Anonym bruker Skrevet 21. august #26 Skrevet 21. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Tror du at strømprisen med strøstøtte vil bli lavere enn norgespris? Anonymkode: bd42f...45c Ja. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fra-40-ore-til-1-30-kr-stromavgifter-gjor-nordmenn-til-taperne/s/5-95-2578946?fbclid=IwdGRleAMUZqxleHRuA2FlbQIxMQABHhNWlZ1vX2yTlQYp95RIZbG6Yit_wJ-ILomoWA-AqA0LyXls7kMK_dG5SD6v_aem_8oUVQdjmkmHpUenWtmQdKw Anonymkode: 682a7...469
Anonym bruker Skrevet 21. august #27 Skrevet 21. august Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Norgespris? Hvordan velger man? Anonymkode: c596e...b57
Anonym bruker Skrevet 22. august #28 Skrevet 22. august Jeg bor i NO1 og skal velge Norgespris. Nå bruker jeg ikke veldig mye strøm heldigvis, men jeg bor i en eldre blokk hvor eneste mulighet for oppvarming er strøm og på vinteren er regningen min fort 3-4000, og jeg har det heller ikke veldig varmt. Bare i dag ligger strømprisen min på gjenommsnittelig 1,03 ser jeg. Anonymkode: 270e8...94e
prekæs Skrevet 22. august #29 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (15 timer siden): Dette stusser jeg og på. Det er ikke et veldig bra initiativ for å få folk til å spare strøm heller. Hi Anonymkode: bd42f...45c Altså. Mange av oss har vært med den gangen strømmen ikke kostet stort. Det er en stor undervurdering å tro at folk vil sløse strøm fordi det er billig. De aller fleste tar ikke tre varme bad, har 32 grader i stua eller har varmekabler utvendig av den grunn. Jeg gjør et grep pga forutsigbar pris og det er å bruke miljøvennlig strøm, før mindre miljøvennlig ved for å ha 20-21 grader i huset mitt. I disse dager med stort miljøfokus, så bør det virkelig være innafor. Veden vil bli brukt, men langt mindre, og det bør diverse mijløforkjempere være glad for.
Anonym bruker Skrevet 22. august #30 Skrevet 22. august prekæs skrev (1 time siden): Altså. Mange av oss har vært med den gangen strømmen ikke kostet stort. Det er en stor undervurdering å tro at folk vil sløse strøm fordi det er billig. De aller fleste tar ikke tre varme bad, har 32 grader i stua eller har varmekabler utvendig av den grunn. Jeg gjør et grep pga forutsigbar pris og det er å bruke miljøvennlig strøm, før mindre miljøvennlig ved for å ha 20-21 grader i huset mitt. I disse dager med stort miljøfokus, så bør det virkelig være innafor. Veden vil bli brukt, men langt mindre, og det bør diverse mijløforkjempere være glad for. Jeg er så gammel at den funker ikke på meg, har hengt rundt lenge jeg også. Men jeg stusser over denne løsningen, for den strider mot formålet å spre bruken til tidspunkt med mindre belastning på nettet. Noe som kan merkes for bedrifter som ikke har et valg, de får ikke noe norgespris som resten av oss. Eneste intensiv da er nettleien, men den er uansett er kjørt hvis du har storfamilien på middag en kald vinterdag. Ved makspris er det absolutt et insentiv å spre forbruker hvis du betaler 12 øre fremfor 50 øre. Anonymkode: df913...439
Anonym bruker Skrevet 22. august #31 Skrevet 22. august Anonym bruker skrev (23 timer siden): Ja. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fra-40-ore-til-1-30-kr-stromavgifter-gjor-nordmenn-til-taperne/s/5-95-2578946?fbclid=IwdGRleAMUZqxleHRuA2FlbQIxMQABHhNWlZ1vX2yTlQYp95RIZbG6Yit_wJ-ILomoWA-AqA0LyXls7kMK_dG5SD6v_aem_8oUVQdjmkmHpUenWtmQdKw Anonymkode: 682a7...469 Forstår ikke hvordan dette skal gjøre det billigere med "vanlig" strømavtale enn Norgespris. Hvis avgifter fjernes, fjernes de vel for alle forbrukere? For oss i NO2 vil Norgespris uansett bli billigere, her har gjennomsnittlig strømpris ligger på et sted mellom 150øre og 200øre kwt hele sommer FØR elavgifter etc. og med de tallene vil faktisk Norgespris bli mye billigere. Anonymkode: 438b8...927
Anonym bruker Skrevet 23. august #32 Skrevet 23. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Forstår ikke hvordan dette skal gjøre det billigere med "vanlig" strømavtale enn Norgespris. Hvis avgifter fjernes, fjernes de vel for alle forbrukere? For oss i NO2 vil Norgespris uansett bli billigere, her har gjennomsnittlig strømpris ligger på et sted mellom 150øre og 200øre kwt hele sommer FØR elavgifter etc. og med de tallene vil faktisk Norgespris bli mye billigere. Anonymkode: 438b8...927 Jeg er i NO2, gjennomsnittlig pris er rundt 1,05 kr for selve strømmen. Nettleie utenom. Men den veksler fra 11 øre til 151 øre bare i dag. Artig hvordan denne fraviker all annen praktisk hvor pris er oppgitt inkludert avgift og skatt… Anonymkode: df913...439
Anonym bruker Skrevet 3. september #33 Skrevet 3. september Det er jo selvsagt ikke noe å lure på. Det sier seg jo selv hva man bør gjøre. Bor man i sør er løsningen norgespris, bor man i nord endrer man ingenting. Bor man i midt norge kan man vente å se det litt an. Kjempe enkelt for de alle fleste. Anonymkode: b13c8...480
Anonym bruker Skrevet 3. september #34 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo selvsagt ikke noe å lure på. Det sier seg jo selv hva man bør gjøre. Bor man i sør er løsningen norgespris, bor man i nord endrer man ingenting. Bor man i midt norge kan man vente å se det litt an. Kjempe enkelt for de alle fleste. Anonymkode: b13c8...480 Både midt og nord bør IKKE velge Norgespris. Øst og særlig sør vil spare mye på Norgespris. Vestlandet er jeg mer usikker på. Velger man ingenting, fortsetter man bare med dagens ordning. Det er også et valg. Anonymkode: 7bf73...f82
Anonym bruker Skrevet 3. september #35 Skrevet 3. september Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Både midt og nord bør IKKE velge Norgespris. Øst og særlig sør vil spare mye på Norgespris. Vestlandet er jeg mer usikker på. Velger man ingenting, fortsetter man bare med dagens ordning. Det er også et valg. Anonymkode: 7bf73...f82 Det er jo mer eller mindre akkurat det jeg skrev... Anonymkode: b13c8...480
Anonym bruker Skrevet 3. september #36 Skrevet 3. september Jeg lurer på hvorfor man låser seg til å ha Norgespris ut 2026 hvis man velger Norgespris? Anonymkode: bd42f...45c
Anonym bruker Skrevet 4. september #37 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg lurer på hvorfor man låser seg til å ha Norgespris ut 2026 hvis man velger Norgespris? Anonymkode: bd42f...45c Og hvorfor er det boligen man binder til Norgespris, ikke personen,. Anonymkode: bd42f...45c
Anonym bruker Skrevet 4. september #38 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Og hvorfor er det boligen man binder til Norgespris, ikke personen,. Anonymkode: bd42f...45c Jeg syns det er mye som skurrer her. Anonymkode: 682a7...469
Admin Skrevet 4. september #39 Skrevet 4. september Tråden er ryddet for politiske avsporinger. Admin
pele Skrevet 4. september #40 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (På 21.8.2025 den 21.06): Alt er jo lureri. Se dokumentaren Hvor ble det av penga. Anonymkode: 682a7...469 Håper FrP kommer til makten og da blir deres strømforslag gjeldende. Mykje bedre enn Norgespris
pele Skrevet 4. september #41 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (På 22.8.2025 den 13.18): Jeg er så gammel at den funker ikke på meg, har hengt rundt lenge jeg også. Men jeg stusser over denne løsningen, for den strider mot formålet å spre bruken til tidspunkt med mindre belastning på nettet. Noe som kan merkes for bedrifter som ikke har et valg, de får ikke noe norgespris som resten av oss. Eneste intensiv da er nettleien, men den er uansett er kjørt hvis du har storfamilien på middag en kald vinterdag. Ved makspris er det absolutt et insentiv å spre forbruker hvis du betaler 12 øre fremfor 50 øre. Anonymkode: df913...439 Dette👌
Anonym bruker Skrevet 4. september #42 Skrevet 4. september Anonym bruker skrev (På 22.8.2025 den 13.18): Jeg er så gammel at den funker ikke på meg, har hengt rundt lenge jeg også. Men jeg stusser over denne løsningen, for den strider mot formålet å spre bruken til tidspunkt med mindre belastning på nettet. Noe som kan merkes for bedrifter som ikke har et valg, de får ikke noe norgespris som resten av oss. Eneste intensiv da er nettleien, men den er uansett er kjørt hvis du har storfamilien på middag en kald vinterdag. Ved makspris er det absolutt et insentiv å spre forbruker hvis du betaler 12 øre fremfor 50 øre. Anonymkode: df913...439 Før i tiden, da politikerne var opptatt av folkets beste, spesielt de som hadde dårligst råd, da var vanlig forbruk veldig billig, og overforbruk veldig dyrt. Det var et mye bedre system. Alle har et grunnleggende behov som ingen burde tjene store penger på. Det burde vært nesten gratis å varme opp en kald bolig om vinteren. Tenk på alle eldre som fryser, og samtidig er nøye med pengene. Det er en kynisme over begge alternativene, kamuflert som et tilbud til folket. Anonymkode: 10ae0...e74
Anonym bruker Skrevet 4. september #43 Skrevet 4. september Strømstøtten vil uansett bli avviklet, når neste valg er på god avstand. Anonymkode: 10ae0...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå