Gå til innhold

Krig og politikk forumet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så du vil ikke at andre skal bedømme deg for meningene dine? Det er det kun dem på høyresiden som er bekymret for. Vi som stemmer sosialistisk er stolt av det og står for hva vi stemmer. 

Anonymkode: c9227...d2d

Skriver du som anonym.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Så du vil ikke at andre skal bedømme deg for meningene dine? Det er det kun dem på høyresiden som er bekymret for. Vi som stemmer sosialistisk er stolt av det og står for hva vi stemmer. 

Haha, ikke mye å være stolt av. Men du kan være glad for at du har sensuren på din side, så du kan si hva du mener. Ytringsfriheten er sosialistisk i Norge. Alt annet er grums. Problemet er at folk har hodet fullt av fordommer. Stemmer du til venstre er du kommunistisk naver, stemmer du til høyre er du rasistisk egoist. Ett ord, eller en bemerkning, er nok til at du plasseres i riktig bås. 

Anonymkode: 1386f...81b

Skrevet
TheWitch skrev (27 minutter siden):

Skriver du som anonym.....

Jeg skriver alltid som anonym. Om jeg hadde skrevet med nick hadde du ikke kjent meg bedre. 

Jeg diskuterer heller aldri politikk her inne, fordi det dessverre er for mange dumme mennesker her. Jeg kan likevel ha en mening om regelendringene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Haha, ikke mye å være stolt av. Men du kan være glad for at du har sensuren på din side, så du kan si hva du mener. Ytringsfriheten er sosialistisk i Norge. Alt annet er grums. Problemet er at folk har hodet fullt av fordommer. Stemmer du til venstre er du kommunistisk naver, stemmer du til høyre er du rasistisk egoist. Ett ord, eller en bemerkning, er nok til at du plasseres i riktig bås. 

Kan du fortelle om en gang du har blitt sensurert pga meningene dine? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skriver alltid som anonym. Om jeg hadde skrevet med nick hadde du ikke kjent meg bedre. 

Jeg diskuterer heller aldri politikk her inne, fordi det dessverre er for mange dumme mennesker her. Jeg kan likevel ha en mening om regelendringene. 

Du skrev at du var stolt av å være sosialist, men tydligvis ikke siden du ikke skriver med nick. 

Skrevet
TheWitch skrev (1 minutt siden):

Du skrev at du var stolt av å være sosialist, men tydligvis ikke siden du ikke skriver med nick. 

Ok. Hvis det får deg til å føle deg bedre så skal du få tro det. 

Skrevet

Ok. Hvis det får deg til å føle deg bedre så skal du få tro det. 

Men når du sitter og sier til en bruker at vedkommende sikkert kommer med for mye grums til å kunne være stolt av det og er avhengig av å være anonym er det merkelig å selv være anonym og påstå at man er stolt av å være sosialist. Du er ikke stolt av det da siden du må gjemme deg bak anonym.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer ikke til å skrive på krig og politikk med nick. Ikke det at jeg ikke står for meningene min - det gjør jeg gjerne - men fordi da blir man gjenkjent på resten av forumet, og farget av det. 

Anonymkode: 33798...b86

Men da får jo de som har ønsket mindre debatt rundt viktige politiske temaer, det slik de ville. Så håper du blir med i debatten uansett nick eller ei. På "skravle" kan du jo være anonym hvis du er redd for at ditt politiske ståsted skal påvirke andre debatter.

Skrevet

Men akkurat dèt, handler kanskje vel så mye om å ha meninger som er innenfor det som anses som politisk korrektet. Det skal ikke mye mot til, for å uttale seg innenfor den politiske konsensusen. Men sosialister er på ingen måte vaksinerte mot opplevelsen av at det er tryggest å holde munn. Et godt eksempel på det, er under McCarthy tiden i USA. Det å være på ytterkanten av den sosialistiske skalaen, var ikke akkurat noe man fortalte stolt om under lunsjpausen i kantina. Hvorfor ikke? Fordi omgivelsene ikke var særlig vennlig stemt ovenfor personer med denne type politiske tilbøyligheter. Så omgivelsene, og det politiske ytringsrommet har kanskje vel så mye å si for din opplevelse av å fritt kunne flagge politiske ståsted, som at du faktisk har noe særlig ryggrad.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke sånn at vi vet hvem du er heller…

Anonymkode: d49b4...a2b

Nei, men det er enklere å vite hvem jeg er, som har samme navn i alle tråder, enn en nummerrekke som skifter i hver tråd...

Skrevet

Jeg kommer ikke til å skrive på krig og politikk med nick. Ikke det at jeg ikke står for meningene min - det gjør jeg gjerne - men fordi da blir man gjenkjent på resten av forumet, og farget av det. 

Anonymkode: 33798...b86

Eh, ja...?

Skrevet

Hvordan skal man få flyttet over tråder fra skravle til politikk, hvis HI er anonym?

Anonymkode: bc27b...4f1

Skrevet

Hvordan skal man få flyttet over tråder fra skravle til politikk, hvis HI er anonym?

De blir bare slettet i stedet. Så skal du mene noe politisk må du gjøre det med nick.

