Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:05 #1 Skrevet tirsdag kl 14:05 Jeg har etter nesten ett år som jobbsøker fått intervju til en jobb jeg har lyst på. Jeg har tatt strøjobber og værr på farten hver dag uten noe form for jobbsikkerhet. Jobbene har vært lite relevante, og jeg har sett mørkt på fremtiden. Jeg har gått til coach og forsøkt alt for å holde motet oppe. Det er vanskelig innen mitt yrke å få relevant arbeid. Ulempen med jobben reisevei, men det kan løses hvis jeg kunne jobbe hjemmefra 3-4 dager i uken. Det første min mann sier er « seriøst, skal vi ha hjemmekontor begge to» Dette sa han med en sur stemme etter at jeg med snev av begeistring fortalte om det. Jeg innser vel at jeg er gift med en stor egoist. Så langt nede jeg har vært! Han mener nå det ikke er plass. Vi bor på 175 kvm! Jeg tror det er en del annet enn jobb jeg må snakke med coachen min om Anonymkode: 4efcf...0cb
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:06 #2 Skrevet tirsdag kl 14:06 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har etter nesten ett år som jobbsøker fått intervju til en jobb jeg har lyst på. Jeg har tatt strøjobber og værr på farten hver dag uten noe form for jobbsikkerhet. Jobbene har vært lite relevante, og jeg har sett mørkt på fremtiden. Jeg har gått til coach og forsøkt alt for å holde motet oppe. Det er vanskelig innen mitt yrke å få relevant arbeid. Ulempen med jobben reisevei, men det kan løses hvis jeg kunne jobbe hjemmefra 3-4 dager i uken. Det første min mann sier er « seriøst, skal vi ha hjemmekontor begge to» Dette sa han med en sur stemme etter at jeg med snev av begeistring fortalte om det. Jeg innser vel at jeg er gift med en stor egoist. Så langt nede jeg har vært! Han mener nå det ikke er plass. Vi bor på 175 kvm! Jeg tror det er en del annet enn jobb jeg må snakke med coachen min om Anonymkode: 4efcf...0cb Det vondeste er at han også sa « det skal ikke mye til å vippe deg av pinnen om dagen». Som om det er jeg som overreagerte Anonymkode: 4efcf...0cb
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:48 #3 Skrevet tirsdag kl 14:48 I alle dager! Først, gratulerer med innkalling. Det gjør noe med deg når du går over tid uten noe napp. Det er fryktelig tungt. Gled deg, klapp deg på skuldra og vær stolt. Jeg håper det går veien. Bør være helt uproblematisk å finne plass til to på hjemmekontor i et så stort hus. Får du tilslag, takk ja. Mannen din er en dust hvis han ikke klarer å unne deg gleden over dette. Lykke til og tvi tvi 🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: e6b5c...cd5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:55 #4 Skrevet tirsdag kl 14:55 Lykke til med intervju. Han kunne godt ha spadd opp litt entusiasme på dine vegne, synes jeg. Hvor lang reisevei er det snakk om og vet du om arbeidsgiver vil godta så mye hjemmekontor? Anonymkode: 574e9...56c
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:16 #5 Skrevet tirsdag kl 17:16 Gratulerer med jobb! Viss mannen ikke vil ha hjemmekontor med deg så få han gå på jobb da! Ellers så få han dra dit pepper'n gror. (Det er lett for meg å si da, ikke like lett i virkeligheten) Anonymkode: 92b85...a25
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:17 #6 Skrevet tirsdag kl 17:17 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det vondeste er at han også sa « det skal ikke mye til å vippe deg av pinnen om dagen». Som om det er jeg som overreagerte Anonymkode: 4efcf...0cb Er jo tydelig at ekteskapet ikke fungerer fra før av når han reagerer sånn. Anonymkode: 193e1...e67
pele Skrevet tirsdag kl 18:39 #7 Skrevet tirsdag kl 18:39 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I alle dager! Først, gratulerer med innkalling. Det gjør noe med deg når du går over tid uten noe napp. Det er fryktelig tungt. Gled deg, klapp deg på skuldra og vær stolt. Jeg håper det går veien. Bør være helt uproblematisk å finne plass til to på hjemmekontor i et så stort hus. Får du tilslag, takk ja. Mannen din er en dust hvis han ikke klarer å unne deg gleden over dette. Lykke til og tvi tvi 🙏🏻🙏🏻 Anonymkode: e6b5c...cd5 Han har lyst til å ha huset for seg selv på dagtid
