha katt, ikke benyttet katten til annet formål, altså for å sikre katten. Skjønner du?

Så, nei, du kan ikke ta betalt for katten om den kommer til et bra hjem!

Skrevet
Rhapsody in blue skrev (12 minutter siden):

Man tar ikke betalt for kattunger i dette landet, men man begynte å ta betalt for å sikre at de som ville ha katt, ikke benyttet katten til annet formål, altså for å sikre katten. Skjønner du?

Så, nei, du kan ikke ta betalt for katten om den kommer til et bra hjem!

Selvfølgelig kan hun ta betalt for katten om den kommer til et bra hjem.. Å gi vekk kattunger gratis er en uting.

Anonymkode: 46278...571

Skrevet

Hvis du er seriøs sørger du for chip, kastrering, vaksiner og kur før overlevering. Det er nok katter i verden og 500 kr løser ikke bruk og kast. 

Anonymkode: d61a9...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...