MissSaigon Skrevet 18. august #26 Skrevet 18. august Pobie skrev (3 timer siden): Helt uenig, selvfølgelig må man legge planer som fungerer for hele familien, og hvis man har to små barn må man av og til prioritere vekk fritidsaktiviteter for større barn. HI kan ikke kreve at far skal følge opp en fritidsaktivitet eller at han skal dra med seg de to små. Det er faktisk helt opp til far hva han har kapasitet til eller prioriterer, og det er noe helt annet med tre barn enn ett barn. Jeg har tre tette og kan love deg at fritidsaktiviteter ikke ble prioritert med små barn. Hvis dette er viktig for HI får hun reise eller organisere skyss selv. Det er vel ikke om det er viktig for hi eller ikke som er tema her, men at det er viktig for barnet. Man bør ikke få flere barn enn man evner å følge opp, og at far har fått to tette barn er ingen fribillett for å slippe å følge opp sin førstefødte. Det er virkelig ikke hi som skal organisere skyss de gangene stevner havner på far sine helger!
Anonym bruker Skrevet 18. august #27 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor ikke??? Jeg dro med meg de 2 mindste slik at eldste skulle få gå på sine ting! Da var minste bare noen måneder! Hvorfor skal ikke en far klare det samme? Anonymkode: ee537...33f Eller så kan de være hjemme hos mammaen sin Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Diskusjonen er ikke om det er mulig, men om hi kan kreve det av far. Det er to helt forskjellige ting. For de fleste av oss er det mulig å enten ha med yngre søsken eller sette de igjen hos den andre foteldreren, men for denne pappaen er det tydeligvis helt umulig, og da får ikke hi gjort noe med det annet enn å ta ansvar selv. Anonymkode: d90e1...e5b HI kan ikke ta ansvar selv, som hun skriver, i helgene barnet er hos pappaen jobber hun Anonymkode: 6c7e5...6fe
Anonym bruker Skrevet 18. august #28 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (38 minutter siden): HI kan ikke ta ansvar selv, som hun skriver, i helgene barnet er hos pappaen jobber hun Anonymkode: 6c7e5...6fe Ja, og da er det som det er dessverre. Det blir ikke ansett som omsorgssvikt å ikke ha kapasitet til å følge barna sine på stevner, så hun kan rett og slett ikke kreve det av han. Uansett hvor mange svar hun får her fra folk som klarer det så kan hun ikke kreve det. Det er der hele denne diskusjonen stopper. Anonymkode: d90e1...e5b
Anonym bruker Skrevet 18. august #29 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, og da er det som det er dessverre. Det blir ikke ansett som omsorgssvikt å ikke ha kapasitet til å følge barna sine på stevner, så hun kan rett og slett ikke kreve det av han. Uansett hvor mange svar hun får her fra folk som klarer det så kan hun ikke kreve det. Det er der hele denne diskusjonen stopper. Anonymkode: d90e1...e5b Jeg syns bare det er trist at barnet er med på treninger, men ikke kan være med på det som virkelig er gøy, stevner, cupen og slikt. HI har heller ikke svart på hvorfor de små ikke bare kan være med mammaen sin Anonymkode: 6c7e5...6fe
MissSaigon Skrevet 18. august #30 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, og da er det som det er dessverre. Det blir ikke ansett som omsorgssvikt å ikke ha kapasitet til å følge barna sine på stevner, så hun kan rett og slett ikke kreve det av han. Uansett hvor mange svar hun får her fra folk som klarer det så kan hun ikke kreve det. Det er der hele denne diskusjonen stopper. Anonymkode: d90e1...e5b Hi spør ikke om hun kan kreve, og ingen skriver at hun skal gjøre det. Å forvente er noe helt annet. Hi spør om hun kan ta det opp med han, og eventuelt hvordan legge det frem. Så du trenger ikke avblåse en diskusjon som ikke er din.
