Gå til innhold

Folk som kjøper mobiler fra finn for å selge videre til dyrere pris😆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde dette i dag😆

«gratulere med den nye mobilen din» sa jeg mens jeg ler nå😆

jeg mener.. jeg fikk jo 4999kr sååå men synes det er morsom likevel at nå prøver personen og selge den for 7950kr🤣 skjønner ikke helt greia, jeg mener ja kanskje man får noe 2000 kr ekstra men?

Anonymkode: 813b1...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med det?

Anonymkode: 73d97...3f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Opplevde dette i dag😆

«gratulere med den nye mobilen din» sa jeg mens jeg ler nå😆

jeg mener.. jeg fikk jo 4999kr sååå men synes det er morsom likevel at nå prøver personen og selge den for 7950kr🤣 skjønner ikke helt greia, jeg mener ja kanskje man får noe 2000 kr ekstra men?

Anonymkode: 813b1...72a

Men hva da? 2000 kr er mye for mange det.

Anonymkode: d46f7...4d0

Skrevet

Det er mange som kjøper ting på Finn for å selge videre. Jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så morsomt? Det var noen som så en mulighet for å tjene penger.. 

Anonymkode: 649eb...cfd

Skrevet

Hvorfor ler du? Du tapte 2000 kr. 

Anonymkode: 0e378...b97

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ler du? Du tapte 2000 kr. 

Anonymkode: 0e378...b97

Hun har ikke "tapt" noe som helst før mobilen er solgt til den høye prisen.

Det er noen som tjener penger på å kjøpe og videreselge på finn (og andre bruktmarkeder), men det er nok enda flere som prøver men aldri tjener noe videre. Slik har det alltid vært, alle har vel kjent noen som fyller huset med "samlerobjekter" som de har fått kjøpt ved en kupp og som de kommer til å tjene store penger på så snart de får solgt. 

Anonymkode: 69a57...bea

Skrevet

Var der ikke sånn Westerlin startet sitt imperium da?

Han startet med å låne noen tusen kr av sin far i tenårene og tjente sine første penger ved å kjøpe og videreselge bl.a mobiler. Så har han bygget sten for sten etterpå, og nå er han rik.

Man kan sikkert si mye rart om Westerlin, men jeg beundrer de som har bygget seg opp fra ingenting, og et sted må man jo begynne.

Anonymkode: 74cb6...dfa

Skrevet

Hva ler du av, egentlig? 

Skrevet

Dette er jo hele kjernen med handel at man selger dyrere enn man kjøpte for.

Du må også regne på nytt differansen. Blir nesten 3000 ikke 2000😉

Anonymkode: 3aa69...3d9

Skrevet

umoralske mennesker finnes det overalt. Det finnes mange ting som er enda mer umoralsk, men ja, å betale lite for noe man skal selge videre dyrere er også skikkelig umoralsk spør du meg. Sånne folk kan du få gratis av meg. Kyniske som få

Anonymkode: 50e89...070

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

umoralske mennesker finnes det overalt. Det finnes mange ting som er enda mer umoralsk, men ja, å betale lite for noe man skal selge videre dyrere er også skikkelig umoralsk spør du meg. Sånne folk kan du få gratis av meg. Kyniske som få

Hva er umoralsk med dette?

Anonymkode: 3aa69...3d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

All handel baserer seg på å kjøpe billig og selge dyrt, det er bare sånn det er.

I dette tilfellet kan det virke som om videreselgeren får "gratis penger" ved å utnytte den opprinnelige selgeren, men det er egentlig ikke slik. Videreselgeren tar en risiko ved å kjøpe telefoner (og sikkert annet) på nett ettersom det slett ikke er sikkert at han får videresolgt dem for en høyere pris. Siden elektronikk går ned i pris over tid kan han jo heller ikke sitte på dem hvor lenge som helst. Likevel må de jo lagres midlertidig, hentes og sendes, han må ta bilder og kommunisere med kjøpere og selgere og så videre. Det innebærer en god del arbeid og det er ikke mer umoralsk enn en hvilkensomhelst brukthandler gjør. Selv om det går historier om at noen har blitt rik på dette, er det nok langt flere som prøver seg men ender med å tape eller i hvertfall ikke tjene noe videre i forhold til arbeidsinnsatsen.

Anonymkode: 69a57...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Umoralsk?

Handel er da ikke umoralsk, det har mennesker drevet med i tusenvis av år....

Anonymkode: 74cb6...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...