Skrevet
Østerdølen skrev (33 minutter siden):

Eh, ja...?

Skjønner du virkelig ikke at skriver du anonymt slipper du å bli dømt etter fordommer? Er det så komplisert? Det er slik forum fungerer, det danner seg ofte en ekskluderende gruppe med brukere som heier fram hverandre. Det skaper en usympatisk klikk som er typisk for mange forum. Et nick er også anonymt, å tro at du står for noe bak et nick er rimelig pompøst.
Ikke alle er like opptatt av å være noen eller noe på et forum. De fleste ønsker bare å si sin mening, uten å ri kjepphester resten av livet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner du virkelig ikke at skriver du anonymt slipper du å bli dømt etter fordommer? Er det så komplisert? Det er slik forum fungerer, det danner seg ofte en ekskluderende gruppe med brukere som heier fram hverandre. Det skaper en usympatisk klikk som er typisk for mange forum. Et nick er også anonymt, å tro at du står for noe bak et nick er rimelig pompøst.
Ikke alle er like opptatt av å være noen eller noe på et forum. De fleste ønsker bare å si sin mening, uten å ri kjepphester resten av livet. 

Ingen nekter deg å si din mening. Men du har altså en million andre fora og kommentarfelt å gjøre akkurat det i, så hva er problemet med at akkurat dette forumet ber deg bruke nick på på ett eneste underforum?  

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så nå mister forumet alle disse velformulerte tenkende personene, som har så mye rett at de må minst være russiske spioner i følge den harde kjerne her inne 🤣

Skrevet
sug lut skrev (36 minutter siden):

De blir bare slettet i stedet. Så skal du mene noe politisk må du gjøre det med nick.

Men det er ikke et vanntett skott mellom hva som hører til skravle og hva som hører til politikk. åp det er mange tråder som postes på skravle, og så flyttes de over til politikk av Admin. En del tråder utvikler seg også under veis, slik at de blir flyttet over. Blir disse da slettet de da.

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Ingen nekter deg å si din mening. Men du har altså en million andre fora og kommentarfelt å gjøre akkurat det i, så hva er problemet med at akkurat dette forumet ber deg bruke nick på på ett eneste underforum?  

Du kunne forsøkt å forstå hva jeg skrev. Sa jeg at jeg ikke kunne si min mening? Nei, absolutt ikke. Det var ikke det som var temaet en gang. Det er nettopp denne uendelige kveruleringen på grunnlag av dårlig leseforståelse som gjør dette forumet til et grumseforum. Et forum enkelte føler eierskap til, og disse trues når noen har andre meninger. Det er noen dronninger her som skal mene noe om det meste. Og alltid menes det samme, og om andre ikke er enige kommer det personangrep, og alle andre triks i boka. For dere er jo hjemme her inne. Tenk at dere er foreldre. Grøss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Trist at sensuren griper om seg over alt. Alle vet hvor den kommer fra, og det er IKKE høyresiden. Grunnen til å skrive anonymt er fordi hvis ikke vil alle med fordommer stemple deg for resten av din tid uansett hva du skriver og mener her inne. Og her inne er det enormt mange fordommer. Det er umulig å diskutere følsomme temaer uten å bli beskyldt for grums eller rasisme. Nå vil dette få leve videre, mens det frie ord dør ut. Det er Norge anno 2025. Valgåret i et veldig oppskrytt demokrati. Det er noen som ødelegger dette forumet, og den personen er IKKE anonym. Nå er vi tilbake til et strikkeforum. Værsågod.

Høyresiden står for like mye sensur som venstresiden, der er de like gode (jeg er langt ut til høyre btw)

Anonymkode: 79a53...b71

Skrevet

Jeg synes det er bra. Det siste året eller no’ har forumet hatt veeeeldig mange innlegg der folk som er for innvandring blir betegnet som dumme, som fremholder Sylvi sine positive egenskaper. Det er helt greit, men for meg er det relevant om det er fire eller førti brukere som fremholder dette. Forehåpentligvis er det litt flere fra motsatt side av den politiske skalaen som også melder seg på diskusjonene hvis de er saklige. For meg er det egentlig ønskelig hvis de andre foraene også fordrer bruk av nick, jeg tror det vil gjøre at folk holder seg litt mer saklige og ryddige i diskusjoner. Jeg vil tro terskelen for å betegne andre som idiot blir litt høyere hvis man vet at man blir «gjenkjent». Ikke med fullt navn og adresse selvfølgelig, men at folk vet at jeg som Iiiiik står for noe lenger til venstre enn FrP er helt fint. 

Skrevet

Herlighet, nå kan vi ikke diskutere om gratis barnehage og tannlege engang uten å bruke nick.

Anonymkode: 960ec...fb5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Herlighet, nå kan vi ikke diskutere om gratis barnehage og tannlege engang uten å bruke nick.

Ikke om en skal ha norgesstrøm eller ei heller, som forøvrig er min tråd.  Dette er jo bare for dumt.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt igjen og vil bli stengt pga gjentatte ryddinger innen kort tid. 

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...