Anonym bruker Skrevet 18. august #31 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Diskusjonen er ikke om det er mulig, men om hi kan kreve det av far. Det er to helt forskjellige ting. For de fleste av oss er det mulig å enten ha med yngre søsken eller sette de igjen hos den andre foteldreren, men for denne pappaen er det tydeligvis helt umulig, og da får ikke hi gjort noe med det annet enn å ta ansvar selv. Anonymkode: d90e1...e5b Nei, diskusjonen er IKKE om hi kan kreve det. Anonymkode: 61919...5e3
Anonym bruker Skrevet 18. august #32 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, og da er det som det er dessverre. Det blir ikke ansett som omsorgssvikt å ikke ha kapasitet til å følge barna sine på stevner, så hun kan rett og slett ikke kreve det av han. Uansett hvor mange svar hun får her fra folk som klarer det så kan hun ikke kreve det. Det er der hele denne diskusjonen stopper. Anonymkode: d90e1...e5b Nei, diskusjonen stopper ikke bare fordi du mener den skal gjøre det. Ingen har snakket om omsorgssvikt eller å kreve noe, slutt å lag dine egne scenarioer. Anonymkode: 61919...5e3
Pobie Skrevet 18. august #33 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis man er to voksne på tre barn, og man ikke klarer å følge den ene på stevne en gang per måned, da er man enten evneveik, eller man gir faen. Tenk så mange som har en partner som jobber turnus. Disse må klare å ta seg av egne barn når den andre forelderen er på jobb eller sover etter natt-/kveldsskift. Med mindre det feiler en noe så klarer man å ta vare på egne barn uten partneren sin til stede. Anonymkode: ca816...af1 Jeg klarer selvfølgelig å ta vare på de tre barna mine alene, men ta vare på og følge opp er ikke nødvendigvis det samme som å prioritere fritidsaktiviteter. Vi vet heller ikke hva forutsetningene til far er her, kanskje ny samboer jobber turnus eller er syk, kanskje barna har spesielle behov, kanskje far har spesielle behov. Man kan rett og slett ikke si "jeg klarer å prioritere fritidsaktiviteter, derfor klarer alle andre det og".
MissSaigon Skrevet 18. august #34 Skrevet 18. august Pobie skrev (7 minutter siden): Jeg klarer selvfølgelig å ta vare på de tre barna mine alene, men ta vare på og følge opp er ikke nødvendigvis det samme som å prioritere fritidsaktiviteter. Vi vet heller ikke hva forutsetningene til far er her, kanskje ny samboer jobber turnus eller er syk, kanskje barna har spesielle behov, kanskje far har spesielle behov. Man kan rett og slett ikke si "jeg klarer å prioritere fritidsaktiviteter, derfor klarer alle andre det og". Men man kan regne med at hi har såpass gangsyn at hun hadde hatt forståelse for at det var vanskelig for far om livssituasjonen tilsier det. Hun har jo forståelse for at det er travelt med to små, men blir frustrert over at far bortprioriterer eldste uten engang å forsøke å ordne det. At en frisk og voksen person kan forventes å følge barnet sitt på samling en gang pr mnd er virkelig ikke å kreve fr mye.