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:23 #8 Skrevet tirsdag kl 23:23 Kanskje ikke han jobber så mye på hjemmekontoret sitt. Anonymkode: 465b2...64f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:50 #9 Skrevet tirsdag kl 23:50 pele skrev (5 timer siden): Han har lyst til å ha huset for seg selv på dagtid Hvem har ikke det? Men har du valgt å gifte deg eller bo med noen, må du nesten evne å dele plassen. 🤷🏼♀️ eller finne deg din helt egen et annet sted. Klarer ikke å hente frem empati for folk som ikke liker å leve livet de selv sa ja takk til. Anonymkode: e6b5c...cd5
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 00:33 #10 Skrevet onsdag kl 00:33 Du kan si: er du ikke glad jeg endelig kan få mulighet til en jobb jeg ønsker meg? Og inntekt deretter? Du får gå på jobb du da, nå er det vel min tur å boltre meg hjemme med hjemmekontor. Skjerp deg! Det hadde jeg glatt sagt til min mann. Anonymkode: 94f8f...5c3
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 03:41 #11 Skrevet onsdag kl 03:41 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du kan si: er du ikke glad jeg endelig kan få mulighet til en jobb jeg ønsker meg? Og inntekt deretter? Du får gå på jobb du da, nå er det vel min tur å boltre meg hjemme med hjemmekontor. Skjerp deg! Det hadde jeg glatt sagt til min mann. Anonymkode: 94f8f...5c3 Ja, det hadde du helt sikkert sagt. Anonymkode: 193e1...e67
pele Skrevet onsdag kl 06:12 #12 Skrevet onsdag kl 06:12 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, det hadde du helt sikkert sagt. Anonymkode: 193e1...e67 Korfor seier du dette?Trur du ikkje på det?
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:27 #13 Skrevet onsdag kl 06:27 pele skrev (15 minutter siden): Korfor seier du dette?Trur du ikkje på det? Nei... Anonymkode: 193e1...e67
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:10 #14 Skrevet onsdag kl 08:10 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, det hadde du helt sikkert sagt. Anonymkode: 193e1...e67 Ikke meg du siterer, men jeg hadde absolutt sagt noe lignende til min mann. Muligens ikke så diplomatisk og forsiktig heller. Anonymkode: 0fe74...4e8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:12 #15 Skrevet onsdag kl 08:12 Har dere plass til to hjemmekontor? Mannen og jeg har hatt hjemmekontor sammen i årevis, ikke noe problem, men vi må ha hvert vårt rom, med tanke på samtaler osv. Ut over det er han en dust. Lykke til med ny jobb. Anonymkode: da026...db6
pele Skrevet onsdag kl 09:48 #16 Skrevet onsdag kl 09:48 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei... Anonymkode: 193e1...e67 Eg kunne glatt sagt det
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 10:58 #17 Skrevet onsdag kl 10:58 Det der hadde jeg ikke giddet forholde meg til. Dust, surpomp. Selvfølgelig irriterende å mangle backing og kjærlighet hjemme, men her får du bare «hardne» og bry deg om deg selv. Ok så er dere gift, men tydeligvis på et dårlig sted. Konsentrer deg om jobben og gled deg over det, så får han bare akseptere at han deler hus med noen (så lenge det varer). Anonymkode: c6b01...90c
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 16:14 #18 Skrevet onsdag kl 16:14 pele skrev (21 timer siden): Han har lyst til å ha huset for seg selv på dagtid Hva driver han på med på dagtid egentlig??? Anonymkode: e8f51...7f0
Gladjente00 Skrevet onsdag kl 21:46 #19 Skrevet onsdag kl 21:46 Gratulere så mye med ny jobb, dette er jo kjempe gode nyheter for deg og dere 🥰 at han sa det han sa virker som han sa fordi han synest at det er fantastisk å være alene hjemme på dagtid, hele huset for seg selv og å slippe å stresse ut dørene. Nå ser han deg jobbe hjemme med han i huset som en trussel på friheten og freden og derfor valgte å ordlegge seg slik han gjor. Dette er utrolig egoistisk og barnslig og har han ikke ordnet opp eller beklaget seg til deg etter dette utsagnet, hadde jeg tatt det opp igjen for å snakke slikt er ikke greit. At ett par jobber hjemme samtidig er kanskje ikke ideelt for alle men noen fungere det med at de respektere at de nå er begge på jobb og at de får være i fred på hver sin side. Men skjønner veldig godt at du ble både lei, såret og ikke minst oppgitt at din mann kunne komme med en slik nedlatende kommentar nå som du endelig har fått deg en jobb og var glad for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå