Gå til innhold

Barnefar som truer med rettsak hver gang han er uening med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli sliten av dette.. 

han mente han kan ta dette med til retten med å bytte etter navnet til hans sitt da «da dette er navnet hun er født med», jeg skrev en tråd tidligere her da jeg byttet pga at han var lite tilgjengelig i barnets første leveår under 1 år. Jeg tok hans etternavn som mellomnavn og han hadde foreldre ansvar så han også aksepterte det. Men nå er det dette med det jævla etter navnet han er så bittert for og truer. Alltid truslet, «jeg truer ikke det er sant» sikkelig dritt manipulering hver gang, går han ikke lei tenker jeg? Må være slitsomt og ha så mye bias og trusler i hodet. Denne mannen skal uansett snart gifte seg med en annen dame og da blir der unger der også nokså vis og da vil han heller ikke sikkert ha tid.. jeg blir psykisk sliten og lei. Av og til skulle jeg ønske han bare forsvant med den nye dama si langt I helvete , han har også reist i ca 2 måneder med den nye dama si mens barnet bare var hos besteforeldre.. dette kom litt stygt ut men etter 7 år med dette faen skapet. Er jeg i min ende og 11 år igjen.. yey. Hadde jeg vist bedre hadde jeg tatt en annen utvei der og da når jeg fant ut jeg var gravid uansett hvor mye jeg elsker barnet

Anonymkode: e5cd0...805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg forstår deg rett så samtykken han til at barnet skulle få det etternavnet barnet har nå (hans etternavn som mellomnavn, ditt etternavn som hovednavn)?

I så fall er det bare å vise til at han selv samtykket til dette navnet, og det er dermed det navnet ungen har. Og at hvis han ønsker å bruke tid i retten, så får han bare gjøre det, for han kommer uansett ikke til å vinne en sak hvor han selv har samtykket til at barnet skulle få det navnet det i dag har. Så kan du si at han får ta det til retten, og inntil han ev. gjør det så vil du ikke snakke mer med ham om dette.

Og så er det nok lurt å sørge for at all kommunikasjon om barnet heretter skjer skriftlig via mail og sms, slik at du kan dokumenter hva som er blitt avtalt, når han ev. bryter avtaler osv.

Mest trolig vil hans manipulering og trakassering av deg avta når han har giftet seg og får barn der.

Hold ut! ❤️ 

Anonymkode: 21d70...04e

Skrevet

Hvis dere har delt foreldreansvar har han jo gitt samtykke til navnet barnet har. Enig med over, vis til at han samtykket, si han får ta det i retten og du vil ikke diskutere dette mer. 

Skrevet

Enig med de over. Han samtykket til det navnet barnet har i dag. Du kan si at han selv samtykket til navnet hun har og hvis han vil diskutere dette får han ta det med advokaten sin og i retten. På den måten tar du kontrollen tilbake, lukker samtalen og han står uten makt. 
Om han vil betale penger til advokat og saksomkostninger i retten må han gjøre det. Han kommer ingen vei med det. Når jenta er 18 kan hun selv legge på navnet hans om hun vil, eller fjerne etternavnet hans om hun vil. Han bør heller fokusere på jenta og være en god far. 

Anonymkode: 61312...8fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Enig med de over. Han samtykket til det navnet barnet har i dag. Du kan si at han selv samtykket til navnet hun har og hvis han vil diskutere dette får han ta det med advokaten sin og i retten. På den måten tar du kontrollen tilbake, lukker samtalen og han står uten makt. 
Om han vil betale penger til advokat og saksomkostninger i retten må han gjøre det. Han kommer ingen vei med det. Når jenta er 18 kan hun selv legge på navnet hans om hun vil, eller fjerne etternavnet hans om hun vil. Han bør heller fokusere på jenta og være en god far. 

Anonymkode: 61312...8fe

Jeg skrev via melding at da var det klart med hans etternavn som mellomnavn og da takket han og akseptert det.. nå kommer han at han ikke aksepterte noe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skrev via melding at da var det klart med hans etternavn som mellomnavn og da takket han og akseptert det.. nå kommer han at han ikke aksepterte noe?

Men dette må du bare drite i og gå videre. Barnet har nå et navn, og begge foreldrene må samtykke til å endre dette navnet. Og det trenger ikke du å samtykke til.  Faren har ingen sak. 
Ta tilbake kontrollen, ikke la ham plage og manipulere deg. Vær helt tydelig på at du nå anser deg som ferdig med å diskutere dette, og at han får ta det videre med advokat om han ønsker. 

Han har ingen sak. Virkelig ikke.

Anonymkode: b4d59...f79

Skrevet

For å bytte navn på et barn må begge foreldrene samtykke, så her har han ingenting å komme med.

Truer han med rettssak så sier du bare at om han vil sløse bort penger på å prøve det så må han for all del bare gjøre det, saken vil bli avvist.

Anonymkode: d96d2...dba

Skrevet

Ikke svar han lenger på dette. Du har allerede forklart alt, la han sende trusler om rettsak han kommer ingen vei med det uansett. 

Og nei du hadde angret om du hadde valgt en annen utvei. 

Anonymkode: eac1b...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...