Gå til innhold

Bor alene og redd for å bli skikkelig syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere... Jeg har en litt vanskelig frykt å det er å bli skikkelig syk og det er fordi jeg bor alene. Det hadde nok tatt flere dager før noen tok kontakt tilfeldigvis og da hadde jeg i verste fall vært død. Tenker da på om man ikke klarer å ringe etter hjelp selv... Noen som har noen beroligende ord?

Anonymkode: 8a368...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare akseptere at det er en av ulempene ved å bo alene....

Heldigvis skjer det jo veldig sjelden, det er ikke noe man kan bruke negativ energi på å tenke på.

I dag hadde jeg fri, jeg kunne jo fått en hjertestans, slag, eller satt noe i halsen i formiddag. Jeg hadde blitt funnet når mann og barn kom hjem i ettermiddag, men jeg ville likevel vært død. Om jeg hadde blitt funnet i dag eller om to dager hadde ikke endret det liksom.

Blir man syk klarer man gjerne å ringe etter hjelp, skjer det noe akutt dødelig spiller det ingen rolle om du bor alene eller bare er alene hjemme noen timer.

Vi kan ikke gå og tenke på sånt. Mannen min kan dø i trafikken på vei hjem, eller sønnen kappe av seg armen i lærlingejobben. Skulle jeg brukt energi på å eneste meg for alle hvisomatte dersomatte hadde jeg blitt tullete.

Dytt engstelsen vekk, gjør noe som får tankekjøret vekk.

Anonymkode: faaf1...fab

Skrevet

Har du noen du er nær? Jeg gjorde en avtale med min bestefar  at han skulle sende meg en sms hver morgen, og hvis han ikke sendte meg en melding så skulle jeg komme til han. Vi hadde liksom kl 12 som tidsfrist, sånn at vi ikke skulle føle oss bundet av avtalen ( han ville gjerne ha god tid om morgenen).

En dag han ikke meldte meg før kl 12 ringte jeg han og var lett hysterisk ha ha ha men da hadde han bare glemt det. Nå er han blitt litt dement men siden vi laget en vane av det før han ble dement så holder han avtalen fremdeles selv om han er på sykehjem.

Anonymkode: e7261...ecf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei dere... Jeg har en litt vanskelig frykt å det er å bli skikkelig syk og det er fordi jeg bor alene. Det hadde nok tatt flere dager før noen tok kontakt tilfeldigvis og da hadde jeg i verste fall vært død. Tenker da på om man ikke klarer å ringe etter hjelp selv... Noen som har noen beroligende ord?

Her får du det stikk motsatte av beroligende ord. Du er jo et skrekkeksempel på en dramaqueen. Hadde du hatt en grunn, men det har du ikke, da hadde du skrevet det. Skjerp deg, ts deg sammen og bli voksen. 

Anonymkode: 4455b...fbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her får du det stikk motsatte av beroligende ord. Du er jo et skrekkeksempel på en dramaqueen. Hadde du hatt en grunn, men det har du ikke, da hadde du skrevet det. Skjerp deg, ts deg sammen og bli voksen. 

Og her har du et svært godt eksempel på en person som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon og som heller ikke evner å forstå hvor sårbart det kan føles om man er alene. 

Anonymkode: e7261...ecf

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

For et ufyselig menneske du er. Skjerp deg.

Anonymkode: a4455...e3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg bor og alene, ville nok tatt litt tid før noen fant meg og. Det skremmer meg, så jeg har egentlig ingen beroligende ord,

Anonymkode: a4455...e3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ei venninne som bor alene. Vi har en avtale om at hun sender meg en snap hver morgen. Om jeg ikke får noe tar jeg kontakt. Først melding, så telefon og om jeg ikke får tak i henne ringer jeg naboene eller reiser dit. Kunne en sånn avtale vært betryggende på noe vis? 

Anonymkode: dd2cf...547

Skrevet

Jeg kjente på den samme frykten da sønnen var liten. Hva om jeg ikke våknet en morgen, og han ble værende alene med en død mamma i flere dager...

Jeg lagde avtale med bhg, om at hvis han ikke var meldt inn syk eller fri og ikke kom til frokost som vanlig, skulle de ringe meg. 

Tante og datteren hennes har sms eller snapkontakt hver morgen innen kl 12. Tante ramler en del, så greit å ha litt kontroll. 

Pappa som bor alene 11 timer unna oss andre, får kaffebesøk av en nabo daglig. Denne naboen holder oss barna litt oppdatert på hvordan det går med pappa. 

Anonymkode: 78d52...57e

Skrevet

Last ned 113 appen. Om du føler deg akutt dårlig bare trykker du på den. Da får de opp adressen din og nøyaktig sted du befinner deg på meteren. Det kan være en trygghet. 

Anonymkode: f216b...eb0

Skrevet

Det er forståelig. Tenk hvor mange eldre som lever med den frykten. 

Burde vært en app for sånt. Da tenker jeg ikke på en app som du selv må trykke på, for de jeg kjenner til som har opplevd å være helt frakoblet kan ikke trykke på en app. Men en som krever en viss form for livstegn i løpet av en dag (om du så kobler til kaffemaskin eller lysbryter på toalettet), hvor det eksisterer en viss reaksjon om du uteblir. Ja takk! 

Anonymkode: 47b33...c62

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg så det kom forslag om at jeg kunne sende en sms til noen jeg kjente innen ett visst klokkeslett men jeg er litt usikker på om jeg ønsker gjøre det for lurer på om det bare vil skape ekstra stress, og redd familien skal tenke det verste (har slitt med selvmord tidligere) om jeg spør om det.

Skrevet

En ting å bo alene, og en ting å være alene.
Er du i jobb.
Dersom du er i jobb, ikke møter opp på jobb, og arbeidsgiver ikke får tak i deg er de forpliktet til å oppsøke der du bor for å se om noe har skjedd deg.

Anonymkode: cf275...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...