Anonym bruker Skrevet 18. august #35 Skrevet 18. august Pobie skrev (47 minutter siden): Jeg klarer selvfølgelig å ta vare på de tre barna mine alene, men ta vare på og følge opp er ikke nødvendigvis det samme som å prioritere fritidsaktiviteter. Vi vet heller ikke hva forutsetningene til far er her, kanskje ny samboer jobber turnus eller er syk, kanskje barna har spesielle behov, kanskje far har spesielle behov. Man kan rett og slett ikke si "jeg klarer å prioritere fritidsaktiviteter, derfor klarer alle andre det og". Hva med 9-åringen da, hva med hva det barnet trenger? Anonymkode: 61919...5e3
Anonym bruker Skrevet 18. august #36 Skrevet 18. august Om dette betyr mye for barnet synes jeg far skal komme på banen og prioritere det. Det handler om prioriteringer. Jeg synes du skal si fra tydelig hva du tenker om dette til faren. Om det er klin umulig en gang iblandt, ville jeg undersøkt samkjøring som flere her foreslår. Ikke la barnet lide fordi far har ny familie. Anonymkode: 3542d...e2e
Anonym bruker Skrevet 18. august #37 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (20 timer siden): Selvfølgelig kan du ikke forvente at far skal ta med seg to små barn på 1-2 timers kjøretur pluss lang dag pluss kjøretur tilbake særlig ofte. Det sier seg selv. Har man flere barn må tiden deles mellom dem. Men dere kan jo organisere det bedre slik at deres felles barn får skyss av andre eller at man deler kjøring? Anonymkode: fccec...dc5 Nå deler jo ikke far tiden mellom barna sine når hver helg det er stevner så prioriteres de mindre barna, og ikke den eldste. Dette er den beste oppskriften for far å ødelegge relasjonen til sitt eldste barn. Anonymkode: 9ac30...0a1
Anonym bruker Skrevet 18. august #38 Skrevet 18. august Skal 9 åringen slutte på aktivitetene sine da fordi far ikke har mulighet til å følge opp? Han har gutten halve tiden, men kan ikke følge opp fordi han har to små som han ikke kan overlate til kona en dag? hvorfor er det umulig for mor til de minste å være alene en hel dag med egne barn? Anonymkode: 63efb...55f
Anonym bruker Skrevet 18. august #39 Skrevet 18. august Diskusjonen stopper jo likevel på at HI ikke kan kreve at far skal følge på stevner. Alle her kan mene at det er helt hinsides teit av han, men hverken vi eller HI kan gjøre noe med det. Hvis spørsmålet til HI er om hun bør ta det opp med han eller ikke, men fare for å forsure samarbeidet, så er det bare HI selv som kan avgjøre det. HI har egentlig 4 valg: - la saken ligge, gutten får ikke vært med når han er hos far - ta opp saken med far, vurdere om det er verdt det med fare for å forsure forholdet - la gutten sitte på med andre foreldre, og øve på å klare ting alene uten foreldre tilstede - prioritere å følge gutten selv, f.eks. bytte vakt dersom det lar seg gjøre Anonymkode: 36523...08b
Anonym bruker Skrevet 18. august #40 Skrevet 18. august Hi her. Både far og hans nye kone er friske, og begge jobber 100% i 8-16 jobb. Hvorfor hun ikke kan ha ungene alene en dag, vet jeg ikke. Anonymkode: fffa4...be7
Anonym bruker Skrevet 18. august #41 Skrevet 18. august Har ikke disse to barna en mor? Oss med tre barn klarte å gjøre ting med eldste selv om søsknene var små. Anonymkode: 764ab...0c5
Anonym bruker Skrevet 18. august #42 Skrevet 18. august Anonym bruker skrev (4 timer siden): Diskusjonen stopper jo likevel på at HI ikke kan kreve at far skal følge på stevner. Alle her kan mene at det er helt hinsides teit av han, men hverken vi eller HI kan gjøre noe med det. Hvis spørsmålet til HI er om hun bør ta det opp med han eller ikke, men fare for å forsure samarbeidet, så er det bare HI selv som kan avgjøre det. HI har egentlig 4 valg: - la saken ligge, gutten får ikke vært med når han er hos far - ta opp saken med far, vurdere om det er verdt det med fare for å forsure forholdet - la gutten sitte på med andre foreldre, og øve på å klare ting alene uten foreldre tilstede - prioritere å følge gutten selv, f.eks. bytte vakt dersom det lar seg gjøre Anonymkode: 36523...08b Det er de alternativene hun har, men sikkert godt å bare ventilere litt Anonymkode: 63efb...55f
Anonym bruker Skrevet 18. august #43 Skrevet 18. august Vi hadde samme problemet her. Men det som var litt rart var at hans nye kone ofte reiste bort på venninnehelger og lot far være alene med to små pluss mitt barn. Det gikk helt fint. Men at mitt barn skulle prioriteres noe annenhver helg (det var ikke mer samvær enn det) var uaktuelt fordi «de hadde to små som måtte tas hensyn til». Kona kunne aldri stille opp og si at hun tok de to små. Så klart følte da mitt barn seg bortprioritert og ønsket ikke lenger dra til far og ny familie, det var en kamp. Anonymkode: 0e0dd...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå